Całkiem mnie bawi jak Piotr Grzelak mówi, że w----------i 10 mln publicznych pieniędzy na projekt, ktory nawet część Mirkow skazywala na niepowodzenie, i traktują to jako naukę. ( ͡°͜ʖ͡°)
Znacie jakieś droższe szkoły, bo 700 tysięcy zlotych to sporo jak za miesiąc szkoły ( ͡°͜ʖ͡°)( ͡°͜ʖ͡°) #trojmiasto #mevo
"Do tej pory OMGGS zapłaciła spółce NB Tricity 9,76 mln zł. Wartość stacji rowerowych to ok. 3,9 mln zł, rowerów - ok. 3,6 mln zł, a systemu IT - Ok. 650 tys."
I teraz jakim cudem dwa razy więcej rowerów niż stacji jest warta mniej kasy? Wychodzi że jeden prosty stojak z blachy jest tyle wart co dwa rowery z gps i silnikami???
@Tokan: jak nadal wyświetla się minutowa to dzwoń na infolinie - poprawią. Prze FB też pomogą. Na WWW jak się zalogujesz to powinien widnieć abonament multisport w aktywnych.
1. Błąd występuje w chromie na telefonie (android), mapa otwarta jako strona w przeglądarce - błąd polega na tym że naciśniecie jakiegoś przycisku np stref lub powiększania powoduje przesuniecie wszystkich przycisków. W progresywnej appce i innych przeglądarkach błąd nie występuje.
2. Przy wchodzeniu w mapy z głównej strony dymki grupowania są na pierwszym planie a po odświeżeniu strony (F5) już nie.
@Line-Storm: błąd może wynikać z tego że po wejściu na stronę aktywny jest boczny pasek przewijania i dół mapy wtedy jest ucięty (nie ma napisu OpenStreet)
@Line-Storm: Ok, przyciski już się nie ucinają (chociaż paski przewijania nadal są aktywne - da się przewijać na górnej belce, ale nie ma to widocznych konsekwencji - pasek jest ukryty) Niestety pod Firefoxem na komputerze pasek przewijania jest aktywny i widoczny i dół mapy jest ucięty (napis OpenStreet). Nie przeszkadza to ale chyba nie jest potrzebne. Wcześniej tak nie było ale głowy nie dam.
@Line-Storm: Pod ErgoAreną jest taki dziwny problem że są dwie różne stacje w tym samym miejscu (nie wiem czemu nie zrobili z tego jednej stacji). Stacja 10102 i 11361 W oficjalnej apce stacje nakładają się na siebie i dopiero na dużym powiększeniu można jedną z nich kliknąć i zobaczyć czy jest rower. U ciebie na mapie te stacje też się nakładają i to nawet bardziej niż w oficjalnej mapce.
@bobikufel: Bazę mają pod stadionem Energa. Ergo Arena to inne miejsce. Tam tylko dodatkowo ładują baterie z tego co wiem. A te dwie stacje to były tam tak w jednym miejscu nałożone na siebie już od początku startu systemu.
Coś się popsuło na mapach gdziejestmevo.pl Jak się wejdzie z linka https://gdziejestmevo.pl/mapa to pokazywane są tylko pojedyncze rowery. Tak samo będzie jak odświeży się stronę z mapą w przeglądarce.
Widzę że info o rezerwacji powróciło, zastanawia mnie że w oryginalnej apce mevo to wyświetla po kliknięciu w stacje jakiej głupoty o zarezerwowanych rowerach np: na stacji jest np 11 rezerwacji a rowerów nie ma w ogóle fizycznie. To jakiś ich błąd? Też tak masz?
Był chyba jakiś taki skrypt, że można sobie było sprawdzić ulubioną stacje mevo. Chiałbym jadąc tramwajem kliknąć sobie skrót do stronki która pokaże mi dostępność rowerów na ulubionej stacji. Czy da się to jakoś zrealizować? z góry dzięki.
@Line-Storm: Może dodać w sekcji "szukaj" taką opcje szukania numeru stacji co by po wyszukaniu pokazywało tylko ją? I by można było z linka też w nią wchodzić? np.: https://gdziejestmevo.pl/szukaj_stacji/11087 Fajnie by było :)
1. Zainstalowałem sobie gdziejestmevo jako PWA na telefonie. I teraz pytanie czy jest techniczna możliwość dodania ustawienia ekranu początkowego (np.: ulubione) ?
