Tak ciekaw jestem, jak robicie/robiliście łuk na prawo jazdy, to skręcaliście na podstawie tyczek czy na czuja, patrząc przed siebie jadąc naprzód i w prawe lusterko cofając? Ja robiłem po lusterku.
#pytanie #prawojazdy #samochody #motoryzacja
#pytanie #prawojazdy #samochody #motoryzacja
Jak w poście
- Po tyczkach 32.4% (47)
- Po lusterku 67.6% (98)
1) odpalanie samochodu- pamiętajcie, aby mieć zaciągnięty ręczny i wrzucony luz (w końcu nie chcemy, aby samochód odjechał czy szarpnął) i lewą nogą wciskamy sprzęgło, prawą gaz do oporu- pozwoli to silnikowi po uruchomieniu od razu nabrać optymalną temperaturę pracy
2) ruszanie- jeśli nie chcemy oblać za "ślamazarną" jazdę, dobrze jest wkręcić silnik na te 5000 obrotów, po czym od razu szybko zdjąć nogę ze sprzęgła i dać równocześnie pełen gaz (mając wbity pierwszy bieg oczywiście). Jest to tzw. "strzał ze sprzęgła", pozwala on błyskawicznie ruszyć autem, ok. 50% szybciej niż konwencjonalnymi metodami
3) jazda w zakrętach- jeśli mamy tradycyjną wajchę ręcznego, korzystamy z niej, aby mieć optymalny tor jazdy, im ciaśniejszy/ostrzejszy skręt, tym mocniej zaciągamy. W przypadku aut z elektrycznym ręcznym korzystamy z "metody równowagi"- wciskamy 3 pedały jednocześnie- lewą nogą sprzęgło, prawą hamulec i gaz
4) jeśli jeździsz automatem, pamiętaj- hamujesz lewą noga, a prawą przyspieszasz
5) parkowanie- najlepiej się nie stresować, wrzuć na luz, dosłownie i w przenośni