Jakiś czas temu dorwałem Octavię na chwilę, pojeździłem trochę i w zasadzie zdołałem tylko nagrać przyspieszenie. Wrzucam jako materiał "z szafy" bo przez ostatnie 2 tygodnie nie miałem okazji nic testować, ale... w sierpniu powinno być gęsto! Kilka ciekawych lub mniej ciekawych aut. Nie będą to VAGi i możliwe, że uda mi się dorwać coś mocnego. Naprawdę mocnego - może samo to przekona do zaobserwowania tagu #carburator i śledzenia co
Mirki, czy jest jakaś granica obrotów silnika, powyżej której nie powinno się jeździć ze stałą prędkością przez dłuższy czas? Mówię o dieslu, i o takiej sytuacji, że np. przez godzinę albo dwie, jedziemy autostradą i mamy stale powyżej 3000 obrotów na minutę. Czytałem i słuchałem różnych opinii, na pewno zależy to też od konkretnego silnika, oleju itd, ale jestem ciekawy co sądzicie. #motoryzacja #kiciochpyta
@mikii77: no jasne, regularnie czyszczę dpf na obwodnicy ale zastanawiam się czy jak np. ktoś ma krótką skrzynię i na 6 ma 3000 obrotów na minutę przy 140 km/h to czy jadąc dłuższy czas (np 2h) 180 km/h i mając 3800 na obrotomierzu, nie będzie to nadmierny wysiłek dla silnika.
Tak się zastanawiam nad jakimś ładnym i umiarkowanie praktycznym samochodem ( ͡°͜ʖ͡°) Czy do 7500 PLN znajdzie się jakiś 406 coupe w stanie przynajmniej godnym uwagi? Bo jak tak to w sumie jest to jedyny peugeot jakiego zawsze chciałem mieć #kiciochpyta #pytanie #motoryzacja #samochody #peugeot
@macq2309: W tej cenie to raczej zajeżdżone truchło, ale można szukać. Przede wszystkim do ceny auta dolicz rzeczoznawcę i wizytę w warsztacie żeby jakiś porządny przegląd zrobić - dopiero wtedy można mówić o okazji ( ͡°͜ʖ͡°) Tym bardziej w przypadku tak rzadkiego modelu trzeba zainwestować w porządne przetrzepanie auta, bo jak wiadomo - chitry dwa razy traci.
Fabia Combi po raz ostatni ( ͡°͜ʖ͡°) Sporo postów o niej było pod tagiem #carburator i ten można traktować jako zwieńczenie serii. Niektórzy marudzili, ale tłumaczyłem czemu jej tak dużo. Mam nadzieje ze nie przesadziłem i nie trafiłem u nikogo na czarnolisto. Pełny test już jest na stronie i zachęcam do poczytania. Jest duża szansa, że wsród Mirków znajdzie się ktoś kto myśli o tym samochodzie bo jest
@macq2309: Jeszcze nic nie czytałem, jeszcze zbyt wiele nie przeglądałem ale powiedz gdzie mam podpisać żebyś dostawał na tej zasadzie ciekawsze fury ( ͡°͜ʖ͡°) Nie mój segment przyznam ale znam już twój warsztat więc popieram motzno!
BTW @michalkosecki ostatnio rzucił ciekawy inside news że powyżej 100k UU wydają fury do pełnych i nieskrępowanych testów. Widziałeś z pewnością jego misję z Volvo, ja tez
@Saeglopur: jesli twoj podpis da mi dostęp do garażu pełnego 911 i M4 to juz drukuję papiery (ʘ‿ʘ)
100k UU to nie jest sztywna granica. Ci co maja duże parki udostępniają samochody także mniejszym (najlepszym przykładem jest ta skoda) a u innych moze to byc jeszcze więcej, np 150 czy 200k UU Bez wątpienia w branży są też tacy co patrzą ślepo na zasięg i są tacy
Czy Szwajcaria jest krajem trzecim w obrocie dewizowym? Gdzieś to przeczytałem, w jakiejś publikacji i teraz mam pojawiła mi się niezgodność gdy przeglądałem inne opracowania i ustawę, wg których zgodnie z definicją kraje trzecie w prawie dewizowym to nienależące do UE, EOG i OECD.
