@mk321: Niezupełnie, kiedyś włączyłem fortnite i strasznie mnie ta gra odrzuciła, może już jestem za stary, a może to budowanie obiektów, no bo albo to jest strzelanka albo city builder, a oni się nie mogą zdecydować, z tą grą chyba tylko łączy mnie to, że modele są low poly. Bardziej wzoruję się mechaniką fps występującą w COD Warzone.
Zmieniłem menu lobby i dodałem muzykę, żeby zrobić lepsze pierwsze wrażenie. Pracowałem również nad płynnym przybliżaniem i to jeszcze nie koniec prac bo celowanie będzie miało wpływ na rozrzut. Chciałbym Wam się pochwalić, że zostałem partnerem #steam i zacząłem przygotowywać stronę gry, niebawem będzie ona dostępna i będziecie mogli dodawać ją na "wishlistę". Informacja o gotowej stronie gry zbiegnie się z testami obciążeniowymi serwera, na które zapraszam wszystkich chętnych. Jak Wam się
powiem ci szczerze że po menu myślałem że robisz jakąś konwersje mobilnej podróbki csa ale jak wszedłeś do gry to zrobiłeś na mnie wrażenie, zajebiście to wszystko wygląda mirek ( ͡°͜ʖ͡°) jak popracujesz nad menu i ui to wróżę ci świetlaną przyszłość nawet przez samą grafikę ( ͡~ ͜ʖ͡°)
BR SOLO WIN - standardowo z tarczą i kijami. Możecie mi wierzyć lub nie, ale nie spotkałem nikogo po drodze jadąć od lumbera i zbierając 18k kasy. Dopiero ostatnie 3 minuty rundy to jakaś tam walka. Lobby wylosowało mi się GOLD4, chociaż w końcówce to jacyś chyba niepełnosprytni grali w tych ciężarówkach. A na sam koniec jeszcze zostałem zwyzywany przez gracza którego zabiłem jako ostatniego. Chyba Wiecie co znaczy "hore puta" :).
@dziki_dziki: ladny finish!:D ja nie lubie 1v1 bo trzeba przekampic pol meczu zeby cos ugrac zazwyczaj heheh, i to calkiem mocne lobby miales, wiekszosc powyzej 1 kd (mocne oczywiscie stosunkowo dla mnie bo jestem noobemxD)
Countdown Final Zone -> Wykonałem w mojej grze kolejne prace. Dzięki testom @NightMore usunąłem sporo błędów w tym kilka krytycznych. W dołączonym filmie możecie zaobserwować zmienione wyświetlanie nazwy przeciwnika po najechaniu na niego celownikiem, nazwa jest o stałym rozmiarze bez względu na odległość (zmienione to co było wcześniej). Dodałem indykator niskiego życia poniżej 30%, tło życia pulsuje. Nie będę w grze umieszczał apteczek więc zamieściłem mechanizm podobny jak w cod warzone, po
BR SOLO WIN, wybrałem się wczoraj z tarczą, kijami i termitem, bez ducha i bez czujnika ruchu na samotną walkę. Jeżeli ktoś woli oglądać dynamiczną walkę jak u Izaka to się znudzi na tym filmiku. Ja wolę defensywną taktykę, zaczaić się na wroga zrobić zasadzkę, a nie biegać po planszy za celami. Serwis SBMMWARZONE.COM podaje, że trafiło mi się lobby bronze 1, czyli same bambiki jakby to powiedział Izak :D #warzone #
@dziki_dziki: spoko, ale obawiam się, że będziesz musiał urozmaicić grę jak zaczniesz trafiać w lepsze lobby, więc lepiej zacząć się uczyć dobrego gun playu i nie biegać tylko z tarczą, a brać ją w zależności od sytuacji i strefy. Bronzy są może zaskoczone i nie ogarniają co zrobić, ale na diamondzie raz na parę gier widzę kogoś z tarczą, bo dość łatwo jest ich ubić. Koniec końców jak widzisz typa z
