@Nie_znany: Podobno dalej jest w planach ograniczenie maksymalnej prędkości do 3 km/h, a jak nadal ludzie będą chcieli wypożyczać to zaporowa cena za abonament 1000 zł na miesiąc.
Najpierw ograniczali rejestracje, potem doładowanie a teraz to. Ciekawe co jeszcze... A podobno system miał być jak najbardziej atrakcyjny by jak najwięcej osób chciało zamienić autobus/samochód na rower i odciążyło by to komunikacje miejską.
@Nie_znany: Z punktu społecznego - dobre rozwiązanie, bo rowery mogą być cały czas w użytku. ! Z praktycznego - rezerwecja to była jedyna opcja, żeby upolować rower, bo inaczej się nie dało znaleźć na stacjach xD
@salion: już teraz to system jest jedną wielką ruletką. Mógłbym zrezygnować z biletu na autobus i dojeżdżać tylko skm, ale jak udaje mi się ten rower upolować raz/ dwa w tygodniu to dziękuję. Cena pewnie prędzej czy później pójdzie w górę. Jeśli nie bezpośrednio dla nas, to pośrednio przez miasto pewnie.
@fabtosz nie dziwię się ludziom, że tak rezerwowali szczerze mówiąc. Jeśli nie masz biletu. Poza tym, za rezerwację płacisz jak
@fabtosz: nie radzą sobie przy aktualnym oblozeniu, a jak będą jeszcze więcej użytkowane to chce zobaczyć jak będą je ładować i naprawiać. #!$%@? logikę
@Issac: Dokładnie, tak to te 15 minut średnio rower był zawsze na postoju bo czekał na rezerwacji na użytkownika. Czyli nie zużywał baterii. To sobie właśnie tym teraz dorzucili pracy z częstszą wymianą baterii.... a ponieważ im to słabo idzie to ten ruch nie zwiększy dostępności rowerów tylko ją zmniejszy bo więcej będzie wyładowanych.
@Line-Storm: Hehe, to zamiast tych płyt z reklamą dać panele słoneczne i wyjdzie że rower może stać nieużytkowany wiecznie bez potrzeby wymiany baterii. Przyda się jak zrobią abonament 1000 zł na miesiąc i rowery będą stały nieużywane (nie będą wtedy musieli nigdy w nich wymieniać baterii)
A poważnie jak 1% na 3-4h w postoju to średnio ile % w ruchu?
W każdym razie na pewno o wiele szybciej teraz będzie spadać
@salion: kolumna pkm to % baterii na 1000m. Odrzucić trzeba skrajne wartości, bo trasa "najkrótsza" między stacjami, a nie rzeczywisty przejechany dystans.
Średnia z 48h wychodzi ~ 1,3% na 1000m ( po odrzuceniu nierzeczywistych czasów przejazdu i dystansów )
@fabtosz: I na takie coś limit 3 na godzinę i brak bezpłatnych minut rezerwacji jest potrzebny. Mogłeś chociaż nie przerywać po 5-6 minutach by nic nie płacić za rezerwacje... na ale skoro wolno?
@Nie_znany: Wyłączony z użycia rano - coś musiało być na rzeczy. Za mało przejazdów, żeby potwierdzić na 100% że problem występuje na podstawie danych jakie mam. Rowery z uszkodzonym wspomaganiem mają średnią pkm = ~0,2 - 0,3 ( przy przeliczeniu ~10 przejazdów )
@Line-Storm: Czyli jeżeli założyć że rower jedzie 200m na minute , czyli 2000m w 10 minut czyli wtedy by zużył 2,6% baterii przez te 10 minut jazdy? To po 4 godzinach jazdy zużyje 62 % baterii vs 1% w tym samym czasie na postoju?
@Line-Storm: a w sumie, takie pytanko. Czy w tych danych, które masz dostępne, jest rozróżnienie na rowery wolno stojące i te na stacjach? Może by taki ficzer dodać, żeby pokazało najbliższy ale wolnostojący ( ͡€ ͜ʖ͡€)
@Nie_znany: Jak chcesz się czaić na 2PLN to kilka rad - często roweru nie ma tam gdzie wskazuje punkt - jak go tam nie ma to duża szansa, że jest na najbliższej stacji i jak nim pętelkę zrobisz i oddasz to kasę zwróci. - jak w kółko się pojawia i znika ( ktoś rezerwuje i wraca ) to nie masz co nawet się wybierać na poszukiwania - rower widmo ;p
#mevo #gdansk #codzienneszkalowaniemevo
Najpierw ograniczali rejestracje, potem doładowanie a teraz to. Ciekawe co jeszcze...
A podobno system miał być jak najbardziej atrakcyjny by jak najwięcej osób chciało zamienić autobus/samochód na rower i odciążyło by to komunikacje miejską.
@fabtosz nie dziwię się ludziom, że tak rezerwowali szczerze mówiąc. Jeśli nie masz biletu. Poza tym, za rezerwację płacisz jak
@salion: Na postoju baterie spadają ~1%/3-4h. Co jak co ładowanie im dobrze wychodzi ostatnio.
A poważnie jak 1% na 3-4h w postoju to średnio ile % w ruchu?
W każdym razie na pewno o wiele szybciej teraz będzie spadać
@salion: kolumna pkm to % baterii na 1000m. Odrzucić trzeba skrajne wartości, bo trasa "najkrótsza" między stacjami, a nie rzeczywisty przejechany dystans.
Średnia z 48h wychodzi ~ 1,3% na 1000m ( po odrzuceniu nierzeczywistych czasów przejazdu i dystansów )
@Nie_znany: Wyłączony z użycia rano - coś musiało być na rzeczy.
Za mało przejazdów, żeby potwierdzić na 100% że problem występuje na podstawie danych jakie mam.
Rowery z uszkodzonym wspomaganiem mają średnią pkm = ~0,2 - 0,3 ( przy przeliczeniu ~10 przejazdów )
- często roweru nie ma tam gdzie wskazuje punkt
- jak go tam nie ma to duża szansa, że jest na najbliższej stacji i jak nim pętelkę zrobisz i oddasz to kasę zwróci.
- jak w kółko się pojawia i znika ( ktoś rezerwuje i wraca ) to nie masz co nawet się wybierać na poszukiwania - rower widmo ;p