Wpis z mikrobloga

No elo,
Primo, w temacie jestem zielony ( ͡° ͜ʖ ͡°)
W najbliższym czasie będę potrzebował w firmie aplikacji webowej - coś na kształt katalogu klientów:
1. Przez przeglądarkę loguję się do apki - i od razu pytanie: będę z niej korzystał tylko ja + pracownik -> jak na tym etapie ją najlepiej zabezpieczyć?
2. Wpisuję do Apki różne dane klienta -> wiadomo, dane poufne, ale dodatkowo tajemnica zawodowa, więc jeżeli wyciekną to sprawa w sądzie pewna, jak wygląda zabezpieczenie na tym etapie?
3. Zabezpieczenie przed utratą danych -> Czy jest możliwe zaimplementowanie czegoś takiego aby dane wpisywane w apkę były przesyłane jednocześnie do dwóch baz danych na oddzielnych serwerach?
4. Jaki serwer pod coś takiego ? -> VPS ?

I pytanie do osób w temacie, jaki byłby orientacyjny koszt czegoś takiego? Zależy mi na solidnej apce, bez dziur, nie kto zrobi taniej tylko najzwyczajniej nie siedzę w temacie, i chciałbym przygotować się czy to będzie 1k , 2k czy 5k PLN ? :)

#bazydanych #webdev #programowanie #webapp
  • 11
1. najprościej i najszybciej na hasło na katalog w .htaccessie
2. musisz mieć w firmie wyznaczoną osobę odpowiedzialną za ochronę danych osobowych i przeszkoloną w tym temacie - poczytaj odpowiednie ustawy i rozporządzenia.
3. tak
4 wystarczy zwykły hosting
@ka_v:
1. https - szyfrowanie połączenia wystarczy. Do tego wytyczne giodo, zmiany hasła co 30 dni, znaki, długość hasła itd.
2. Jak ma to być vps - może szyfrowana partycja? Do tego jeśli to ma być w necie to dostawca, z którym będziesz mógł podpisać umowę dot. giodo, np. homecloud
3. Od tego jest replikacja bazy danych.
4. Nawet dwa jak ma być replikacja na niezależnym sprzęcie.
5. 5k
@NiktNieTroszczy: Dzięki za info, tak obstawiałem ;)
@katinka: dzięki, zaraz spojrzę do tych ustaw ;)
@Ranmus:
Ad. 1: https - logowanie przez moją domenę, czy da się na IP?