Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko265
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

spetz

spetz

Dołączył 14 lat i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2225
  • Znaleziska 69
  • Mikroblog 2156
  • Obserwujący 518
  • Obserwowane 19
spetz
spetz 22.05.2020, 05:50:45
  • 36
Cześć,

Chciałbym przedstawić nasz ostatni projekt open source Pacco, dotyczący mikroserwisów w .NET Core i podejścia "cloud agnostic". Na nim opiera się m.in. kurs Mikroserwisy .NET, a dodatkowa praktycznie cała infrastruktura jest spięta na podstawie naszego innego projektu Convey.

Poniżej link do wpisu na blogu, a w załączeniu wideo o samym projekcie i jak to
spetz - Cześć,

Chciałbym przedstawić nasz ostatni projekt open source Pacco, dotyc...
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

spetz
spetz
Autor
22.05.2020, 06:36:06
  • 0
@MroczekBall3D: dzięki! Już poprawione ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
22.05.2020, 07:27:29
  • 0
@grzech_u: debugowanie to magicznym przyciskiem F5 w wybranym IDE ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Odnośnie problemów (i wyzwań), to temu poświęcony jest już wielogodzinny kurs :)
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
22.05.2020, 12:25:11
  • 1
@grap32: mid jak i senior tu coś znajdą dla siebie (wiadomo, jak to bywa ze stanowiskami). Na stronie kursu jest kilka lekcji demo jak coś :)
  • Odpowiedz
spetz
spetz 30.01.2020, 06:00:02
  • 17
Cześć,

Kurs Mikroserwisy .NET oficjalnie dostępny w sprzedaży! Promocyjna cena 699 PLN + VAT tylko do 7 lutego ( ͡° ͜ʖ ͡°)

A dla mirków i mirabelek kod
spetz - Cześć,

Kurs Mikroserwisy .NET oficjalnie dostępny w sprzedaży! Promocyjna ...

źródło: comment_RDFtjHry40AKBgphoVhDkk25tilCHCoT.jpg

Pobierz
  • 26
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

spetz
spetz
Autor
30.01.2020, 09:40:13 via Android
  • 1
@PotatoZiemniak tak, są 4, jak wejdziesz w link i rozwiniesz sekcję na dole kursu to będą oznaczone demo :)

@trustME ok, w sumie racja :)
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
30.01.2020, 12:15:46 via Android
  • 0
@Mazowia dzięki :)
@yabols kody rabatowe się nie sumują, chyba, że coś źle zaimplementowałem :D
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
30.01.2020, 16:33:38 via Android
  • 1
@Dev3City ja bym powiedział, że przynajmniej solidne podstawy jeśli chodzi o tworzenie aplikacji webowych (a dokładnie backendu) z wykorzystaniem ASP.NET Core MVC/Web API i ogólnie rozumienie czym jest HTTP, REST, i typowa architektura N-Layer (np. Trójwarstwowa). Zobacz proszę na lekcje demo, zwłaszcza te z początku gdzie jest więcej teorii i protszy kod, zanim zaczyna się zabawa :)
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
31.01.2020, 08:30:40
  • 1
@unm4sked: hej, jasna sprawa, masz 14 dni na pełny zwrot kosztów - wyślij mi proszę wiadomość na priv.
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
31.01.2020, 08:32:39
  • 0
@unm4sked - edytowałem komentarz, poproszę o wiadomość do mnie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
05.02.2020, 12:39:42 via Android
  • 2
@cichykacik zero zwrotów mieliśmy, jedyny jaki był to dofinanowanie przez firmę i ponowny zakup :) nie boimy się, wierzymy w uczciwość kupujących, a poza tym takie jest prawo, zresztą chcemy być fair i ludzie nie boją się wtedy kupić kota w worku (poza samym wglądem w lekcje demo) :)
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
20.03.2020, 05:36:08 via Android
  • 0
@Vamteusz uruchomiłeś infrastrukturę za pomocą dockera? Błąd jest klarowny tzn. wskazuje, że nie działa baza danych.
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
20.03.2020, 17:19:49 via Android
  • 0
@Vamteusz jaki OS? Co pokazuje polecenie docker ps?
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
20.03.2020, 22:29:40 via Android
  • 0
Jesteś w stanie podłączyć się do bazy np. przez Robo 3T? Z tego co kojarzę docker nie działa chyba na Win 10 home?
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
21.03.2020, 09:57:38
  • 1
@Vamteusz: ok, to już wszystko jasne. Masz home i docker toolbox - nie będziesz w stanie się połączyć na poziomie "localhost", tylko musisz sprawdzić adres IP VM, którą użytwa toolbox i zamienić wszystkie wystąpienia localhost na jej adres :)
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
21.03.2020, 10:06:45 via Android
  • 0
@Vamteusz git :)
  • Odpowiedz
spetz
spetz 26.02.2020, 08:34:18
  • 12
Dobry dzień,
Zapraszamy dziś o 20 na webinar (mikroserwisy, event storming, nowe materiały na platformie etc.) ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#programowanie #programista15k #dotnet #mikroserwisy #akademiaspetza #spetz
spetz - Dobry dzień,
Zapraszamy dziś o 20 na webinar (mikroserwisy, event storming, ...
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

spetz
spetz
Autor
26.02.2020, 11:01:56 via Android
  • 1
@PrawyKuba tak, będzie nagrane :)
  • Odpowiedz
spetz
spetz 24.01.2020, 06:24:26
  • 16
Dobry dzień,

