Wpis z mikrobloga

Hej mirki,

proste pytanie. Jestem programistą PHP, ogarniam teorię SOLID, DRY, wzorce projektowe oraz bazy danych. Korzystałem w życiu z Drupala, Prestashop, Joomli oraz Laravela. Jest ok.

Zacząłem się uczyć podstaw czystego Ruby. I tutaj zaczyna się pytanie, w sumie prośba. Korzystam do nauki z ruby-doc.org oraz http://www.tutorialspoint.com/ruby/. I bardziej drugiego źródła.

Mój cel: Ruby on Rails. Które elementy z Ruby patrząc na menu z drugiej strony muszę się nauczyć bardzo porządnie by płynniej korzystać z RoR? Na razie ćwiczę takie elementy jak Module, Class, definiowanie zmiennych w klasach, operacje na plikach i proste operacje na tablicach, hashach.

I ile powinna mi zająć nauka RoR dając sobie 10 godzin tygodniowo, dobrą znajomość Ruby by przeskoczyć Juniora samodzielnie?

#ruby #rubyonrails i może #php
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Mortale: Być może źle interpretuje Twoje słowa, ale wynika mi z nich tyle, że chcesz przeskoczyć w jakiejś firmie stanowisko młodszego developera? Jeśli tak, to tylko poniekąd masz rację w swoim rozumowaniu. W firmach zazwyczaj i tak zaczyna się od stanowisk na których panuje mniejsza odpowiedzialność niż u tzw. starszych programistów. Najlepiej po prostu się zatrudnij. Teraz wiele firm rekrutuje.
  • Odpowiedz
@rskk: Nie chcę uderzać na juniora RoR bo jestem regularem PHP, wolałbym zrobić małe portfolio na RoR i uderzać na regulara. A z javascript to umiem jQuery + AJAX + podstawy Angulara.

@szerlokmerlok:

chcesz przeskoczyć w jakiejś firmie stanowisko młodszego developera?

Zgadza się, ale nie chciałbym wylądować jako junior ani również jako senior. Celowałbym właśnie w regulara, w świeżego regulara. Po prostu aktualnie jestem regularem
  • Odpowiedz
@Mortale: