Wpis z mikrobloga

Na zdjęciu można zobaczyć skutki katastrofy, która wydarzyła się 18 stycznia 1980 w nocy, w pobliżu szwedzkiego miasta Stenungsund, w wyniku zderzenia masowca MS Star Clipper z mostem Almöbron.

Most został oddany do użytku 15 czerwca 1960, jako najdłuższy z trzech mostów, łączących Stenungsund na zachodnim wybrzeżu Szwecji z wyspą Tjörn. W chwili otwarcia był najdłuższym mostem łukowym na świecie.

Do katastrofy doszło mglistej nocy 18 stycznia 1980 o 1.30. Masowiec o nośności 27 450 ton, płynący z Norwegii do Uddevalli, z niewiadomych przyczyn zboczył z kursu. MS „Star Clipper” zamontowaną nad nadbudówką suwnicą uderzył w bok łuku przęsła mostu. Uderzenie okazało się wystarczająco silne, by spowodować zawalenie się łuku, który runął do cieśniny i na statek. Załoga statku, by ostrzec kierowców jadących mostem, użyła flar. Zawiadomiona policja zjawiła się po dziesięciu minutach, ale wyłącznie od strony Stenungsund. Po drugiej stronie mostu przybycie na miejsce zdarzenia zajęło policji czterdzieści minut, przez co nie udało się całkowicie zatrzymać ruchu drogowego. W rezultacie tego, do wody wpadło siedem samochodów. Osiem osób poniosło śmierć w wyniku zderzenia samochodów z powierzchnią wody. Załoga statku nie poniosła strat w ludziach.

Przyczyny katastrofy nie udało się ustalić. Szwedzka rządowa komisja śledcza (Statens haverikommission – SHK), badająca wypadek na moście, nie znalazła odpowiedzialnych za katastrofę.
Most, o nowej nazwie Tjörnbron, odbudowano w rekordowo krótkim czasie, a jego ponownego otwarcia dokonał 9 listopada 1981 król Karol XVI Gustaw. Obecny most to most wantowy, o długości całkowitej 664 m i szerokości 15,2 m.

Skopiowane z #wikipedia

#ciekawostkihistoryczne #ciekawostki #fotografia #fotohistoria #historiajednejfotografii #historia #szwecja #statki #wypadki #inzynieria
optimus_dime - Na zdjęciu można zobaczyć skutki katastrofy, która wydarzyła się 18 st...

źródło: comment_63jDfQfj8MJU82wZMFqr4L3Pasl9AuEg.jpg

Pobierz
  • 12
  • Odpowiedz
@optimus_dime:

Przyczyny katastrofy nie udało się ustalić. Szwedzka rządowa komisja śledcza (Statens haverikommission – SHK), badająca wypadek na moście, nie znalazła odpowiedzialnych za katastrofę.


"Takie rzeczy tylko w Pol.. a nie, zaraz"
  • Odpowiedz