Mamy kolejną lekcję demo — blisko godzina wprowadzenia (teoretycznego i praktycznego) do asynchronicznej integracji przez zdarzenia z wykorzystaniem brokera wiadomości RabbitMQ, dostępną w wersji testowej naszej platformy:

https://platform-test.devmentors.io
spetz - Dobry dzień,

Mamy kolejną lekcję demo — blisko godzina wprowadzenia (teore...

źródło: comment_dED9tBCOR1YKdtr7tIPayOHFEAmmf1fF.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

spetz
spetz
Autor
29.01.2020, 07:21:04 via Android
  • 0
@elkapitano6 dzięki :) jutro oficjalna premiera
  • Odpowiedz
spetz
spetz 17.01.2020, 07:18:08
  • 14
Zapraszamy do kolejnej lekcji demo z nadchodzącego kursu Mikroserwisy .NET, w której znajdziesz ponad 40 min technicznego mięsa okraszonego odpowiednią teorią związaną z OpenTracing i wykorzystaniem m.in. narzędzia Jaeger, pozwalającego nam śledzić wymianę komunikatów w naszym rozproszonym systemie — zarówno te synchroniczne (Web API), jak i asynchroniczne wykorzystujące brokera wiadomości (RabbitMQ).

#dotnet #programowanie #csharp #mikroserwisy #akademiaspetza #naukaprogramowania
spetz - Zapraszamy do kolejnej lekcji demo z nadchodzącego kursu Mikroserwisy .NET, w...
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

spetz
spetz
Autor
17.01.2020, 07:53:27
  • 2
@Pan_Slon: już działają, faktycznie, gdy była domyślnie zaznaczona przez nas opcja treści odpowiednich dla dzieci, to nie dało się ich włączyć - "Your channel or video’s audience is set as made for kids. Learn more about setting your audience." ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
17.01.2020, 07:56:50
  • 3
@Pan_Slon: jasna sprawa, rzetelna krytyka to często najbardziej wartościowy feedback jaki otrzymujemy po przeprowadzonym szkoleniu :)
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
17.01.2020, 08:01:47
  • 3
@Pan_Slon: materiał nie jest listowany publicznie z jednego, prostego powodu — kanał DevMentors, który prowadzimy na YT, ma głównie odbiorców zagranicznych (anglojęzycznych, dla których nagrywaliśmy nasze otwarte kursy na YT), więc nie chcemy w nim mieszać polskimi treściami.
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
17.01.2020, 08:11:29
  • 0
@Pan_Slon: no i git ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
17.01.2020, 21:06:46 via Android
  • 0
@reroute klikanie w kąkuter robi swoje.
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
18.01.2020, 05:17:12 via Android
  • 1
@bacteria to nie jest alternatywa, tylko całkiem inny koncept, znany jako distributed tracing, który służy czemu innemu - grafana i prometheus też się w naszym kursie przewijają jako wcześniejsza lekcja dotyczącą tworzenia metryk i monitorowania :).
  • Odpowiedz
spetz
spetz 08.01.2020, 06:49:34
  • 34
Cześć,

Z góry zaznaczam, że jest to częściowo ogłoszenie komercyjne, ale może ktoś akurat skorzysta ( ͡° ͜ʖ ͡°).

Być może niektórzy (głównie ze światka #dotnet) mnie kojarzą z działalności m.in. open source (DShop, Pacco, Convey etc.) i dwóch darmowych kursów programowania: Becoming
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

