Wpis z mikrobloga

Mireczki chciałbym się Was coś poradzić. Powiedzcie mi proszę w w czym eksploatacja większego litrażowo silnika jest droższa od tego mniej litrażowego? To, że więcej spali i trzeba będzie wymieniając olej kupić go więcej to się domyślam ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Chodzi mi o resztę.

A skąd moje pytanie? Otóż jestem mocno zainteresowany kupnem Hyundaia Coupe GK i interesuje mnie silnik 2.7. Tymczasem wczoraj mireczki odradzali ten silnik na rzecz 2.0 twierdząc, że w tym pierwszym będą wysokie koszta eksploatacji. Z racji tego, że pewnie za nim kupie auto to ten wymieniony powyżej mi się ze 3 razy odwidzi to chciałbym wiedzieć jak to jest również w innych modelach bo zakładam, że zasady są te same.


#kupautozmikro #motoryzacja #samochody #pytanie
  • 53
@KolegaPatryk: ubezpieczenie powyżej 2L jest to samo, więc jeżeli ten większy nie ma żadnych wad fabrycznych, to pewnie chodziło właśnie o to spalanie, albo koszty wymiany rozrządu lub coś w tym stylu. Polecam fora danej marki / modelu. Kopalnia wiedzy o aucie. A generalnie nie spotkałem się z taką regułą że gdy większy silnik to wyższe koszta eksploatacji. Wiadomo, jeżeli porównujemy silnik seicento z jakimś 5 litrowym Porsche to różnica będzie,
@catroaster: Ten problem jest mi doskonale znany ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ten o którym konkretnie pisze 2.7 podobno coś ma z panewkami ale koszt ich wymiany to 400 zł także da się przeżyć

@karolp1993: No właśnie ubezpieczenie też jest to samo ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@kisiel119: Ok, dzięki, Na szczęście części do Hyundaia są tanie jak barszcz
@KolegaPatryk: V6 więc i 6 świec, i 6 przewodów do nich, droższy rozrząd, więcej oleju, większe filtry paliwa, powietrza, mocny silnik to i pewnie większe tarcze hamulcowe i większe klocki, spalanie, OC dlatego droższy w eksploatacji ale za to fajniej się nim jeździ.
@WiewiurPL: No i coś takiego mnie interesowało ( ͡° ͜ʖ ͡°) OC cumplu jest takie samo do 2.0 jak i do 2.7. Spalanie mam w dupie bo i tak będzie w gazie więc co to za różnica czy spali 13 czy 16 litrów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@lossuperktos: Sporo osób ma zagazowane to 2.7 i sobie chwalą. Czytam wiele opinii na forum tego auta i są bardzo pozytywne.

@WiewiurPL:

Komplet świec Boscha 200 zł, Świece zapłonowe 85 zł, rozrząd wrzuciłem wyżej, filtr paliwa od 26 zł, filtr powietrza 20 zł, filtr oleju 15 zł.

To chyba taniej niż w mojej Clio 1.4 16V ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@WiewiurPL: No to tak na szybkiego na allegro sprawdziłem, może jak się przysiądzie to coś taniej się znajdzie.

Znalazłem jeszcze:
Klocki ~90 zł, Tarcze ~100 zł (używki) Łącznik stabilizatora 40 zł, Tulejki (różne) od 15-30 zł ( ͡° ͜ʖ ͡°)

hm.... zostaje poczytać o blachach ( ͡° ͜ʖ ͡°)
To chyba nie jest część eksploatacyjna i bardzo rzadko coś takiego się psuje


@KolegaPatryk: nie mylisz się, ale jak już zaczną się problemy np z uszczelką pod głowicą to w V jest gorzej niż R.
Ogólnie większy silnik z większą ilością cylindrów jest zwykle droższy w utrzymaniu, ale różnica często wcale nie jest straszna. To nie E38 w V12 gdzie koszta np zawieszenia są kilka razy większe niż w V8.
@KolegaPatryk: Mogę przedstawić porównanie - miałem Volvo V40 1.9T4 -R4 -200KM, teraz jest Lexus IS300 3.0 R6 218KM

Rozrząd komplet - V40 - 650, Lexus 600zł (robocizna w Lexie tańsza bo lepszy dostęp
Olej w V40 - 170zł w Lexie 170zł
Filtr oleju V=L=50zl
Filtr powietrza V40 - 90zł, Lexus - 50zł
Świece V40 170zł, Lexus 260zł
Spalanie (LPG) V40-11l, Lexus - 12l
Co do elementów nie wchodzących w skład wymian