Wpienia mnie system stypendiów socjalnych na mojej uczelni. Przecież to są nieprzyzwoite sumy. Jak można mieć 800 pln miesięcznie za to że twoi rodzice są za granicą i nie wykazują tu żadnego dochodu. Albo twój ojciec pracuje na czarno. Albo wlicza wszystko w koszta w firmie? Sam studiuję i uczciwie sobie dorabiam a moi rodzice po prostu mają duże przychody. Czuję się pokarany przez system :(
Najciekawsze jest to, że jeśli próg będzie wyniósł 500. To osoba z dochodem 499.99 będzie miała 499.99 + 800/4czlonkow rodziny czyli 700 na osobę, a osoba mająca 500.01 dochodu nadal będzie miała 500.
Czyli będąc bogatszy teoretycznie jesteś biedniejszy.
@LubiePaczki: Tez mnie to wkurzalo. Pamietam jedną pannice ze studiow - rodzice za granicą, dochod niby zaden, ale kaske od nich dostawała, do tego socjalne, miejsce w akademiku a koleżanka, ktorej ojciec stracil robote i sytuacja była u nich bardzo średnia musiala wynajmowac za wyzsza kwote i tyrac od popołudnia do nocy w restauracji, zeby ogarnac wszystko finansowo. Niestety, jest luka w systemie i dopoki się tego nie zmieni to
@LubiePaczki: u mnie na studiach sytuacja była taka że stypędia dostawali ludzi którzy mieli najbogatszych starych, a biedni ze wsi musieli tyrać po knajpach lejąc p--o. System stypednialny jest jednym z c-------------h pomysłów.
@LubiePaczki: Gdyby nie to stypendium, to prace na studia robiłbym chyba na kalkulatorze. Tak, ojciec pracuje na czarno, ale nawet jakby nie pracował, to i tak bym się łapał (oczywiście na niższe). Teraz też nie mam 800 zł, tyle dostają chyba ci, którzy mają zero dochodu.
Wiem, mogłem sam sobie zarobić. Taki układ - mam stypendium, ale bilety, sprzęt czy cokolwiek dla siebie typu gra, książka muszę kupić sobie sam.