papier96 via Android
- 8
@CipakKrulRzycia przecież to zdjęcie to jakiś fejur
Można się dowiedzieć co tak bawi uczonych Programistów 15k, inwestorów giełdowych, i innych prezesów wielkich firm? Całe gorące 6/12h puste, a wiedzieć warto co mam zablokowane. Moja głowa areczka nie ogarnia
W obronie dr Martyki. Polacy organizują pikietę "Bronimy lekarza"
Dr Zbigniew Martyka został wezwany jako obwiniony przez sąd lekarski. Rozprawa odbędzie się 19 grudnia o godzinie 10:00 w siedzibie Okręgowej Izby Lekarskiej w Krakowie. Na ten dzień planowany jest protest w obronie znanego lekarza.
z- 39
- #
papier96 via Android
- 12
@DziobakApokalipsy_ jest autorem raczej
papier96 via Android
- 0
@sklerwysyny_pl ukraińskiej rakiety obronnej? Co to za składnia?
Czemu wszyscy prują się do Orlenu o ceny, skoro inne koncerny też nie obniżają cen?
Gdyby na innych stacjach ceny zaczęły lecieć w dół to Orlen musiałby zacząć konkurować ceną i też by obniżał.
Mi to bardziej wygląda na jakąś zmowę cenową. Koncerny dymają nas ile mogą, narzucając wysokie marże, wykorzystując przy tym inflacje, wojnę itp.
#orlen #cenypaliw #ceny
Gdyby na innych stacjach ceny zaczęły lecieć w dół to Orlen musiałby zacząć konkurować ceną i też by obniżał.
Mi to bardziej wygląda na jakąś zmowę cenową. Koncerny dymają nas ile mogą, narzucając wysokie marże, wykorzystując przy tym inflacje, wojnę itp.
#orlen #cenypaliw #ceny
papier96 via Android
- 6
@halibut_rozmiar44 a wiesz że w Polsce jest monopol państwowy na paliwa i stacje innych koncernów też kupują w rafineriach Orlen/Lotos?
- 1
DEWASTUJĄ KOPALNIĘ. DLACZEGO TAK SIĘ ŚPIESZĄ?
Dr inż. Jerzy Markowski jest ekspertem górniczym. Wybudował kopalnię Budryk. Rozmawiamy na temat kopalni Krupiński, która jest likwidowana.
z- 77
- #
- 21
Dziś na wykopie dowiedziałem się od wielu osób ze #zwiazkizawodowe w praktyce nic nie mogą zrobić i są niepotrzebne, dlatego osoby które je zakładają należy natychmiast zwolnić zanim doprowadzą firmę do bankructwa.
#sii #afera #bekazkuca
#sii #afera #bekazkuca
papier96 via Android
- 1
@elf_pszeniczny bo związki zawodowe postrzegane są przez pryzmat górniczych organizacji a także innych związanych ze sferą budżetową gdzie czynią więcej złego niż dobrego.
#logikarozowychpaskow xD
Mam uważać i sprawdzać w serwisie czy królowa już przypadkiem nie wyszła z #pracbaza, bo jesli wyszla to poczekać z wysłaniem mejla do jutra XDDDDD
Praca z różowymi to jest k---a dno, syf, kiła i mogiła ¯_(ツ)_/¯
#korposwiat #praca #bekazrozowychpaskow
Mam uważać i sprawdzać w serwisie czy królowa już przypadkiem nie wyszła z #pracbaza, bo jesli wyszla to poczekać z wysłaniem mejla do jutra XDDDDD
Praca z różowymi to jest k---a dno, syf, kiła i mogiła ¯_(ツ)_/¯
#korposwiat #praca #bekazrozowychpaskow
- 121
Maszyny, które osobiście uważam za ciekawe, a które mogą niektórym nie być znane; odc. 31/???
