Wpis z mikrobloga

Mam pytanie do osób, które zetknęły się ze słynnym 2.0 TDi z grupy VW.
Mam okazję kupić VW Jettę 2005/2006, niestety z silnikiem 2.0 tdi CR. Czytałem, że PD były tragiczne, a jak wygląda sprawa z CR? Czy trzeba od tego silnika trzymać się z daleka, czy nie ma się czego bać? Na plus na pewno brak filtra cząstek stałych i niedawno robiona dwumasa.
Samochód kupuję od znajomego, więc nie jest tak, że właściciel sprzedaje bo coś się sypie i chce się pozbyć problemu. Na chwilę obecną z silnikiem jest wszystko ok (przebieg 200kkm), ale słyszałem różne opinie o tym silniku i boję się że za jakoś czas mogą się zacząć problemy.
Czytałem artykuły, opinie na forach, ale wiadomo - ile osób tyle opinii, często są to "urban legend", dlatego szukam wśród Was kogoś kto użytkował taki silnik i może mi doradzić - brać czy nie brać? Gdyby był to 1.9 tdi to brałbym bez wahania, ale z następcą mam już wątpliwości.

#vw #volkswagen #jetta #tdi #motoryzacja #pytanie #tylkodiesel #diesel
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

z 1.9 tdi rowniez nie jest kolorowo. ja poleglem na pompowtryskach ktore padaly jeden po drugim. CR jest dobra alternatywa
  • Odpowiedz
@Visq: no właśnie tu też mam sprzeczne informacje. W wielu miejscach piszą, że CR wychodziły od 2007r., a na autocentrum w gamie silnikowej Jetty V występuje jedynie 2.0 TDI CR.
  • Odpowiedz
  • 0
Faktycznie chyba w 06 juz CR byly...trzeba sprawdzic po VIN. No i kwestia historii serwisowania. Jak zadbane i historia ostatnich 100tys znana to mozna brac, ale ryzyko wciaz jest, na pewno cos robic bedziesz musial...chocby turbo wczesniej czy pozniej.
  • Odpowiedz
@Visq: Niestety CR w Jettach wychodziły chyba jednak dopiero od 2008r, więc to raczej będzie PD. Jak Ci się Twój PD sprawuje? Jakieś problemy z pompowtryskami, głowicą się pojawiały?
  • Odpowiedz
  • 1
Jak Ci opisze dokladnie to sie zalamiesz;-)
1. duza awaria przy 190k - rozwalona pompa oleju, sruba zmielona w tloku. Wymieniony caly blok. Potem padlo turbo (regeneracja). Potem okazalo sie, ze zle zlozyli mi silnik i cieklo z uszczelek..byly obawy ze to glowica..poza tym wyszlo, ze kupiony przeze mnie blok wcale nie byl w takim super stanie i kolejny remont mnie czekal. Glowica i pompowtryski na szczescie ok. Wczesniej kilka klasycznuch awarii
  • Odpowiedz
@l0h-s: nie wiem jak jest w VW, ale to pewnie ten sam silnik co w Audi. Dużym problemem silników 2.0 PD jest pompa oleju. Ale można wymienić na ta od 1.9 i spisz spokojnie.
  • Odpowiedz