spetz
spetz
Autor
08.01.2020, 09:53:03
  • 0
@aseeon_: zakładamy, że i tak większości będą za to płacić firmy, niestety, bazując na własnych doświadczeniach (i nie tylko), typowy #programista15k ma nierzadko problem wydać np. kilkaset złotych rocznie na licencję najlepszego IDE (jako podstawowego narzędzia pracy) i woli się męczyć w czymś gorszym, byle było darmowe. Zobaczymy, pierwsze koty za płoty ( ͡° ͜ʖ ͡°). Dzięki za dobre słowo!
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
08.01.2020, 10:04:08 via Android
  • 1
@aseeon_ możliwe, że niektórzy jeszcze nie są skłonni płacić za dobre narzędzia (stosunkowo niewiele przy skali swoich dochodów) ale na pewno zmiany idą ku lepszemu, i choćby przykład DNA pokazuje, że rodzimy rynek może być naprawdę hojny :).
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
08.01.2020, 11:52:26
  • 0
@reroute: pierwszy "milestone" to 100 sztuk, gdyby pykło 1000 to ( ͡° ͜ʖ ͡°) - niezależnie od wyniku, traktujemy to jako przetarcie na rynku online, zebranie "feedbacku" i dalsze działania. Do tego sami tworzymy platformę do publikacji treści, więc bez żadnych pośredników (stricte "self-publishing").
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
08.01.2020, 13:51:11 via Android
  • 0
@reroute to się zwie budowanie zasięgów przez lata i w sumie zostanie wydawcą, a nie ma co ukrywać, Maciek w branży dokonał przełomu :).
Dzięki za dobre słowo, z mojej/naszej strony na pewno technicznego mięsa nie zabraknie jeszcze przez długi czas.
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
08.01.2020, 18:14:16
  • 0
@unm4sked: kurs opiera się na naszym projekcie Pacco i będziemy rozwijali od podstaw mikroserwis dostępności, przy okazji integrując się z niektórymi usługami (już gotowymi), całą infrastrukturą, będziemy omawiać różnego rodzaju wyzwania/problemy i ich możliwe rozwiązania etc.
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
11.01.2020, 14:02:37
  • 1
@Ryboflawina: głównie techniczne mięcho, oczywiście teoria się pojawia, bo jest bardzo istotna, ale potem od razu wchodzimy w implementację - jest to temat rzeka, i gdy np. prowadzimy 5 dni szkolenia dla firmy, to i tak można by to wszystko jeszcze mocniej rozwinąć. Nie będzie przedsprzedaży - pod koniec stycznia będzie możliwość zakupu kursu w startowej cenie 699 + VAT, która po pewnym okresie zostanie trochę podbita aż zostanie w
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
11.01.2020, 14:21:45
  • 1
@Ryboflawina: teoretycznie - skorzystasz na tym, ponieważ poruszane problemy są uniwersalne, a praktycznie - część rzeczy w Javie będzie bardzo podobna (architektura, implementacja domeny oraz innych warstw etc.), część pewnie zgoła inna (biblioteki do połączenia z bazą danych, rejestrem usług itd.) ale sumarycznie powinno to być zrozumiałe - zdarzyło mi się kiedyś prowadzić szkolenie dla Javowców i byli z niego naprawdę zadowoleni :).

Pamiętaj, że zawsze masz możliwość zwrotu bez
  • Odpowiedz
spetz
spetz 23.10.2019, 05:27:47
  • 3
Cześć,
Byłbym bardzo wdzięczny za poświęcenie kilku minut życia i wypełnienie ankiety dotyczącej kursu z mikroserwisów, tak abyśmy byli w stanie, jak najlepiej dopasować go do odbiorców :).
Wszelkie opinie będą również mile widziane w komentarzach ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#programowanie #programista15k #dotnet #spetz #akademiaspetza #programujzwykopem
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

spetz
spetz
Autor
23.10.2019, 06:55:26
  • 1
@lajdak: spoko, DNA prowadzą znajomi trenerzy, a nasza tematyka skupia się na pewnym wycinku w możliwie rozbudowany sposób :).
  • Odpowiedz
spetz
spetz 18.10.2019, 15:52:37
  • 1
Moje przemyślenia na temat obsługi klienta w Polsce (czyli jak w lesie) ( ͡° ʖ̯ ͡°).
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

easy_idle
easy_idle
18.10.2019, 20:11:45 via Android
  • 0
@spetz weź skończ już to klikanie w kąkuter i znajdź sobie w końcu różowypasek
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
18.10.2019, 20:32:10
  • 0

Komentarz usunięty przez autora

spetz
spetz 02.10.2019, 09:23:01
  • 19
Dobry dzień,
Długo się do tego zbieraliśmy, zaczynając od naszych projektów na GitHubie związanych z aplikacjami rozproszonymi, przez darmowy kurs na YT, aż w końcu postanowiliśmy wszystko dopieścić, ładnie podzielić i zbudować całkowicie nowy, w pełni otwarty project Pacco dotyczący mikroserwisów oraz zbiór pomocniczych paczek dla infrastruktury nazwanych Convey, które wykorzystujemy m.in. podczas szkoleń stacjonarnych jako trenerzy Bottega IT Minds.

Do rzeczy - przedstawiamy oficjalną stronę kursu Mikroserwisy .NET, gdzie
spetz - Dobry dzień,
Długo się do tego zbieraliśmy, zaczynając od naszych projektów ...
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

spetz
spetz
Autor
02.10.2019, 10:58:00 via Android
  • 3
@bacteria tak, specjalnie, w stylu lat 90 ( ͡º ͜ʖ͡º).

