Wpis z mikrobloga

@wezsepigulke: @wezsepigulke: może źle się wyraziłem, ale:
-silnik działa
- powietrze przepływa przez silnik
- ciąg powoduje również przepływ powietrza przez skrzydło
- jak powietrze przepływa przez skrzydło to powstaje siła nośna
- skrzydło, powietrze i silnik a koła i bieżnia to dwa
  • Odpowiedz
@Sh1eldeR: @HetmanPolnyKoronny: Jednak przyznaję wam rację. Nawet nie rozpatrując tarcia w łożyskach i innych szczegółów, obojętnie, samolot nie poleci. Skoro koła poruszają się z identyczną prędkością co bieżnia (a takie jest założenie czy nam się podoba czy nie, nieważne czy jaki jest ciąg, tarcie łożysk itd.) to oznacza że koła nigdy się nie poruszą w przestrzeni do przodu i samolot nie może się poruszyć jakkolwiek by się to
  • Odpowiedz
@wezsepigulke: w obrazku masz dwa magnesy które są jednym układem i ramach tego układy niema mowy żeby działały na cały samochód, oraz koła z podłożem jako dwa niezależne układy które działają na siebie. W samolocie powietrze jako układ oraz silnik i skrzydła jako drugi układ które są od siebie niezależne. Koła i bieżnia zgodnie z założeniami o obrocie bieżni stanowią kolejny układ związany ze sobą. Jedynie dwa układy które są
  • Odpowiedz
nad czym wy kombinujecie? widzę tu od #!$%@? niepotrzebnych rozważań. z treści zadania wynika, że samolot pozostaje w miejscu - nie porusza się względem otaczającego go powietrza. każdy kto myśli, że taki samolot może wystartować, powinien niezwłocznie usunąć konto.
  • Odpowiedz
@wezsepigulke: Weźmy podobny przypadek tylko pozbawmy myślowo samolot kół oraz bieżni, ( niech samolot będzie na stałe zamocowany do podłoża). Silnik zaczyna działać a samolot ma zerową prędkość. Przepływ powietrza powodowany przez silnik wytworzy siłę nośną a skrzydła samolotu wygną się do góry.
To ja proszę Ciebie.....
  • Odpowiedz
z treści zadania wynika, że samolot pozostaje w miejscu

@tymeek: Wcale to nie wynika. Jeśli współczynnik tarcia pomiędzy bieżnią a kołami jest bliski zera, to samolot ruszy bez problemu.
A tej informacji nie ma.
Więc zadanie nie ma rozwiązania - brak danych.
  • Odpowiedz
@lukaszsac: To po co są pasy startowe, po co te głupie samoloty sie rozpędzają w ogóle? Dlaczego wymyślono śmigłowce? A co z samolotami które mają silniki z tyłu jak nasz słynny Tupolew, też tak działają?

Jak na żagłowce postawie wentylator ktory będzie dmuchał w żagiel to żagłowka ruszy wg Twojej teorii? Naprawdę dałbym Ci Nobla!
  • Odpowiedz
@wezsepigulke: Blokuje koła żeby mieć większą prędkość początkową, inaczej potrzebowałby dłuższego pasa. Jeżeli pilot będzie dalej stał na hamulcu i zwiększał ciąg to skrzydła zaczną się uginać do góry. Ja zakładałem że ta zagadka to taki eksperyment myślowy, oraz to że pomijamy takie rzeczy jak opory łożysk, moc silnika jest nieograniczona itp.
  • Odpowiedz
oraz to że pomijamy takie rzeczy jak opory łożysk, moc silnika jest nieograniczona itp.


@lukaszsac: to w takim razie samolot bezspornie wystartuje, ale nie pionowo w górę. Koła samolotu nie napędzaja, są jedynie wleczone.
  • Odpowiedz
@lukaszsac: dla widza stojącego poza bieżnią na zewnatrz samolotu bedzie to wygladalo zupelnie normalnie, Tak samo dla widza wewnatrz samolotu. Dla widza stojącego na beżni samolot bedzie sie rozpedzał dwa razy szybciej niz zazwyczaj
  • Odpowiedz