Wpis z mikrobloga

Mirki mechanicy!

Mam w swoim 2003 A4 B6 1.8T BFB zainstalowany (przez poprzedniego właściciela) system BSR Opti Air Flow. Przyrostu mocy nie czuć ale też i nie o to poprzedniemu właścicielowi chodziło. Ważniejsze były odczucia akustyczna: podczas przyspieszania słychać wyraźnie we wnętrzu szum powietrza zasysanego przez turbinę. Po odpuszczeniu gazu słychać "wydech" (powietrza, nie spalin) podobny jak przy Blow Off Valve - z tą różnicą że słychać go we wnętrzu, na zewnątrz trzeba się dobrze przysłuchiwać.

W silniku BFB regulacja ciśnienia turbiny odbywa się przy pomocy DV więc nie powinno być słychać tego wydechu. Przeczesałem internet w poszukiwaniu info jak ten Opti Air Flow dokładnie działa i nie znalazłem nic szczególnego (sportowy filtr powietrza, odpowiednio ukształtowane rury dolotu, oddzielenie metalową ścianką od gorącego silnika). Nic co by wskazywało na źródło tego dźwięku.

Widział ktoś podobny system i wie skąd się może brać ten dźwięk?

Dodam jeszcze że to nie jest żaden feler - oglądałem filmiki z forów i zachowanie jest identyczne. Po prostu ciekawi mnie skąd się ten dźwięk bierze.

W załączeniu film z "sapaniem" z mojego auta.

#samochody #motoryzacja #mechanika #tuning #audi taguje jeszcze #saab bo to szwedzka firma i robi dużo takich układów właśnie pod Saaba.
Mithrindil - Mirki mechanicy!

Mam w swoim 2003 A4 B6 1.8T BFB zainstalowany (przez...
  • 4
@Mithrindil: DV, upuszcza do dolotu, jak masz stożek i short arm do tego to będzie zawsze sapać. Ten system to po prostu zwykły stożek... a na nim zawsze coś tam sapie. ;p Na oryginalnej puszcze nie ma tego. Mam tak samo :) :
vakir - @Mithrindil: DV, upuszcza do dolotu, jak masz stożek i short arm do tego to b...