@4n000n nie mamy dzieci :(

@Mazowia nie jest ustalona ale na pewno górne kilkaset złotych - szkolenie stacjonarne trwa aktualnie 6 dni (2 części po 3 dni), gdzie cena za dzień to 1000 zł, więc materiał będzie ten sam albo i bardziej rozbudowany ale cena odpowiednio niższa (kilkukrotnie) :).
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
02.10.2019, 15:09:25 via Android
  • 0
@mirasKo-Kalwario zawsze jest to krok w kierunku definicji wymagań w sensowny sposób, a poza tym zrozumiały do wszystkich (i angażujący), bo wymaga interakcji z ludźmi oraz przylepienia karteczek, które potrafią zmienić pogląd na system :).
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
02.10.2019, 15:23:11 via Android
  • 0
@mirasKo-Kalwario na szkoleniu stacjonarnym też przychodzisz przez przykładowy proces (chyba, że jesteś jako konsultant u klienta i rozwiązujesz jego problem biznesowy). Z drugiej strony, dlatego szkolenie online powinno być odpowiednio tańsze, bo jednak nie ma interakcji z trenerem i pozostałymi uczestnikami w jednym miejscu :).
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
02.10.2019, 20:37:16
  • 1
@mirasKo-Kalwario: na szkoleniu online masz po prostu inny punkt widzenia i faktycznie, tracisz ten kawałek z wersji stacjonarnej. Odnośnie kursu - tak trzeba znać C# i .NET dość dobrze, będzie tam sama praktyka, tona kodu, a całość oczywiście okraszona uniwersalną teorią związaną z mikroserwisami.
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
02.10.2019, 20:54:35 via Android
  • 0
@mirasKo-Kalwario bardziej abstrakcyjnie nie będziemy robić, ponieważ i tak teorii będzie nadmiar, natomiast koniec końców trzeba to zaimplementować, a tutaj większość kursów już się kończy, a jak pokazuje praktyka, teoria to jedno, a faktyczny kod i integracje to drugie :).

Co do wymagań nie mam pojęcia, możliwe, że jest to albo z polecenia albo po prostu ktoś Cię zauważy, do mnie Sławek sam napisał 2 lata temu :).
  • Odpowiedz
numeryczny_mikolaj12
numeryczny_mikolaj12
11.09.2019, 14:48:51
  • 1
Macie jakieś fajne źródła do ogarnięcia podstaw mikroserwisów, z czym to się je, jak działają etc. najlepiej na przykładzie jakiejś apki w .Net Core.

#aspnet #dotnet #csharp #programowanie
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

spetz
spetz 11.09.2019, 15:09:12
  • 1
@MQs: dzięki!
@numeryczny_mikolaj12: nasz darmowy kurs, przykładowe projekty (kurs bazuje na DShop, z najprostszych NPost, a z najnowszych i najładniejszych Pacco). Dodatkowo szykujemy b---ę na polskim rynku - kurs online mikroserwisy.net bazując na doświadczeniu zdobytym podczas szkoleń stacjonarnych ale to w niedalekiej przyszłości ( ͡° ͜ʖ ͡°).
  • Odpowiedz
spetz
spetz 11.09.2019, 15:11:03
  • 1
@Yahoo_: dlatego jak prowadzę szkolenia z mikroserwisów, to paradoksalnie w tym celu, aby uświadomić uczestników jak jest to złożone, i że najlepiej zostać przy modularnym monolicie :).
@zibizz1: thx!
  • Odpowiedz
spetz
spetz 11.09.2019, 15:32:36
  • 8
@zibizz1: jak zrobisz dobrze to przede wszystkim autonomiczność (dedykowane osoby per usługa, osobne repozytoria, CI & CD pipeline, łatwo usunąć/przepisać mikroserwisy na nowy), asymetryczna skalowalność (możesz najbardziej wykorzystywaną usługę skalować horyzontalnie niezależnie od reszty) oraz nie ma SPOF jak w przypadku monolitu (część systemu nadal działa, nawet gdy pewne mikroserwisy padły) - jak to faktycznie zrobić dobrze to już inna historia ( ͡° ͜ʖ ͡°).
  • Odpowiedz
spetz
spetz 11.09.2019, 19:25:03
  • 4
@zibizz1:

autonomiczność - wydzielając usługi do osobnych repozytoriów masz 100% pewność, że nikt przypadkiem nie doda referencji tam gdzie nie powinien, każdy projekt może mieć swój własny cykl życia, prościej zadbać o architekturę, a jesli jest potrzeba to i można go napisać w innej technologii. Zazwyczaj jest też go łatwiej zaorać i napisać od nowa.

