Wpis z mikrobloga

Cześć. Chcę rozpocząć programowanie w #swift. Nie mam żadnego doświadczenia z firmą #apple, jednak mam zamiar to zmienić. Znam podstawy w C, C++ i jakieś tam podstawy z Arduino. Celuję w rozwijanie swoich sił w tworzeniu aplikacji na #ios, a testowanie póki co na symulatorze w Xcode. No i tu proszę o pomoc w doborze narzędzia. Zastanawiam się nad tym jaka maszyna mi umożliwi tworzenie aplikacji i wyczytałem, że Mac mini (i5 2,6 GHz, 8 GB pamięci RAM) da radę. Prawda to? Czy może lepiej zamiast podpinać Maca mini pod jakiś starszy monitor poszukać coś używanego (#macbook)? Dodam, że cena gra rolę.
Pomoże kto? ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • 9
  • Odpowiedz
@breja1 no myślałem nad tym, jednak nie wiem czy Xcode będzie tam płynnie działał. Masz na myśli nowy mocny sprzęt zamiast Maca z odpowiednimi parametrami i tam zrobić hackintosha? (bo mój obecny laptop jest po 3 latach dość słaby)
  • Odpowiedz
@matoex: Jak nie chcesz przenośnego to miniak spokojnie wystarczy. Na podobnym sprzęcie programowałem w firmie na co dzień.

Rada @breja: nie jest zbyt mądra - z hackusiem można się pobawić, ale biorąc pod uwagę że każdy update może wysypać całość albo losowo coś magicznie z dnia na dzień przestaje działać (i mówie to z autopsji) to jednak dla podstwowego konfiga nie warto.
  • Odpowiedz
dzięki za odpowiedzi. Jeszcze jedno pytanie - mam obok Win7 jeszcze Linuxa Mint na laptopie więc pobawię się tam ze Swiftem. Czego można nauczyć się na tej wersji Swifta w linuksie, czegoś więcej niż na komiplatorach online jak choćby tu ?

@kiler129: Na jakim monitorze pracowałeś z Mini? Przenośny byłby praktyczniejszy na pewno, jednak tak sobie myślę, że wydawanie 3k więcej za ekran 13" (a wnetrze MacBook Pro jest podobne osiągami
  • Odpowiedz
@matoex: Bawić się można, ale sama składnia języka to 10% sukcesu - na takich symulatorach nie poznasz API które jest kluczowe. Bawić się można ale to jak kopanie fosy łyżeczką.