Wpis z mikrobloga

Mirki programisty, jestem nowy w regexach i pythonie. Wejściowy ciąg wygląda np. tak:
$$CommandName1??CommandParam$$$$CommandName2??CommandParam$$$$CommandName3??CommandParam$$
Ogólna struktura: $$NazwaKomendy??Parametr$$
W jednym stringu mogą być takie struktury połączone jak w przykładzie.
Potrzebuję przy pomocy metody match() a następnie groups() wyciagnac liste komend i parametrów w takiej postaci:
[CommandName1??CommandParam , CommandName2??CommandParam , CommandName3??CommandParam]
Później już sobie umiem z tym poradzić.
Jakiś pomysł na regexa do metody match() ?
#pytanie #programowanie #python #regex
  • 15
@bred_one:

>>> re.split("\$+", "$$CommandName1??CommandParam$$$$CommandName2??CommandParam$$$$CommandName3??CommandParam$$")
['', 'CommandName1??CommandParam', 'CommandName2??CommandParam', 'CommandName3??CommandParam', '']

a puste elementy masz, bo ciąg zaczyna się i kończy na separatorze.

>>> re.split("\$+", "$$CommandName1??CommandParam$$$$CommandName2??CommandParam$$$$CommandName3??CommandParam$$".strip("$"))
['CommandName1??CommandParam', 'CommandName2??CommandParam', 'CommandName3??CommandParam']
Z tego, co mi wiadomo (bijcie jak kłamię) obsługa regexów z zasady powinna być wolniejsza ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@SwordPL: I co z tego? Piszesz na procesor x86, nie mikrokontroler - tutaj wystarczy, że nie stosujesz algorytmów o nieoptymalnej złożoności dla problemu i nie czekasz na rzeczy, na które nie musisz czekać (np. na IO) - co rozwiązuje 99% problemów z wydajnością poza grami.

@Ginden: Zgadzam się, ale w przypadku, gdy możesz wykorzystać równie prosto rozwiązanie szybsze - jak split - to jest jakaś potrzeba marnowania zasobów?
Edit:
Ja nie mówię, że regexy są złe w ogóle; regexy są złe tutaj.