asymetryczna skalowalność - niestety ale dużo przeszkadza - możesz sobie wyobrazić, że posiadasz np. obsługę żądania typu
  • Odpowiedz
spetz
spetz 11.09.2019, 19:54:33 via Android
  • 0
@zibizz1 no i git, widzę, że jesteśmy podobnego zdania :).
  • Odpowiedz
spetz
spetz 12.09.2019, 04:53:05 via Android
  • 1
@bacteria tak, gdziekolwiek wchodzi komunikacja sieciowa, topojawia się masa wyzwań, liczymy się z CAP mając zawsze na uwadze partycjonowanie sieci itd. Odnośnie gRPC to bardzo fajna sprawa, coraz większa popularność i w sumie cała komunikacja w ostatnio hypeowanym service mesh się na nim opiera :).
  • Odpowiedz
spetz
spetz 29.08.2019, 13:35:57
  • 2
Drogi @x-kom czy kiedykolwiek będziecie w stanie zaimplementować funkcjonalność ponowienia płatności? Jak coś to mogę zaproponować swoje usługi, aby pomóc z tym jakże trudnym "ficzerem".
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

spetz
spetz 19.08.2019, 06:06:55
  • 40
Cześć,
Kontynuując nauczanie oraz szkolenie, głównie z tematyki .NET Core, mikroserwisów oraz architektury (m.in. jako trener z ramienia Bottega IT Minds), razem z Darkiem (z którym nagraliśmy jakiś czas temu darmowy kurs "Distributed .NET Core) postanowiliśmy wydzielić współdzielony kod, który przewijał się w ramach wspomnianego kursu w projekcie (a jakżeby inaczej ( ͡° ͜ʖ ͡°)) Common do zbioru małych, lekkich i możliwie niezależnych od siebie paczek.

Całość nazwaliśmy Convey
spetz - Cześć,
Kontynuując nauczanie oraz szkolenie, głównie z tematyki .NET Core, m...
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

spetz
spetz
Autor
19.08.2019, 11:09:03
  • 0
@pan_Dzik: dzięki, jak się robi to co lubi, to człowiek nie czuje, że pracuje ( ͡° ͜ʖ ͡°).
@DywanTv: thx!
@agent_resistance: to bardziej zebranie odpowiedniej ilości expa, niż jakaś mądrość ( ͡° ͜ʖ ͡°).
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
19.08.2019, 13:32:57 via Android
  • 0
@nugla3371 świat jest jednak mały :D.
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
19.08.2019, 19:03:00 via Android
  • 0
@Karol191 Sławek do mnie napisał ( ͡º ͜ʖ͡º).
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
19.08.2019, 20:13:45
  • 0
@unm4sked: ciężko powiedzieć, na pewno jest to lekki język, stworzony do aplikacji webowych oraz rozproszonych, a co do wydajności to się zgadzam. Widocznie był ku temu jakiś powód (że napisano w nim wspomniane narzędzia), ja tylko bawiłem się Go chwilę i wyglądał przyjemnie ale chyba za bardzo jestem przyzwyczajony do klasycznego OOP i modelowania domeny.

@brzdekajacy-taboret: o to sprawdzę, ostatnio trochę śledziłem Consul Connect oraz Istio ale nadal
  • Odpowiedz
spetz
spetz 01.07.2019, 12:26:31
  • 655
Wygląda na to, że 2gi raz z rzędu otrzymałem tytuł Microsoft MVP :).
#dotnet #programowanie #spetz #akademiaspetza #chwalesie
spetz - Wygląda na to, że 2gi raz z rzędu otrzymałem tytuł Microsoft MVP :).
#dotnet...