Jeżeli dodawał byś taką opcję to proponuję dać możliwość jako ekran początkowy do wyboru: - lista
@Line-Storm: Szkoda że jakoś nie można podmieniać url do którego apka się odwołuje (jeżeli te PWA łączy się ze stroną bo nie wiem jak to dokładnie działa), bo wtedy można by zamienić url strony głównej na url z ulubionymi...
Najgorsze jest to że chrome na androidzie nie pozwala utworzyć ikonki ze skrótem na pulpit jak strona ma wersje PWA. Zanim ją dodałeś to mogłem taki skrót utworzyć i klikałem ikonkę
@Line-Storm: Tak z kosmetycznych pierdółek to ten napis "Dostępne rowery" chyba nie jest potrzebny. Jak ktoś nie wie do czego to jest mapa to można dać dymek z tekstem opisu nad przyciskiem wchodzenia w mapę.
A możliwe jest grupowanie rowerów stojących w czarnej strefie? Pokazywanie ich dopiero na wysokim powiększeniu albo oznaczenie jakąś czarną ikonką? Tak to troszkę dużo ich się wyświetla naraz w jednym miejscu.
Nowy sposób na "rezerwację". Klikacie wypożycz rower, a następnie ręcznie wpisujecie numer roweru. Blokada się otwory zdalnie. Niby jest ryzyko, że ktoś wsiądzie i pojedzie ale rower taki będzie niewidoczny na mapie więc mała szansa, że ktoś się skapnie, że blokada jest otwarta. Dobry sposób jak do stacji macie 1 minutę drogi i nie chcecie aby ktoś wam sprzed nosa zabrał rower ( ͡°͜ʖ͡°) #mevo
@dziobnij2: No właśnie nie taka mała szansa... robiłeś tak przy Galerii Przymorze ostatnio?... ja właśnie zauważyłem że stał rower na stacji, był niedostępny, dioda migała na czerwono ale wajcha blokady była do góry. Więc opuściłem blokadę i rower stał się dostępny i go wypożyczyłem.... a mogłem sobie pojeździć anonimowo na czyjeś konto bez limitu :] Ciekawe jak byś się tłumaczył że: to nie ty jeździłeś, nie ty zostawiłeś poza obszarem,
@Line-Storm: Dokładnie tak samo wypożyczałem kartą, bez patrzenia w aplikacje i pewnie dlatego podszedłem do tego roweru z podniesioną blokadą i się dziwiłem czy ktoś zapomniał zablokować czy co.... ale jak widać są jeszcze inne wytłumaczenia otwartej blokady :]
Przy okazji wiesz może jak usunąć dodaną kartę zbliżeniową? W ogóle nie mogłem dodać karty po numerze (jestemzgdańska) przez apkę i dopiero poprzez stronę poszło. I czy mnie oczy nie mylą
@Line-Storm: Był widoczny na mapie do wypożyczenia i miał otwartą blokadę? I czy musiałeś zaciągać blokadę przed wypożyczeniem?
Ktoś pewnie nie mógł zablokować i infolinia mu bez blokady zwróciła. A potem ktoś taki odblokowany rower zauważył i sobie na nim za darmo pojechał na zamknięte osiedle i miał w nosie gdzie zostawia bo anonimowy przejazd. Jest to w ogóle do sprawdzenia (z danych które zbierasz) że rower niewypożyczony przemieszczał się
@Line-Storm: Mam nadzieje że chciał tam tylko na zamkniętym osiedlu zrobić postój (to chyba legalne) ale przez problemy z blokadą już go bał się więcej wypożyczać. Chociaż szkoda że go nie wyprowadził (po tym zwrocie z infolinii) poza bramę osiedla.
Przygotowałem podsumowanie usterek napędu w rowerach. Obecnie z dużym prawdopodobieństwem napęd uszkodzony jest w około 23 rowerach.
- Na liście po kliknięciu przy stacji pojawia się dodatkowa ikona informująca o możliwej usterce - Dostępna jest też lista rowerów z usterką napędu i danymi na podstawie których zostało to oszacowane. Kliknięcie w numer roweru pokaże wykres zużycia energii w ostatnim dniu https://gdziejestmevo.pl/uszkodzone
@Line-Storm: A co oznacza ikona baterii (ze znakiem zapytania) przy rowerze?
Przy okazji: jest podobny błąd co kiedyś występował z brakiem wyświetlania ulubionych. Występuje przy przechodzeniu z linków z adresem. Jak wejdzie się poprzez link: https://gdziejestmevo.pl/szukaj/aleja%20Grunwaldzka%20472,%20Gda%C5%84sk a potem kliknie się w "ulubione" to brak tam dodanych ulubionych :(.
