Wpis z mikrobloga

Rozpędzanie się Outlanderem ze skrzynią CVT nie należy do ekscytujących przeżyć. Bezstopniowa skrzynia w Mitsubishi wyraźnie odstaje szybkością od nowych skrzyń Subaru lub Audi.
Jest chyba nieco szybciej niż katalogowe 12,4 sekundy, nawet zakładając błąd pomiaru licznika, ale przyspieszanie zdaje się trwać...

i trwać...


Gdyby ktoś chciał porównać z CVT w Subaru, link poniżej
https://www.youtube.com/watch?v=XnCKk8E0WIo&list=PLNTXpZeVthwfX5kUpCMorSvvrJqGw89x3&index=8

#motoryzacja #carburator #samochody
macq2309 - Rozpędzanie się Outlanderem ze skrzynią CVT nie należy do ekscytujących pr...
  • 31
  • Odpowiedz
@macq2309: poza tym, że nie jest to 9 do setki to jednak sposób w jaki przyspiesza to według mnie bajka. Dziwi mnie jednak dlaczego skrzynia w Subaru nie była taka płynna tylko pod koniec widać redukcję czego w normalnym CVT nie ma chyba ewentualnie to nie jest zwykłe CVT.
  • Odpowiedz
@macq2309: Głupota jak dla mnie. Największą zaletą CVT jest jej liniowość, jak komuś się nie podoba to niech kupi sobie dwusprzęgłówkę. Mam nadzieję, że w razie czego da się to wyłączyć by skrzynia pracowała tak jak powinna.
  • Odpowiedz
  • 1
@ksiak: emulacja biegów jest przy mocnym przyspieszaniu, tak do połowy głębokości pedału gazu jest liniowo. Wydaje mi sie tez ze w trybie inteligent (są 3, ten jest najbardziej "spokojny") przyspieszanie jest liniowe.
Jednak większość kierowców woli przyspieszanie klasycznych automatów - w subaru CVT jest po to by oszczędzać paliwo a ze ludzie sie skarżyli na wycie to teraz jest skokowo jak w klasycznym automacie. Mi sie podoba a skrzynia zbiera świetne
  • Odpowiedz
@macq2309: ja jestem przeciwny. Z tego samego powodu powstały dwumasy itd, bo ludzie chcieli mieć kulturę pracy w dieslu taką jak w benzynie. No i mamy to co mamy. Mam tylko nadzieje, że można to wyłączyć i tyle.
  • Odpowiedz
@macq2309: Lancer ze skrzynią CVT ma emulacje i nie ma trybu liniowego... dziwne, że w outlanderze zrezygnowali z emulacji biegów...

Ale najbardziej mi się podoba podejście hondy do CVT, tryb liniowy jest w standardzie, jak się znudzi to emulacja 7-mio biegowego automatu, a do tego tryb manualny z łopatkami przy kierownicy:)
  • Odpowiedz
  • 0
@con987: auto juz niestety oddałem wiec filmu nie zrobie ale próbowałem przyspieszenia na łopatkach - było nieco wolniej niz w D

Przykre jest to, ze w przyszłym tygodniu będę miał na test Skodę Fabię 1.2 i bedzie ona szybsza od 7-mio osobowego outlandera
( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
Największą zaletą CVT jest jej liniowość


@ksiak: Przejedz sie z 2 godziny z liniowoscia cvt to zmienisz zdanie. Nie wytrzymasz tego wycia psychicznie.

Mam tylko nadzieje, że można to wyłączyć i tyle.


@ksiak: W subaru sie nie da.

@macq2309: To jest lepsze porownanie do outlandera. Przynajmniej w miare w tej samej klasie.

https://www.youtube.com/watch?v=1MSGMcKcrDg

Mitcar widze robi sobie PR dzieki takim testom, niestety z podejscie to klienta jest duzo gorzej.
  • Odpowiedz
@Trytka: nie miałem okazji, jak kiedyś dorwę CVT to spróbuję ale myślę, że wtedy wystarczy wygłuszyć dobrze komorę silnika i problem znika.
  • Odpowiedz
@Trytka: czyli jak nikt nie robi to? Rozumiem, że lepiej i taniej jest naśladować ale nowe rozwiązania także są dobre. Ludzie kupują silnik z CVT wiedząc jak to działa a potem narzekają. Wybacz ale to jest ich wina, problem w tym, że oni tego nie widzą.
  • Odpowiedz
ozumiem, że lepiej i taniej jest naśladować


@ksiak: Taniej jest emulowac biegi? Dodawac dodtkowy komputer? Zmieniac praktycznie cala skrzynie niz dodac wiecej wygluszenia?

Ty czytasz czasami co piszesz? Pozatym ty nawet nia nie jezdziles takze twoja opinia jest kompletnie nic nie warta.
  • Odpowiedz
@Trytka: heh, super. Ale mogę mieć swoje zdanie które jest odmienne, czy nie mogę i mam myśleć jak wszyscy. Być częścią kolektywu i robić to co wszyscy? CVT z punktu widzenia sposobu działania i wykorzystania momentu, jest skrzynia idealną. Do jej wad zaleca się właśnie to, że dźwięk silnika nie podoba się ludziom. Pomijam już inne plusy i minusy. Emaliowane biegów to raczej nie jest dokładanie komputera czy czegokolwiek. To kwestia
  • Odpowiedz
@ksiak: jakie masz zdanie o dziwku cvt? Ile razy go slyszales?

To tak jakbym mial mowic ze chinski jest latwieszy od japonskiego bo tak.

To kwestia oprogramowania.


@ksiak: Wlasnie takie masz pojecie o skrzyniach cvt. Dobranoc.
  • Odpowiedz
  • 0
@ksiak: to przejedz sie i zmienisz zdanie. Większość CVT jest super w korkach i miejskim ruchu, gdy masz jednak ochote na odrobine dynamicznej jazdy, to jest udręka. Chyba ze masz mocny silnik (najlepiej diesla) i dobre, zaawansowane CVT tj w audi czy subaru
  • Odpowiedz
@Trytka: a czy ja narzekam na dźwięk?
A co do obsługi tego trybu, powiedz mi jak inaczej chcesz to ogarnąć? Po co drugi sterownik i do czego? Jeden w zupełności wystarcza. Napisz do subaru i zapytaj, zdziwię się i to bardzo, gdy będzie do tego osobna puszka sterująca. To tak jakbyś powiedział że przy dwusprzegłowej skrzyni potrzeba dwa komputery bo przecież są dwa sprzęgła.
  • Odpowiedz