źródło: comment_nWEKjynK0dHonJPXzWCW9anW5ARLZztH.jpg

Pobierz
  • 95
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

spetz
spetz
Autor
01.07.2019, 12:55:22
  • 3
@Koliat: dzięki :)
@szwe: dokładnie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Maav: dzięki, tak jak napisał @Koliat ("maintenance" do jutra), w Polsce jest jakoś 20+ MVP.
@fortySeven: XD
@Maav: wiem, że niektórzy (przynajmniej kiedyś) dostawali MVP chyba trochę "za stare lata" (nawet gdy już nie byli zbyt aktywni w społeczności) ale teraz coś się pozmieniało w tym temacie.
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
01.07.2019, 13:28:14
  • 16
@JesterHead_: nic z tych rzeczy - liczy się przede wszystkim bezinteresowny wkład w szeroko rozumianą społeczność IT. Wystąpienia na konferencjach, szkolenia, tutoriale, projekty open source etc. oczywiście są to zagadnienia w jakiś sposób powiązane z ekosystemem MS (w moim przypadku C# oraz .NET Core) ale to chyba logiczne.
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
01.07.2019, 13:45:43
  • 146
@JesterHead_: od MS masz dostęp do wewnętrznych list mailingowych (po podpisaniu NDA), więc o niektórych rzeczach wiesz szybciej przed resztą świata, dodatkowo MSDN Subscriptions - darmowy soft i klucze (Visual, Office, Windows - dosłownie wszystko) + trochę kasy na Azure każdego miesiąca. Poza tym, inne firmy jak np. JetBrains dają MVP licencje na cały soft za darmo (Rider, Resharper i co tam jeszcze chcesz) - więc patrząc choćby pod kątem
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
01.07.2019, 14:21:33
  • 1
@TenAnonToKlopoty: są i tacy, ja Azure praktycznie w ogóle nie używam, a od kilku lat pracuję głównie na Linuxie :).
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
01.07.2019, 15:11:29 via Android
  • 4
@Karbostyryl a jest wege i trenuje krosfit?
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
01.07.2019, 15:15:39 via Android
  • 0
@Mazowia a dziękuję ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
01.07.2019, 15:28:37
  • 0
@yuim: do jakiego kodu? Ogromna część i tak jest otwarta na Githubie, a dostęp masz do wewnętrznych list mailingowych (różnego rodzaju rozmowy pomiędzy manago, dedykowane szkolenia etc.) ale oczywiście to info nie wychodzi dalej na świat :).
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
01.07.2019, 15:38:23
  • 1
@yuim: nic mi o tym nie wiadomo, możliwe, że coś mi się obiło o uszy, że da się wysłać jakieś zapytanie i uzyskuje się dostęp do części kodu jako MVP ale możliwe, że gadam głupoty, ogólnie nigdy mnie nie interesował kod Windy ( ͡° ͜ʖ ͡°).
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
01.07.2019, 15:50:54 via Android
  • 6
@Fallenzgr XD
@HHHHHH zależy od kilku czynników w miesiącu (jak dużo pracuje zdalnie, czy mam jakieś dodatkowe szkolenie etc.) ale teraz celuję w średnią 30k na b2b.
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
01.07.2019, 16:08:59 via Android
  • 11
@HHHHHH. NET Core poszedł trochę bardziej do przodu niż np. taka Java, która stała się płatna ( ͡º ͜ʖ͡º).
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
01.07.2019, 16:22:56
  • 0
@Froto: thx :)
@MajorWinters: wiadomix
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
01.07.2019, 17:01:41
  • 0
@Krzakol: danke
@ArchDelux: dziękuję za uwagę ale chyba Ci coś nie wyszło.
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
01.07.2019, 17:14:35 via Android
  • 0
@Nfvr nawet dwie
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
01.07.2019, 17:20:15
  • 1
@ArchDelux: faktycznie, z tego co czytam to był to poprawny zapis stosowany jeszcze przed wojną ale od kilkudziesięciu lat zniknął z użycia, zatem mea culpa. Tak w ogóle, jak już chcesz być taki precyzyjny to:
"Kropki po liczbie nie ma potrzeby stawiać, jeśli kontekst jednoznaczenie wskazuje, że oznacza ona liczebnik porządkowy." - tak czy inaczej, cieszę się, że mogłeś się dowartościować XD.
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
01.07.2019, 17:24:42
  • 4
@damw: https://blog.jetbrains.com/idea/2018/09/using-java-11-in-production-important-things-to-know/

Oracle’s JDK (commercial) – you can use this in development and testing for free, but if you use it in production you have to pay for it

Ogólnie beka, MS otworzył się na świat, zrobił nową platformę, która działa na prawie każdym OS i cały kod jest na GitHub rozwijany aktywnie przez społeczność, a Oracle każe sobie bulić za biblioteki XD.
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
01.07.2019, 17:28:07
  • 3
@damw: tak, na pewno wielkie korpo to wybiorą ( ͡° ͜ʖ ͡°), ahh ta Java, taka fajna, otwarta i darmowa dla wszystkich.
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
01.07.2019, 17:31:48
  • 13
@damw: chyba zapiekło, że jednak Java płatna w wersji profesjonalnej ale to tylko same plusy dla innych języków i technologii, które nie golą frajerów na kasę ( ͡° ͜ʖ ͡°).
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
01.07.2019, 17:41:41
  • 1
@WydajnaJednostkaIndywidualna: cytowałem człowieka z PWN, więc zakładałem, że zna się na rzeczy :).
Odnośnie ironii - nie, nic z tych rzeczy, ktokolwiek śledzi MS od kilku lat, to wie jak się otworzył z kodem i technologią, wspiera Linuxa oraz OSX etc. więc używam coraz bardziej popularnego w tych kręgach środowiska do pracy ( ͡° ͜ʖ ͡°).

@BrakWolnegoLoginu: nie musiałem już za drugim razem :D
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
01.07.2019, 17:49:44
  • 0
@damw: prawda jest taka, że na komercjalizacji Javy zyskują wszystkie inne technologie - i jeżeli nowa firma pomyśli o tym czego używać komercyjnie ze wsparciem "enterprise", to być może wybierze coś darmowego co jest rozwijane przez innego giganta, a przy okazji nie trzeba bulić X$ per programistę za sprawy licencyjne.