Mirki, jeśli kogoś interesuje jak jeździ przy wyższych prędkościach - film z jazdy już na YouTube. Od około 3:00 zaczyna część filmu z jazdą po ekspresówce. Taryfiarz wjeżdżał na nią z prędkością około 60-70 km/h (widać nawet chyba moje kręcenie głową) i po zredukowaniu do dwójki widać mniej więcej czy Fabia przyspiesza szybko czy wolno. Później można ocenić czy bardzo hałasuje w środku czy nie. Zachęcam w każdym razie do oglądania i
@Zaybatzu: ograniczając się do samochodów testowanych na carburatorze to najfajniejszy na co dzień byłby hybrydowy Mondeo - gdy nim pojeździłem to zmieniło mi się podejście do hybryd - to naprawdę sensowne auto, które na dodatek dobrze się prowadzi, jak to Fordy. Podobało mi się też 308 GTI - manual i 270 koni a jednocześnie w trybie nie-sportowym zwyczajny, nieco twardszy kompakt
@Zaybatzu: skorzystam jak będę miał chwilę czasu i okazję ( ͡°͜ʖ͡°) Ostatnio jechał przede mną taki krążownik i po wyjściu z zakrętu jeszcze 100 metrów dalej się bujał
Ten moment, gdy dostajesz w pracy nowego MB Air po tym jak używałeś swojego MB Pro z zajechaną baterią. Po takiej przesiadce czas pracy na baterii wydaje się być nieskończony. (。◕‿‿◕。) #apple #laptopy #pracbaza
Mirki, Pani ze Skody powiedziała, że na podstawie naszej współpracy zdecyduje czy #carburator zasługuje na więcej samochodów z parku prasowego. Nie liczę na główną, ale szczerze mówiąc, dodaję bo chcę uzyskać jak największy zasięg. Jeśli komuś się podoba - niech wykopie by weszło choć trochę wyżej. Dzięki temu zyskam być może szerszy dostęp do aut VAG-a. No i służę odpowiedziami na pytania w komentarzach
@macq2309: Twoja początkowa refleksja o nagrywaniu jest moim zdaniem nie na miejscu, szczególnie jeżeli jest to Twój pierwszy samochód z "parku prasowego". Dygresja na temat braku pomysłów na nagrywanie o Fabii też jednak trochę nie teges. Bez tych dwóch niuansów jest całkiem spoko, więcej pewności siebie ( ͡°͜ʖ͡°)
PS Na twoim miejscu nagrywał bym bez okularów. Nie wiem czemu ale jakoś chyba nie pasują.
@superblee66: tez mi przemknęło przez myśl ze to brzmi nieco słabo, ale po prostu w tekście opisze wiecej aspektów, ktorych nie ma w innych testach i podejdę do fabii nieco inaczej. Strona jest dla mnie rownież ważna i jej zasięg w duzej mierze zdecydował o tym ze dostałem fabie.
Co do okularów to fragmenty testu nagrywałem bez :) zobaczymy czy cos wartościowego tam mowie
1.2 TSI pod adresem którego wylewa się dużo jadu, tym razem w akcji ( ͡°͜ʖ͡°) Wynik nieco poniżej danych fabrycznych, które dla kombi wynoszą 10,9 sekundy do setki. Pewnie przez zepsuty start. Na pokładzie dwie osoby. W przyszłym tygodniu wrzucę także film z odpowiedziami na pytania o Fabię (i może jeszcze inne filmy też) #carburator #motoryzacja #samochody #skoda
@benzdriver marudzi, że testuję Skodę czyli luksus dla nędzarzy - może to jest odrobinę ciekawsze ( ͡°͜ʖ͡°) Tym razem tekst gościnnie napisał @Jason_L_McCabe czyli osoba zdecydowanie wykwalifikowana do pisania na temat Mustanga. Podoba się? Będę wdzięczny za wykop.
Testowana przeze mnie Skoda Fabia 1.2 TSI 90 koni manual Wislostrada/tarchomin w piątkowe popołudnie Ecodriving mode ON ( ͡°͜ʖ͡°) #carburator <-- to juz szesnasty testowany samochod a ty nadal nie obserwujesz? #motoryzacja #samochody #skoda
@benzdriver: XD Kaz autocentrum sie zamknąć bo nie testują za bardzo AMG i M Power. Lubie pisac i zachęcam do czytania moich wysrywow nawet gdybym dacie testował :) @Zaybatzu: 10,5 do setki
Czy biała fabia kombi może jakoś wyglądać? Jakoś może ( ͡°͜ʖ͡°) Piękna nadal nie jest ale wg mnie jest nieźle i niezupełnie jak flotowa. #carburator <-- obserwuj bo bedzie pełny test tej pięknej maszyny #motoryzacja #samochody #skoda
@macq2309: małe koło, kolorystycznie nie pasujące, prześwit jak w landrowerze, więc to nie może wyglądać fajnie ( ͡°͜ʖ͡°) Takie coś powinno być z kołem/zawiasem, wtedy może wyglądać fajnie ( ͡°͜ʖ͡°)
Jest i fabia. Mam tydzien żeby ją potestować i odpowiedzieć na pytania swoje no i Mirków. 1.2 tsi, 90 koni i manual. Niezła opcja wyposażenia i szalone kapcie o szerokości 215.
Na pytania, jeśli przynajmniej kilka ich będzie, odpowiem pewnie w filmie z testu.
Zapraszam mirków do odsłuchania wycia z rana jak śmietana. ( ͡°͜ʖ͡°) Wycia, bo CVT. Z rana, bo w niedzielę 11 to jeszcze rano. Pełny test Outlandera pewnie jutro, więc tymczasem wrzucam film z jazdy i zachęcam jak zawsze do subowania.