Do testów póki co: https://gdziejestmevo.pl/live ( 2.0.13 w stopce musi być, f5 jak nie ma i aktualizacja wyskoczyć powinna ) iOS przymulać potrafi, coś nie radzi sobie z ilością danych, zbadam w wolnej chwili.
Czasy początkowe nieprawidłowe na razie, przeniesione z serwera ze strefą -2h względem naszej ( pokazują początek podróży )
@Line-Storm: 1. Przydało by się info na stronie o tym jakiego okresu ten live dotyczy (bo to taka bardziej historyczna symulacja, chyba że czegoś nie zrozumiałem :} ). 2. Dodatkowo można by dać suwaki pokazujące animacje z zakresów z ostatnich 24h, 12h, 1h(live), oraz suwak sterujący prędkością animacji. 3. Tryb nocny mapy mógłby być ustawiany niezależnie od trybu nocnego całej strony.
@Line-Storm: ps. od jakiegoś czasu wyskakuje mi często okienko o nowej wersji z przyciskiem "aktualizuj" (trochę to wkurza), czy nie lepiej by było że jak wykryje nową wersje to samo przeładowuje stronę bez potrzeby klikania w przycisk za każdym razem?
@Line-Storm: Pewnie raz na dobę jak aktualizujesz wersje aplikacji, ale lepiej by "samo" wtedy się aktualizowało i przeładowywało stronę automatycznie bez ingerencji użytkownika. Zważyłem teraz pewien błąd - nie działa w tej chwili klikanie w ikonkę zegarka, nie odświeża wyników wyszukiwania :(
@Line-Storm: Ok. To może by dać jakieś info wyskakujące na chwile po kliknięciu w ten zegarek? np. "brak nowych danych", "brak zmian danych". Bo teraz to wygląda tak jak by kliknięcie nie dawało żadnego efektu.
Z kosmetycznych zmian to ikonka rezerwacji mogła by być niżej bo nachodzi na obwódkę pola i tak jakoś nierówno to wygląda (może jestem za bardzo pedantyczny :P). Ewentualnie dać informacje o rezerwacjach w nawiasie po
@Line-Storm: Ok, na powiększeniu to u mnie też tak wygląda (Firefox), no ale tak jakoś ona jest za blisko ramki i z daleka na laptopie mi się zlewa z nią :). Może trzeba zmniejszyć jej wielkość albo dodać jakiś większy margines?
@Line-Storm: hehe ten klucz to jakoś dziwnie wygląda , lepsza kłódka. Da się zmniejszyć może jej wielkość jeszcze minimalnie, bo jest trochę nieproporcjonalna do wielkości numeru? Jak nie to niech zostanie jak jest bo chyba lepszych pomysłów nie ma. No chyba że komuś to bardziej pasuje. To już kwestia gustu.
Dysponujesz danymi tylko o tym gdzie był start i o której i gdzie koniec i o której?
Jeżeli tak, to ludzie mogą się zatrzymywać w trakcie jazdy, robić postoje (np wchodzić do sklepu). I wtedy każdy ma inną prędkość przejazdu niekoniecznie zgodą z tym jak szybko jechał. Dodatkowo pewnie każdy będzie jechał trochę inną trasą niż ta najkrótsza wyliczona w animacji, a może i
@Line-Storm: A jaka trasa jest pokazywana dla tych co wypożyczyli i oddali na tej samej stacji?
Tak sobie myślę że jak miały by być wszystkie przejazdy pokazywane z taką samą prędkością ruchu to byś musiał pomijać całkowicie godzinę wypożyczenia i uwzględniać tylko godzinę oddania. A wtedy to godzina wypożyczenia będzie zafałszowana w animacji, wiec jednak ten przełącznik to chybiony pomysł... no chyba że przyda się komuś wersja gdzie punkciki jednostajnie
@Nie_znany: Podobno dalej jest w planach ograniczenie maksymalnej prędkości do 3 km/h, a jak nadal ludzie będą chcieli wypożyczać to zaporowa cena za abonament 1000 zł na miesiąc.
Najpierw ograniczali rejestracje, potem doładowanie a teraz to. Ciekawe co jeszcze... A podobno system miał być jak najbardziej atrakcyjny by jak najwięcej osób chciało zamienić autobus/samochód na rower i odciążyło by to komunikacje miejską.