Nie wiem skąd wziąłeś te śmieszne statystyki, bo chyba nie ze Stacka - tutaj nie masz racji choćby co do
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
01.07.2019, 17:59:59
  • 3
@Cimcirimcipiririri: sprawdź to - ja czytałem poprzednią edycję dobre kilka lat temu, gdy jeszcze nie było .NET Core. Co do samego języka to jeszcze C# in Depth, a w tematyce aplikacji webowych nie za bardzo wiem co polecić, bo tam już w grę wchodzi bardziej architektura (np. REST, Clean/Onion architecture etc.) i różnego rodzaju filozofie jak Domain Driven Design - do każdej jest osobno sporo pozycji :).
Tak czy
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
01.07.2019, 18:02:35
  • 1
@JestemKaspi: kierowniku, sam nie mam ( ͡° ʖ̯ ͡°)

@Antlioon: wiesz co, ja lubię gdy ktoś zwraca uwagę np. na błędną pisownię etc. (sam czasami tak robię) ale można to zrobić w normalny sposób, a można też w sposób szyderczy, byle komuś "hehe d-----ć".
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
01.07.2019, 18:05:48
  • 1
@ArchDelux: myślałem, że jest nadal poprawny, widocznie żyłem w błędzie albo chciałem być zbyt poprawny, gdyż sama liczba wydawała mi się błędna w tym zapisie ( ͡° ͜ʖ ͡°).
@bujcor0: dzięki!
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
01.07.2019, 18:20:33 via Android
  • 0
@JestemKaspi nie mam pojęcia, całkowicie nie moja działka.

@pawel_je z moim trybem pracy to jeszcze trochę poczekam ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
01.07.2019, 18:21:19 via Android
  • 0
@WrzodJestPrawdziwymWybranym licencje na wersje pro i enterprise? Chyba jednak nie :).
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
01.07.2019, 18:30:27 via Android
  • 1
@MikelThief domyślam się, że część będzie minimalizować koszty i wybierze wersję otwartą, a część będzie miała niezłą zagwozdkę czy jednak bulić za wsparcie na porządnym poziomie.
Niemniej jednak się zgadzam, też mam to gdzieś, bo siedzę w corze ( ͡º ͜ʖ͡º).
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
01.07.2019, 18:39:19
  • 0
@HHHHHH: jeżeli znasz .NET to tak naprawdę nie trzeba zbyt wiele - instalacja SDK, obeznanie z CLI - proste rzeczy. w Core doszło trochę nowych, bardzo ciekawych API (np. Span, Channels) ale to co tak naprawdę się zmieniło to ASP.NET Core - i znowu, nie aż tak drastycznie (dla kogoś kto zna klasyczne MVC będzie wiele podobieństw), natomiast pod kątem samej architektury (Middleware, wbudowany kontener IoC, hosting z poziomu Kestrela
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
01.07.2019, 19:13:04 via Android
  • 0
@damw widzisz, ja patrzyłem głównie na statystyki globalne, bo Polska nie jest dla mnie wyznacznikiem :).

Co do darmowej wersji - jasne ale zawsze jest niepewność odnośnie wsparcia takich projektów przez społeczność i jeżeli ktoś ma wybór wsparcia od giganta stojącego za technologią to zazwyczaj na to się decyduje.

@ibeafraidi a kto?
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
01.07.2019, 19:24:10 via Android
  • 0
@ibeafraidi ok, chyba jasne, świat jest mały :D

@damw w dużych firmach często się liczy LTS i głównie o to mi chodzi i pewnie za to będą skłonni zapłacić.
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
01.07.2019, 19:30:23
  • 0
@damw: ok, dzięki za rozjaśnienie :).
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
01.07.2019, 19:57:49 via Android
  • 7
@klonopin-retard przynajmniej nie mam tak z------j, żeby mieć żabę na profilowym ( ͡º ͜ʖ͡º).
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
01.07.2019, 20:31:29 via Android
  • 0
@Lucifer__Morningstar dzięki :)
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
01.07.2019, 20:38:48
  • 1
@Topkapi: thx!
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
01.07.2019, 21:02:58
  • 0
@lalalajp2_-: wszystko się może jeszcze zmienić, kreatyna, białko i inne dodatki, czy naturalne to nie mnie oceniać ( ͡° ͜ʖ ͡°).
@glupiazielonka: nie pracuję za bardzo z bazami SQL (aktualnie) ale Dappera bardzo lubię (zwłaszcza, że EF Core jest dość niedorozwinięty). W przypadku który opisałeś pojedyncze repozytorium powinno dbać o spójność agregatu tzn. że jeżeli np. masz model typu Order, a jego wewnętrzne składowe
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
01.07.2019, 21:18:58 via Android
  • 1
@Crisu dziękuję, kolejne treści i zasoby ciągle powstają i są zaplanowane na przyszłość :).
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
01.07.2019, 21:28:01
  • 1
@glupiazielonka: to wszystko zależy od tego, czy masz system, w którym spodziewasz się np. wysokiej wydajności jeśli chodzi o zapisy (bardzo duża ilość zapytań na sekundę etc.) - jeżeli tak jest, to wtedy stosujesz wszelkiego rodzaju techniki optymalizacyjne aby mieć jak najlepszy "performance" (włącznie z wykonaniem stored procedure na poziomie bazy danych), a jeżeli nie (co jest zazwyczaj typową odpowiedzią), to dużo lepiej będzie zrobić pojedynczą transakcję z poziomu kodu,
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
02.07.2019, 07:35:29 via Android
  • 0
@kemcio dziękuję :)
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
03.07.2019, 08:33:06
  • 1
@bacteria: dzięki, co do tutoriali to niestety nie mam do nich dostępu na zasadzie generowania kodów z dostępem za darmo, nie jest to moja platforma, inna, sprawa, że mają już troche czasu, a i tak 2 największe kursy są na YT tzn. "Becoming a software developer" oraz "Distributed .NET Core" :).
  • Odpowiedz
C.....a
C.....a
konto usunięte 02.07.2019, 10:22:34
  • 6010
Jak się nudzę to przerabiam w paintcie zdjęcia mojej córki i jak dorosnie to jej wręczę całą kolekcję na pendrive xD
Tutaj akurat przyjmowała lekarstwa przez nebulizator xD

