Wpis z mikrobloga

Znowu zonk ( ͡° ʖ̯ ͡°) Mam problem z przegrzewaniem się auta. Dokładniej tworzy się wysokie ciśnienie w układzie, cały płyn ze zbiorniczka wywala z boku przez przelew. Autko powyżej 110-120 się przegrzewa. Do 100 można jechać bez problemów. Samochód Fabia 1.9 TDI 2005 rocznik.

Wymieniałem zbiornik/korek i przewód gdzie wylatuje płyn. Wymiana termostatu a dziś dodatkowo chłodnicy bo teoretycznie chłodna a jeden z węży twardy pomimo nagrzania - nic to nie dało :(. Ciśnienie w układzie duże, chłodnica nadal zimna, wnetylator nawet nie wiem czy się załącza.

Nie ma "masła", w zbiorniku nie ma oleju, lekki osad. Na 99% nie wskazuje nic na uszczelkę. Przy odkręcaniu korka poziom płynu praktycznie wraca do właściwego poziomu. Układ jest więc szczelny.

Sam już nie wiem co sprawdzać :/. Jest nadal gdzieś po prostu zatkany? Zastosować środek jakiś do przeczyszczenia czy też warsztat ciśnieniowo to robi i sprawdza? #motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa #mechanika #mechanik
  • 33
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@jasimalgosia: nie jestem mechanikiem ale miałem podobnie w mondeo - grzal się, aż czasem wywalało korek, ale układ niby czysty. A potem taką maselnicę miałem w zbiorniku, że głowa mała. Uszczelka do wymiany i czyszczenie układu chłodzenia.
  • Odpowiedz
@jasimalgosia: Nie musisz mieć masła, bo po oznacza że poszła uszczelka w miejscu gdzie płyn miesza się z olejem. A mogła pójść między komorą spalania a płynem i będzie ci tylko nabijać ciśnienie, bez masła.
  • Odpowiedz
nie sprawdzałem nowego termostatu

rury nie są twarde właśnie

poziom sprawdzany był przed wymianą chłodnicy i termostatu, płyn lekko odbawił się na zielonkawy

czyli mogę stawiać że jednak uszczelka :( , czy to nie jest dziwne, że chłodnica jest zimna?


@chkdsk: @Kacpoo: @koziol87: @3nriqu3:
  • Odpowiedz
@jasimalgosia: też nie miałem masła oleju nic. Też do końca nie chciałem przyjąć wiadomości, że to uszczelka pod głowicą. Tester nie wykazał spalin w płynie było ich zbyt mało. Wymiana korka, sprawdzanie termostatu, drożności układu, itd nic nie dało. Ostatecznie zrzuciłem głowicę, zrobiłem uszczelkę i problem znikł. Zrobiłem to bez przekonania ale okazało się słuszną diagnozą. Mam ten komfort, że robota mnie nie kosztuje (oprócz remontu głowicy) tylko części więc
  • Odpowiedz
@murgal: masz racje to inne objawy by były

mechanior mówi że i tak dziwne że uszczelka w tym silniku poszła, jade we wtorek do innego warsztatu i zobaczymy ale niestety licze się już tym, że będzie do wymiany i oby nic więcej
  • Odpowiedz
@jasimalgosia: Jaki przebieg na zegarze ( i ile w pamięci ( ͡° ʖ̯ ͡°))? Uszczelka pod głowicę + komplet uszczelek + remont głowicy, można przy okazji sprawdzić turbo ew. wyczyścić. U mnie 2 różne testery nie pokazały spalin w płynie chłodniczym.
  • Odpowiedz
@WiewiurPL: 202k przebiegu, sprawdzane. Części (uszczelki,śruby) + planowanie i robocizna póki co autoryzowany mi wycenił na 1500 dukatów, inny serwis sprawdzony na tyle samo. Mam nadzieje, że tylko nic więcej nie jest #!$%@?.

Turbinę można samemu ogarnąć z tym czyszczeniem?
  • Odpowiedz