@Issac: Dokładnie, tak to te 15 minut średnio rower był zawsze na postoju bo czekał na rezerwacji na użytkownika. Czyli nie zużywał baterii. To sobie właśnie tym teraz dorzucili pracy z częstszą wymianą baterii.... a ponieważ im to słabo idzie to ten ruch nie zwiększy dostępności rowerów tylko ją zmniejszy bo więcej będzie wyładowanych.
@Line-Storm: Hehe, to zamiast tych płyt z reklamą dać panele słoneczne i wyjdzie że rower może stać nieużytkowany wiecznie bez potrzeby wymiany baterii. Przyda się jak zrobią abonament 1000 zł na miesiąc i rowery będą stały nieużywane (nie będą wtedy musieli nigdy w nich wymieniać baterii)
A poważnie jak 1% na 3-4h w postoju to średnio ile % w ruchu?
W każdym razie na pewno o wiele szybciej teraz będzie
@fabtosz: I na takie coś limit 3 na godzinę i brak bezpłatnych minut rezerwacji jest potrzebny. Mogłeś chociaż nie przerywać po 5-6 minutach by nic nie płacić za rezerwacje... na ale skoro wolno?
@Line-Storm: Czyli jeżeli założyć że rower jedzie 200m na minute , czyli 2000m w 10 minut czyli wtedy by zużył 2,6% baterii przez te 10 minut jazdy? To po 4 godzinach jazdy zużyje 62 % baterii vs 1% w tym samym czasie na postoju?
Oho, do regulaminu #mev0 dodali możliwość wyłączenia możliwości rezerwacji rowerów. Oraz poinformowali, że czasowo ją wyłączą. Ciekawe co kombinują? Kto pierwszy dobiegnie i zeskanuje, ten pojedzie, czy jak?
@Polinik: Wiadomo czy takie działanie jest zgodne z przetargiem? Czy w przetargu była mowa o rezerwacji i ile jej minut musi być?
Te 5 minut co będzie od sierpnia to za mało by zaplanować czy idzie się po mevo czy na autobus i jeszcze na dotarcie do stacji. Powinni zostawić te 15 minut i usunąć 5 minut bezpłatnej rezerwacji by nikt "za darmo" nie nadużywał niepotrzebnie.
@Polinik: Za zgodą zamawiającego to mogą i podwyższyć abonament do 1000 zł by nikt nie mógł korzystać i nie trzeba by było wymieniać baterii w ogóle. Bardziej mnie interesuje czy rezerwacja i jej długość (15 minut) było zawarte w warunkach przetargu. Co by znaczyło że miasta teraz zrobiły "dobrze" prywatnej firmie (za pieniądze podatników) i później mogą jej jeszcze na inne sposoby robić "dobrze" kosztem mieszkańców np podwyższając abonament albo
Jechałem w sumie 3 razy #mevo Chciałem podzielić się moimi doświadczeniami, może komuś pomogą... Za pierwsza jazdą wspomaganie działało, ale przerzutki zmieniały się tylko w momencie, gdy nie pedałowało się - trzeba było przestać machać inaczej charakterystycznie cykało. Na drugim rowerze. Drugi rower - calkowicie nie dzialalo wspomaganie. Po przejechaniu tak 10km baterii nic nie ubyło. Zastanawiam się czy to awaria, czy celowe działanie, żeby zmniejszyć potrzebę wymiany akumulatora... Jadąc te 10km
Czas Wypożyczenia – należy przez to rozumieć czas liczony od momentu upływu pierwszych 5 minut czasu Rezerwacji Roweru lub momentu Wypożyczenia bez wcześniejszej Rezerwacji, aż do momentu Zwrotu Roweru poprzez zamknięcie Blokady O-lock. Przy czym zakłada się, że Postój wliczany jest do czasu Wypożyczenia. Do Czasu Wypożyczenia nie jest wliczane pierwsze 5 minut czasu Rezerwacji Roweru, które jest zawsze bezpłatne, bez względu na okoliczność,
Znacie jakieś droższe szkoły, bo 700 tysięcy zlotych to sporo jak za miesiąc szkoły ( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)
#trojmiasto #mevo
"Do tej pory OMGGS zapłaciła spółce NB Tricity 9,76 mln zł. Wartość stacji rowerowych to ok. 3,9 mln zł, rowerów - ok. 3,6 mln zł, a systemu IT - Ok. 650 tys."
I teraz jakim cudem dwa razy więcej rowerów niż stacji jest warta mniej kasy?
Wychodzi że jeden prosty stojak z blachy jest tyle wart co dwa rowery z gps i silnikami???