Doris kontra piloci samolotów próbujących wylądować na lotnisku w Birmingham
23 lutego 2017 szalał nad Wielką Brytanią sztorm imieniem Doris, prędkości wiatru dochodziła do 150 km/h. Krótkie wideo jak kolejni piloci samolotów przerywają lądowanie na lotnisku w Birmingham ze względu na silny wiatr.
WuDwaKa z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 85
Komentarze (85)
najlepsze
Takie pytania bo #nieznamsie
1. Czemu chowają podwozie, skoro zakładają że zaraz znowu zrobią podejście? Te koła może urwać czy jak?
2. Czym to jest kręcone? Zoom zajebisty, pierwszy samolot z takiej perspektywy że sprawia wrażenie jakby wznosił się pionowo do góry.
Ad. 1 - wysunięte podwozie to dodatkowy opór który zmniejsza bardzo potrzebne przy tej procedurze przyspieszenie i prędkość wznoszenia.
Ad. 2 - najważniejsze jest szkło + dobra stabilizacja (czyt. serwomechanizmy w aparacie/obiektywie + statyw).
Każda z tych rzeczy (szkło, aparat i statyw) sporo kosztuje do takich zoomów, bo przy wiatr i ogniskowa jest praktycznie nie do opanowania.
Do pewnego czasu kluczowe były obiektywy, ale sporo stabilizacji przenosi się ostatnio do samego aparatu i na statywy (aktywna stabilizacja).
Poniżej przykładowe szkła (Svarovski i Canon) + statywy:
@director: źle się orientujesz. W ILS Cat 3C, samolot wykonuje automatyczne lądowanie na 3 autopilotach łącznie z fazą dobiegu po lądowaniu, piloci nawet nie dotykają wolantów ani przepustnic.
@KochamJescKisiel: Automat nie sprawdzi sie, problem nie jest sam wiatr ale ciagla jego zmiana. Nawet jak by wiatr wial te 100km/h ale ze stala sila to nie ma problemu, poprostu bierzesz poprawke i siadasz.