Wpis z mikrobloga

Witam serdecznie Mireczków.

Zamierzam zacząć przygodę z C# .NET i MVC.
Szukam literatury i dobrej rady odnośnie zalecanej kolejności nauki języka i frameworków (wszystko na raz na przykładach, czy może lepiej najpierw poświęcić dużo czasu na samą składnię C# a później skupić się na samych platformach?).
Materiały mogą być zarówno w języku polskim jak i angielskim.
Mam już obszerną (nie absolutną!) teoretyczną wiedzę na temat programowania strukturalnego i obiektowego bazującą głównie na językach C i C++. Z doświadczeniem słabiej - jeszcze nie pracuję w branży, ale jestem zdeterminowany i chcę jak najlepiej zagospodarować ostatni rok studiów.
Wiem już z czym to się je, więc nie potrzebuję ponownego wertowania setek stron informacji o podstawowych pętlach/typach danych/wskaźnikach itd. (chyba, że są bardzo charakterystyczne i znacznie różnią się od tych z C).

Dodam tylko, że bardzo cenię sobie uporządkowane, prowadzące jak "za rękę", ale jednocześnie konkretne i zwięzłe książki, poradniki i kursy. Przytłacza mnie sytuacja kiedy dopiero chcę coś liznąć, otwieram poradnik online 'od podstaw' i zostaję zasypany menu składającym się z setki linków prowadzących do przeróżnych tematów związanych z tematem, często pisanych przez różnych autorów w różnym stylu i nie jest zaproponowana żadna kolejność czytania tych materiałów.
W mojej opinii takie 'miejsca' są dobre dla ludzi którzy już znają temat a jedynie potrzebują ściągi do działania. Nie potrafię się uczyć z samej dokumentacji.

Co mi polecacie? Od czego zacząć i jak zdobywać praktykę nie będąc nigdzie zatrudnionym?

Pozdrawiam.

#csharp #dotnet #naukaprogramowania
  • 8
@cesskobb:
@CoconutPirate: