Wpis z mikrobloga

Mam problem z #programowanie a dokładniej z oop. Robię grę w c# na unity, ale to nie ma raczej znaczenia.
Mam klasę City, klasę Country. Country może mieć kilka City. Jak zrobić coś takiego: city.owner.getFlag();, gdzie owner to Country. Czy instancja country powinno mieć listę city? Czy może lepiej nie robić city.owner.getFlag(); tylko var city=countries.Where(c=>c.city=="nazwa miasta").ToArray()[0].getFlag();?
Do tego: lepiej zrobić public static var instances = new List(); czy poza klasą wogóle robić takie listy? Tzn np. City.instances[5] czy citiesList[5]?

Albo w ogóle - jak zrobić takie relacje, składować obiekty itd?

Trochę bełkot, ale jak ktoś zrozumie mój problem do oddam w plusach

  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Spisssek: Do czego potrzebujesz flagi? Wg. mnie lepiej by było gdyby miasto nie wiedziało nic o swoim ownerze, a operacje na miastach wykonywać w kontekście Country. Wtedy Country ma List miast.

Nie rób żadnych zmiennych statycznych. Listę krajów trzymaj w jakimś kontenerze, od biedy w jakimś obiekcie Game czy coś w tym stylu (ale jeśli da się rozdrobnić to tym lepiej).
  • Odpowiedz