Wpis z mikrobloga

Tldr:


Witajcie Mirki i Mirabelki, w sumie jakoś ciężko mi ubrać tego posta w sensowne słowa i do końca nie wiem jak to zrobić, ponieważ chyba po raz pierwszy chcę was prosić o poważną pomoc. Nie zależy od tego moje życie i zdrowie, ale na pewno możecie mi pomóc poniekąd zrealizować marzenie. Już wybierając kierunek studiów wiedziałem, w jaki sposób chcę je skończyć i co będzie tematem mojej pracy inżynierskiej – wiedziałem to już 13 lat temu, kiedy zacząłem przygodę z kolarstwem górskim #downhill #rower i cierpliwie czekałem (plan czekał w głowie). W lutym poniekąd osiągnąłem swój cel – zaprojektowałem swoją ramę rowerową od zera (całkowicie autorskie zawieszenie) i pracę inżynierską obroniłem oczywiście na 5.0 ( ͡º ͜ʖ͡º)

Opis projektu dla zainteresowanych tu: http://43ride.com/people/2017/moj-projekt-ramy-rowerowej-lukasz-stachowiak/ jeżeli ktoś ma jakieś pytania to bardzo chętnie odpowiem (ʘʘ)

Kilka dni temu w oko wpadł mi konkurs organizowany przez „Dassault Systèmes”, na najlepszy projekt studencki 2017 roku z całego świata, pewnie mało wam to mówi, ale jest to firma tworząca czołowe oprogramowanie inżynierskie – z ich softu korzysta praktycznie śmietanka branż Automotive i lotniczej. Oczywiście postanowiłem udostępnić swój projekt – jak na razie jest to jedyny projekt z Polski i tutaj przechodzimy do sedna sprawy – chciałbym prosić was o jeszcze jedną chwilę waszego czasu, (bo jedną poświęciliście już na czytanie skoro tu jesteście) i zagłosowanie na mój projekt. Na główną to się nie nadaję a ja sam nie chcę zbyt uciążliwie spamować, ale mirko też dołożyło swoją cegiełkę bo to właśnie wy towarzyszyliście mi kiedy o 4:30 przy wschodzie słońca prowadziłem obliczenia nieważne którą już noc z rzędu #nocnazmiana

dorzucę tagi: #rowery #druk3d #technologia #inzynieria (uczelnia: #studia #put #poznan ).
Dziękuję każdemu

Link (wystarczy kliknąć vote przez FB – żadnego spamu i rejestrowania): https://apps.facebook.com/152953011894928
Pobierz lSandwichl - Tldr:
SPOILER

Witajcie Mirki i Mirabelki, w sumie jakoś ciężko mi ub...
źródło: comment_Ad426qyprbM4vni2Zdts4R8Llyh4ZcHt.jpg
  • 12
@lSandwichl: co to za załamanie łańcucha nad korbą?
promień kółka tam nie jest przypadkiem nawet mniejszy niż na napinaczach przerzutki? a przecież tam łańcuch jest najbardziej naprężony

nie rozumiem tego pomysłu
@padobar: rama wykorzystuje ideę High Pivot Point, która wymusza poprowadzenie łańcucha w ten sposób żeby ograniczyć wpływ ugięcia zawieszenia na napęd. HPP ma swoje zalety i ostatnio pojawił się w Commencal Supreme DH

@lSandwichl: masz może jakąś animację tego jak zawieszenie działa? Albo więcej konkretów.
@padobar: @korbikulec: Generalnie zasada działania tak jak zostało wspomniane opiera się o High Point Pivot, największym plusem jest to że zawieszenie (w zasadzie koło względem ramy) nie porusza się tylko góra/dół lecz dodatkowo przód/tył - w moim przypadku jest to maksymalnie 170mm w pionie i ~40mm wstecznie. Powoduje to zmianę kąta natarcia na przeszkodę tj. zawieszenie jest bardziej podatne na "pochłonięcie" przeszkody i przetoczenie się po niej w dodatku cały
Pobierz lSandwichl - @padobar: @korbikulec: Generalnie zasada działania tak jak zostało wspom...
źródło: comment_u0bWX1QumTRAfnU7KTzDHUZoU7yCzoc9.gif
@shusty taki urok HPP niestety, można zastosować pływający zacisk hamulca tak jak w starych Konach (system DOPE bodajże). Uznałem że skoro duzi producenci dzisiaj tego nie robią to widocznie wiedzą coś więcej :-) poza tym kto hamuje ten przegrywa ( ͡º ͜ʖ͡º)