Shin Meiwa US-1/ ShinMaywa US-2
Wodnosamolot STOL (short take-off and landing/krótki start i lądowanie) zaprojektowany do patrolowania, zwalczania łodzi podwodnych (ASW – anti-submarine warfatre) oraz akcji poszukiwaczo ratunkowych (SAR – search and rescue). Wraz z końcem drugiej wojny światowej, rozpoczęciem okupacji Japonii oraz wprowadzeniem w grudniu 1945r. zakazu produkcji statków powietrznych, japoński przemysł lotniczy musiał przekierować swoją pracę na inne sektory - głównie przemysł ciężki. Pod koniec lat 40 XX wieku Kawanishi Aircraft Corporation dokonało reorganizacji stając się ShinMeiwa Industries. Wraz z rozpoczęciem się Zimnej Wojny w latach 50, przedsiębiorstwo wznowiło działalność swoich zakładów lotniczych początkowo operując jedynie jako podwykonawca oraz świadcząc usługi serwisowe m.in. maszyn Martin P5M Marlin dla US Navy. Powołana została komisja celowa do opracowania wodnosamolotu o wysokiej dzielności morskiej, który mógłby lądować w trudnych warunkach oraz być wytrzymały na uderzenia fal. Do 1959r. opracowano wstępny projekt. Całe przedsięwzięcie miało bardzo duże wspracie ze strony USA, którym zależało na rozwoju japońskiego lotnictwa w tym kierunku ze względu na rosnącą flotę łodzi podwodnych ZSRR. Aby przyspieszyć rozwój projektu, USA przekazało jeden egzemplarz Grumman HU-16 Albatross dla ShinMeiwa do wykonania odwrotnej inżnierii. Powstała na tej podstawie maszyna posiadała szeroką liczbę dokonanych modyfikacji takich jak nowatorski system klap strumieniowych zwiększający możliwości STOL (na opuszczone klapy tłoczone jest dodatkowe powietrze z dysz zwiększając tym samym noszenie – do tego celu wewnątrz kadłuba zamontowany był dodatkowy silnik turbowałowy napędzający sprężarkę), stabilizator pionowy i ster wysokości w układzie ”T” oraz deflektory na kadłubie zwiększające stabilność na powierzchni wody. Po udanych testach Japońskie Morskie Siły Samoobrony (Kaijō Jieitai) zamówiły w 1969r. 21 egzemplarzy, które otrzymały oznaczenie PS-1. Pomimo doskonałych osiągów maszyny cały projekt spotkał sie z mocną krytyką, ze względu na małą produkcję i wysokie koszty związane z opracowaniem nowego samolotu. Aby przeciwdziałać eskalacji krytyki ShinMeiwa rozpoczęło sprzedaż eksportową opracowanych technologii jako elementy gotowe do instalacji w innych samolotach m.in. system kontroli silników oraz hydraulikę. Ostatecznie maszyna weszła do służby w 1971r. Powstało łącznie 43 egzemplarze. W 1995r. ShinMaywa (nazwa firmy została zmieniona w celu ułatwienia wymowy dla obcokrajowców) rozpoczęła projektowanie zrewidowanej wersji płatowca. Wprowadzono zmiany w aerodynamice, systemach elektronicznych, zainstalowano kabinę ciśnieniową oraz mocniejsze silniki. Pierwszy lot zmodernizowanej wersji - US-2 - odbył sie 18 grudnia 2003r. Oficjalna produkcja i wprowadzenie do służby odbyło sie w 2007r. Do chwili obecnej powstało 8 sztuk. US-2 jest oferowany także w wersji pożarniczej. Ostatnie egzlemplarze US-1 zostały wycofane ze służby w 2017r.