Co do Skody, którą mam na przyszły tydzień, myślę o tym, by zebrać pytania mirków o jeden z najpopularniejszych modeli w Polsce, i na nie odpowiedzieć,
@macq2309: Fajnie, że nagrywasz POVy z jazdy, właśnie tego mi trochę brakuje u polskich, bardziej znanych youtuberów motoryzacyjnych. Będę obserwował, nie s------l tego ( ͡°͜ʖ͡°)
@macq2309 To pytanie odnośnie Fabii (czy też Fabi, nie wiem jak to odmienić): Jaka jest faktyczna żywotność silnikow, które są wykorzystywane w m.in. testowanym przez Ciebie aucie? Chodzi mi głównie o te małe, benzynowe, uturbione, wyżyłowane silniki, którymi VW się tak zachwyca...
Udało mi się umówić na jeden samochód z parku prasowego, żeby zobaczyć co i jak ze współpracą. Od publikacji zależne będzie czy wejdą w grę kolejne wypożyczenia.
Trafiła się Fabia 1.2 TSI, na cały przyszły tydzień. Auto, którym rozmaite redakcje już jeździły więc nie będzie łatwo się z tym testem przebić. Ale nie o tym.
Rozpędzanie się Outlanderem ze skrzynią CVT nie należy do ekscytujących przeżyć. Bezstopniowa skrzynia w Mitsubishi wyraźnie odstaje szybkością od nowych skrzyń Subaru lub Audi. Jest chyba nieco szybciej niż katalogowe 12,4 sekundy, nawet zakładając błąd pomiaru licznika, ale przyspieszanie zdaje się trwać...
@macq2309: Głupota jak dla mnie. Największą zaletą CVT jest jej liniowość, jak komuś się nie podoba to niech kupi sobie dwusprzęgłówkę. Mam nadzieję, że w razie czego da się to wyłączyć by skrzynia pracowała tak jak powinna.
@ksiak: emulacja biegów jest przy mocnym przyspieszaniu, tak do połowy głębokości pedału gazu jest liniowo. Wydaje mi sie tez ze w trybie inteligent (są 3, ten jest najbardziej "spokojny") przyspieszanie jest liniowe. Jednak większość kierowców woli przyspieszanie klasycznych automatów - w subaru CVT jest po to by oszczędzać paliwo a ze ludzie sie skarżyli na wycie to teraz jest skokowo jak w klasycznym automacie. Mi sie podoba a skrzynia zbiera
Punkt widzenia zalezy od niedawnych doświadczeń. Po outlanderze z 2.0 NA i CVT, wsiadam z powrotem w BMW X3 z 2.0 dieslem i automatem ZF Teraz wydaje sie byc bolidem: od układu kierowniczego, poprzez zawieszenie, na pozycji za kierownicą kończąc. O silniku i skrzyni nawet nie wspominam ( ͡°͜ʖ͡°) W sprawie carburatora miałem dzis miła wiadomość od skody - moge zabrac jakiś model z parku prasowego co oznacza moj pierwszy
@macq2309: a ja lubię jak auto trzeba "obsługiwać", jak można rękami, nogami, dupą i plecami czuć co się dzieje, a nie wszystko jednym paluszkiem, bez wyczucia, ot tak.
Taka fota z wczoraj, z outlandera. Auto budzi odczucia hmm... ambiwalentne ( ͡°͜ʖ͡°) Jest to topowa wersja więc fajnego wyposażenia ma sporo. Aktywny tempomat, szyberdach, nawigacja, audio Rockford Fosgate (świetne) i niezłej jakości skóra w środku. Z drugiej strony - to wolnossący automat CVT, ktory zamula ten samochod i odbiera sporo frajdy z jazdy. A szkoda, bo potencjał był. Układ jezdny jest naprawdę niezły i prowadzeniem nie
@fotograf_warszawiak: CVT oszczędza paliwo i jest świetne w trasy, gorzej z dynamika. Zmieniło sie to dopiero w przypadku najnowszych multitronic w audi i lineartronic w subaru. W stanach nawet wrx jest dostępny z CVT i naprawde daje radę Najlepiej taka skrzynia współpracuje z dieslami i benzynami z turbo - wtedy moment jest od niskich obrotów i skrzynia nie musi tak "przeciągać". Moze niedługo uda mi sie dorwać forestera xt z
Wrzucam jako materiał "z szafy" bo przez ostatnie 2 tygodnie nie miałem okazji nic testować, ale... w sierpniu powinno być gęsto! Kilka ciekawych lub mniej ciekawych aut. Nie będą to VAGi i możliwe, że uda mi się dorwać coś mocnego. Naprawdę mocnego - może samo to przekona do zaobserwowania tagu #carburator i śledzenia co
Ale w samochodzie, ktory bede miał pewnie na test na poczatku września, bedzie launch control i 468 koni ( ͡° ͜ʖ ͡°)