#heheszki #tworczoscwlasna #zonabijealewolnobiega
C.....a - Jak się nudzę to przerabiam w paintcie zdjęcia mojej córki i jak dorosnie t...

źródło: comment_keb6KHNGQorvK8zQ2WFQhKcJJ6Ao42tX.jpg

Pobierz
  • 73
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

spetz
spetz 02.07.2019, 16:53:01 via Android
  • 1
@asasello XD
  • Odpowiedz
spetz
spetz 30.06.2019, 09:46:53 via Android
  • 6
Skaczecie na skrzynię? Uprzedzając komentarze, nie, nie trenuję krosfitu XD.

#mikrokoksy #mirkokoksy #silownia
spetz - Skaczecie na skrzynię? Uprzedzając komentarze, nie, nie trenuję krosfitu XD.
...
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

spetz
spetz
Autor
30.06.2019, 10:19:34 via Android
  • 2
@ChoNoTu monohydrant keratyny 10g dziennie.
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
30.06.2019, 10:21:01 via Android
  • 3
@ChoNoTu tak, do tego jeszcze te proteiny czy inne sterydiany, trzeba uważać.
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
30.06.2019, 14:07:48 via Android
  • 1
@DywanTv siady też są naturalne, może niekoniecznie z dużym obciążeniem, ale co do skakania, sprintów, spaceru farmer itp. - bardzo fajne ćwiczenia :).
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
30.06.2019, 14:08:21 via Android
  • 0
@Ow3n trochę siadów i dwuboju :).
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
30.06.2019, 18:58:01
  • 0
@sokool: pierwsze powtórzenie najgorsze, też mam przed nim blokadę :D.
@paramite: nie miałem jak zmierzyć ale lekko powyżej pępka, może 120 cm więc szału nie ma (cel to 130 cm).
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
30.06.2019, 21:15:35
  • 0
@paramite: raz w tygodniu jako dodatek od niedawna, ja kiedyś chyba 125 cm wskoczyłem, teraz chcę to przebić:).

@sokool: w dal też spoko :D.
  • Odpowiedz
spetz
spetz
Autor
01.07.2019, 18:53:46
  • 0
@archi: jakoś tak będzie, stary rekord gdzieś nagrany mam bodajże 125 cm, z tymi rękami popróbuję, bo faktycznie o technice większego pojęcia nie miałem ( ͡° ͜ʖ ͡°).
  • Odpowiedz
stapp
stapp
stapp
29.06.2019, 21:09:03
  • 4
Lato to dobry czas na poznanie nowej technologii, a #kubernetes aktualnie staje się "trendy". Ma on jednak jedną wadę - wejście i zrozumienie technologii nie jest robotą na 5 minut.
Dlatego właśnie razem z Łukaszem i Kubą chcielibyśmy zaprosić Was na darmowe szkolenie, które odbędzie się 20 lipca w Warszawie (taa wiem Warszawa - beznadzieja, ale jest nam najbliżej).
Szkolenie, a w zasadzie warsztat w wersji od podstaw, by spróbować zrozumieć
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

spetz
spetz 29.06.2019, 21:15:27
  • 1
@stapp: polecam tego użytkownika! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12
  • Strona 3 z 12
  • >

Piotr Gankiewicz

  • DevMentors.io| Bottega IT Minds Trainer | Software Engineer | ex-Microsoft MVP
  • Kraków
  • https://devmentors.io

Osiągnięcia

  • VIP
    od 05.07.2018

    VIP
  • Ekshibicjonista
    od 18.04.2016

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 30.04.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 02.09.2016

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 16.01.2017

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl