Wpis z mikrobloga

#gamedev #devilmindblog

Po tygodniu pracy nad corem silnika do gry robionej w unity, moge się już pochwalić systemem logowania errorów na serwer, kolejkowanych i wysyłanych gdy core ma luźniej na requestach do serweru. Oprócz tego utworzyłem baze serwera do gry napisana w języku PHP, wybór ze względu na wcześniejsze doświadczenia i pomoc od gości z firmy, którzy mają lepsze doświadczenie ode mnie. Serwer przyjmuje tylko i wyłącznie zapytania od oryginalnego klienta gry.

Stworzony jest już również, system kolejkowania requestów z uwzględnieniem priorytetów, oraz automatyczne parsowanie otrzymanych odpowiedzi. Po stronie serwera również istnieje pętla która na podstawie otrzymanych tasków mieli dane i wypluwa je w odpowiedni sposób, dzięki temu potrzebuje tylko jednego requesta, aby gra otrzymała wszystkie potrzebne dane ( Oszczędność internetów mobilnych to podstawa ( ͡ ͜ʖ ͡) ).

Przy okzaji poprawiłem plugin JSONobject ze sklepu. Użyłem go bo jest bardzo bardzo lekki ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jeśli się uda to dorzucę go poprawionego wraz z JSONhelperem do UnityWiki. Działa bardzo w porządku i loguje wszystkie błędy parserów.

Kolejne //TODO to :
System eventów,
Coroutine Invoker
Tweening,
ResourceLouder
... i mnostwo pobocznych rzeczy :)

pozdrawiam Mirkowiczow bo dawno mnie nie bylo !( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

#tydzienmirka #funventure #unity
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@cometa93: super sprawa, też chciałbym mieć własny serwer :)
A tak to:
- errrory/analytics - gameanalytics.com (free)
- social/leaderboards - getbraincloud.com (paid)
  • Odpowiedz
@RSGApps: z Analyticsow uzywam troche innych do sledzenia aczkolwiek przejrze sobie to co podrzuciles. O Analizach w sumie nie wspominalem bo jeszcze nie ma co analizowac. Ale dzieki kontroli serwera widze co gracz robil, co bedzie robil w jakim czasie itd. Takze pelna widocznosc. A oprocz tego chce wrzucic jeszcze dodatkowe analizy oczywiscie.
GetBrainCloud nie znam niestety. Po pracy poczytam dzieki za podrzucenie moze cos sie z tego przyda. Bardzo
  • Odpowiedz
@Maav: znam gamesparks, ale tam opłaty wychodziłyby dla mnie drożej. Ja potrzebowałem serwera tylko do tabel wyników a opłata za MAU bierze pod uwagę wykorzystanie wszystkich feauterów. Getbraincloud ma opłatę za API Calls, ja kontaktuję się z serwerem tylko po wygranym levelu, więc przy dużo wyższym MAU mogę mnieć mniejsze opłaty niż na gamesparks.
  • Odpowiedz
@RSGApps: No to jesli mialbym placic za API Calls to troche za duzo niestety by mnie to wyszlo, gra cala jest kontrolowana przeze mnie po stronie serwera, klient tylko wywoluje akcje i dostaje odpowiedzi. Poki co serwer i bazy danych mam postawione lokalnie a skrypty SQL'owe sa napisane w pliku dzieki temu mogę zmienic struktury bazy i wykonac jedno klikniecie, aby postawic cala baze od nowa. Pozniej bede szukal dobrego
  • Odpowiedz
@Maav korzystałeś z gamesparks? Też potrzebuję serwer do swojej gry i mocno się zastanawiam nad własnym rozwiązaniem lub rozwiązaniem firm trzecich i właśnie gamesparks wychodził najkorzystniej. Mimo wszystko dosyć drogo.
  • Odpowiedz
@levybdg: Musisz pomysleć nad tym jak będziesz wykorzystywać, z czego korzystał najczęściej, ilość API Calls, MAU, DAU. Na tej podstawie można wybrać dobrą ofertę, w sieci jest mnóstwo takich serwisów z róznymi modelami biznesowymi. W jednym płacisz za MAU, w innych za API Calls, montly, API calls per second, DAU itd

przykłady:
https://www.parse.com/plans
  • Odpowiedz
@RSGApps hej, tak szukałem i faktycznie jest tego sporo. Z jednej strony pisanie czegoś swojego zajęłoby pewnie sporo czasu i być może trochę mija się z celem. Z drugiej jednak strony gdy gra odniesie niespodziewany sukces i będzie milion MAU, to chyba lepiej mieć swoje dedykowane rozwiązanie, niż płacić firmom trzecim.
Swoją drogą niezłą popełniłeś grę, życzę sukcesów :)
  • Odpowiedz
@levybdg: Ja patrzę na to inaczej, jeżeli gra osiągnie sukces to taki zewnętrzny serwer na pewno pociągnie wszystko. Moje rozwiązanie nie wiadomo, na pewno będzie dużo stresu i poprawek.
Obliczyłem sobie też ceny i dla mnie nie wygląda to tak drogo.
Ja serwer wykorzystuje tylko do autentykacji, wysyłania wyniku z wygranego levelu i pobierania wyników po wygranym levelu. Za 1M API calls nawet poza planem na getbraincloud płaci się $10.
Przeliczyłem to na wyświetlone reklamy (policzyłem $2 eCPM - $2 za tys. wyświetlonych reklam).
Żeby zarobić te $10 musiał bym wyświetlić min 5tys. reklam (myslalem o
  • Odpowiedz
@RSGApps: z Chartboostem osiagnalem średni eCPM na RewardVideo na poziomie 7-8$ :) Polecam fajne api bardzo łatwe w użyciu sporo reklam fajnych jakościowo, fajnie się dostosowywuje dop gierki wszystko no i mozliwosci cross promocji.
  • Odpowiedz
@cometa93: a słyszałeś o HeyZap?
Piszą tam że crossy road dzięki nim zwiększyło 2x eCPM, chyba też z tego skorzystam

@levybdg: nie nie będę weryfikował, jak ktoś nie będzie chciał to i tak nie zapłaci. Najwyżej jak ktoś zhackuje to będzie się mógł chwalić zwierzakami wśród znajomych (na leaderboardsach), co też może zwiększyć sprzedaż :)
Chociaż spojżałem w Soomle, bo z tego korzystam do IAP i widzę że
  • Odpowiedz