Podstawowe
Shin Meiwa US-1/ ShinMaywa US-2
Wodnosamolot STOL (short take-off and landing/krótki start i lądowanie) zaprojektowany do patrolowania, zwalczania łodzi podwodnych (ASW – anti-submarine warfatre) oraz akcji poszukiwaczo ratunkowych (SAR – search and rescue). Wraz z końcem drugiej wojny światowej, rozpoczęciem okupacji Japonii oraz wprowadzeniem w grudniu 1945r. zakazu produkcji statków powietrznych, japoński przemysł lotniczy musiał przekierować swoją pracę na inne sektory - głównie przemysł ciężki. Pod koniec lat 40 XX wieku Kawanishi Aircraft Corporation dokonało reorganizacji stając się ShinMeiwa Industries. Wraz z rozpoczęciem się Zimnej Wojny w latach 50, przedsiębiorstwo wznowiło działalność swoich zakładów lotniczych początkowo operując jedynie jako podwykonawca oraz świadcząc usługi serwisowe m.in. maszyn Martin P5M Marlin dla US Navy. Powołana została komisja celowa do opracowania wodnosamolotu o wysokiej dzielności morskiej, który mógłby lądować w trudnych warunkach oraz być wytrzymały na uderzenia fal. Do 1959r. opracowano wstępny projekt. Całe przedsięwzięcie miało bardzo duże wspracie ze strony USA, którym zależało na rozwoju japońskiego lotnictwa w tym kierunku ze względu na rosnącą flotę łodzi podwodnych ZSRR. Aby przyspieszyć rozwój projektu, USA przekazało jeden egzemplarz Grumman HU-16 Albatross dla ShinMeiwa do wykonania odwrotnej inżnierii. Powstała na tej podstawie maszyna posiadała szeroką liczbę dokonanych modyfikacji takich jak nowatorski system klap strumieniowych zwiększający możliwości STOL (na opuszczone klapy tłoczone jest dodatkowe powietrze z dysz zwiększając tym samym noszenie – do tego celu wewnątrz kadłuba zamontowany był dodatkowy silnik turbowałowy napędzający sprężarkę), stabilizator pionowy i ster wysokości w układzie ”T” oraz deflektory na kadłubie zwiększające stabilność na powierzchni wody. Po udanych testach Japońskie Morskie Siły Samoobrony (Kaijō Jieitai) zamówiły w 1969r. 21 egzemplarzy, które otrzymały oznaczenie PS-1. Pomimo doskonałych osiągów maszyny cały projekt spotkał sie z mocną krytyką, ze względu na małą produkcję i wysokie koszty związane z opracowaniem nowego samolotu. Aby przeciwdziałać eskalacji krytyki ShinMeiwa rozpoczęło sprzedaż eksportową opracowanych technologii jako elementy gotowe do instalacji w innych samolotach m.in. system kontroli silników oraz hydraulikę. Ostatecznie maszyna weszła do służby w 1971r. Powstało łącznie 43 egzemplarze. W 1995r. ShinMaywa (nazwa firmy została zmieniona w celu ułatwienia wymowy dla obcokrajowców) rozpoczęła projektowanie zrewidowanej wersji płatowca. Wprowadzono zmiany w aerodynamice, systemach elektronicznych, zainstalowano kabinę ciśnieniową oraz mocniejsze silniki. Pierwszy lot zmodernizowanej wersji - US-2 - odbył sie 18 grudnia 2003r. Oficjalna produkcja i wprowadzenie do służby odbyło sie w 2007r. Do chwili obecnej powstało 8 sztuk. US-2 jest oferowany także w wersji pożarniczej. Ostatnie egzlemplarze US-1 zostały wycofane ze służby w 2017r.
Podstawowe
papier96 via Android
- 1
- 1
Co zrobić żeby naczynia po myciu w #zmywarka nie wyglądały tak jak na zdjęciach? Od jakiegoś czasu zostaje mi brud, głównie na kubkach. Filtr czyszczony regularnie. #panidomu #czyszczenie #dom
- 31
Cała ta akcja brzmi dla mnie absurdalnie. Jak to niby miało wyglądać? FSB jeździ sobie incognito po całej Szwecji i wycinają fotoradary? I nikt nikogo na niczym nie przyłapuje?
#ukraina
#ukraina
papier96 via Android
- 0
@PiccoloColo ponoć obrobiono magazyn fotoradarów dla samorządów.
papier96 via Android
- 4
papier96 via Android
- 14
papier96 via Android
- 6
- 12
papier96 via Android
- 2
papier96 via Android
- 1
@sznioo może jest inne, mniej podniecające wyjaśnienie i brzmi: uchodźcy. Złamanie systemu energetycznego Ukrainy oznacza kolejną falę ludzi, którzy przyjadą do Polski i może to być ponad milion ludzi
papier96 via Android
- 0
@sznioo jednak nie mam racji na to wygląda
- Przykra sprawa
- ka
Skarżyskie MESKO jest o krok od podpisania kolejnej umowy na sprzedaż „Piorunów”. To już czwarta międzynarodowa współpraca zawiązana przez spółkę w tym roku. Firma stawia na wprowadzanie nowych technologii, co w przyszłości ma pozwolić sprzedawać produkty taniej.