Wpis z mikrobloga

#gamedev #unity3d
Pytanie do eksperta o optymalizacje ponieważ jestem Świeżakiem ( a na pewno ktoś już na tym zjadł zęby. )

Ogółem mam mapę która się składa z dużych Tilsów (2D).
Jak mapa stoi nieruchomo to wszystko super - dużo FPS.
Pojawia się ruch - 2FPS...

pytanie 1. czy renderer enabled - false coś daje ? (dla Tilsów które sa poza ekranem).
pytanie 2. Logicznie by było aby wywalić sprawdzanie w Update dla każdego Tile'a czy jest poza ekranem (zakładam że to zrzera FPS) , Lepiej Tiles zorganizować w jakieś grupy 5x5 ? Pozbyć się jakośći na rzecz wydajnosci i zrobić mniejsze tilsy? a może są jakieś lepsze sprawdzone triki optymalizacyjne ?
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@pr0t3r: to co napisałeś wydaje się dziwne. Żeby ścinało grę musiałbyś mieć naprawdę duże te tilsy albo ich ilość musiałaby być ogromna. Nie wyświetlasz przypadkiem jakiś komunikatów w update x ilość tilsów? Ja tak kiedyś zrobiłem i Unity zachowywało się dokładnie tak jak u Ciebie.
  • Odpowiedz