@R187 technologia w sumie do niczego, bardzo rzadko robi się tunele w otwartym wykopie - chyba praktycznie nigdy obecnie. W przypadku drążenia technologia nie ma racji bytu
Pierwszy autonomiczny energetycznie dom wielorodzinny na świecie, dzięki OZE <<< znalezisko Zasilanie domu wyłącznie energią słoneczną i geotermalną jest możliwe. Udowadniają to Szwajcarzy, którzy od roku mieszkają w pierwszym takim wielorodzinnym budynku na świecie. Wykorzystane w nim technologie współtworzą naukowcy i informatycy z Krakowa.
(...) Budynek zasilają wyłącznie panele słoneczne pokrywające dach i południową fasadę. Produkowany w ten sposób prąd jest zużywany na bieżące potrzeby urządzeń elektrycznych w mieszkaniach i pompy ciepła,
Na zdjęciu można zobaczyć skutki katastrofy, która wydarzyła się 18 stycznia 1980 w nocy, w pobliżu szwedzkiego miasta Stenungsund, w wyniku zderzenia masowca MS Star Clipper z mostem Almöbron.
Most został oddany do użytku 15 czerwca 1960, jako najdłuższy z trzech mostów, łączących Stenungsund na zachodnim wybrzeżu Szwecji z wyspą Tjörn. W chwili otwarcia był najdłuższym mostem łukowym na świecie.
Do katastrofy doszło mglistej nocy 18 stycznia 1980 o 1.30. Masowiec o
Meandry Królowej Polskich Rzek zostały sfotografowane przez specjalną kamerę Google – zdjęcia trafią już niedługo na Mapy Google. Akcję zorganizował polski oddział WWF.
Witajcie Mirki i Mirabelki, w sumie jakoś ciężko mi ubrać tego posta w sensowne słowa i do końca nie wiem jak to zrobić, ponieważ chyba po raz pierwszy chcę was prosić o poważną pomoc. Nie zależy od tego moje życie i zdrowie, ale na pewno możecie mi pomóc poniekąd zrealizować marzenie. Już wybierając kierunek studiów wiedziałem, w jaki sposób chcę je skończyć i co będzie tematem mojej pracy inżynierskiej – wiedziałem
@padobar: @korbikulec: Generalnie zasada działania tak jak zostało wspomniane opiera się o High Point Pivot, największym plusem jest to że zawieszenie (w zasadzie koło względem ramy) nie porusza się tylko góra/dół lecz dodatkowo przód/tył - w moim przypadku jest to maksymalnie 170mm w pionie i ~40mm wstecznie. Powoduje to zmianę kąta natarcia na przeszkodę tj. zawieszenie jest bardziej podatne na "pochłonięcie" przeszkody i przetoczenie się po niej w dodatku cały
#fotografia #inzynieria #budownictwo