@dziki_dziki: Spokojnie możesz się bardziej agresywnie bawić. Jak biegniesz z kijkami jest to na tyle szybkie że większość cię nie ustrzeli na raz (poomijając małe zamkniete przestrzenie gdzie idziesz z tarcza do przodu). Jak usłyszysz strzały zdążysz założyć tarczę i na spokojnie gościa rozegrać. To samo z wjazdem na budynki kamperów na Downtown. Bounty, recony ... jest co robić :)
Kilka akcji z grabieży. Tarcza, kije i termit. Dynamiczne wjazdy, precyzyjne rzuty termitem i tłuste kwoty po 200k od zdziwionych przeciwników #warzone
O co chodzi w załączonym K/D ratio? To znaczy wiem co to za skrót tylko jak on jest naliczany na serwisie cod.tracker.gg, czy zamieszczone na zdjęciu liczby są prawidłowe? Gdzie można znaleźć prawidłowe wyliczenia K/D dla konta lub meczu warzone? #warzone
@GregXXX: @kuncfot: Faktycznie dla danego meczu jest to prawidłowo wyliczane na sbmmwarzone.com i można sobie sprawdzić z jakimi kozakami się grało i jak się to K/D układa. Przeglądnąłem kilka swoich meczów i widzę, że jak się ma powyżej 10 zabić to przeważnie w meczu wchodzi się do pierwszej dziesiątki w zabiciach. K/D to jest na mecz słaby wyznacznik bo czasami ktoś ma 2 zabicia i zajmuje miejsce w pierwszej dziesiątce.
Kolejna część zmagań na grabieży. Standardowy zestaw - tarcza, kije kali, granat ogłuszający i termit. Tym razem zrobiłem kompilację gdzie zabijam w szale przynajmniej dwóch przeciwników. #warzone #callofduty
@rastowy: No to pięknie. Może wspólna runda wieczorem? Można by zebrać ekipę grającą w ten sposób, już widzę ich miny jak ktoś trafia na taką ekipę. I chętnie w tym stylu poszedłbym na BR, widziałem na youtube , że zwycięstwo jest możliwe i do ogarnięcia jak team trzyma się w ciasnej grupie. A co do przekleństw, myślę, że gracze się zagotowują gdy giną przez kogoś kto nawet nie ma karabinu, zwłaszcza
VIDEO NOWE EFEKTY <- Progres mojej pracy. Zmiany, które ostro testowałem przez ostatnie dni to między innymi ragdoll czyli ciało upadające w przeciwnym kierunku niż ten jak pada strzał. Dodałem czerwony indykator trafienia wroga wraz z jego imieniem. Dodałem listy ostatnich zabić po lewej stronie dla wszystkich, która po chwili zanika. Dodałem male okienko na dole ekranu informujące o zabiciu wroga. Dodałem uwzględnianie kąta rzutu granatem na podstawie celownika. Po zabiciu ofiara
@dziki_dziki jak dla mnie to już mógłbym na próbę kilka meczy zagrać:) Mam pytanie i wybacz jak już pisałeś o tym wcześniej: będzie aim down sight? Jak będzie to jak bardzo poprawia celność? Jeżeli nie ma to czy tracę precyzję strzału wraz z dystansem?
@dziki_dziki tak, miałem na myśli dokładnie to o czym napisałeś i nie oczekuję, że poświęcisz kilka lat życia na robienie w wolnym czasie kopii CoD:) Gra wygląda bardzo obiecująco. Jak będzie Ci brakowało ludzi do testów to dawaj znać.
VIDEO GAMEPLAY Zaprosiłem do testów dwóch moich znajomych. Nie widzieli gry na żadnym etapie wcześniej. Obydwoje są graczami pro, tzn poświęcają dużo czasu w ciągu dnia na granie w różne gry. Byłem ciekaw ich zdania, oraz tego co im przeszkadza, co brakuje, co jest jeszcze potrzebne. Wszystkie uwagi sobie zanotowałem. Rozgrywkę ocenili na szybką bez potrzeby przyspieszania żadnych elementów. Zamieszczam całe video, które udało mi się uchwycić, musiałem trochę to skompresować bo
@NightMore: Jesteś bardzo spostrzegawczy, postaram się precyzyjnie odpowiedzieć. - z tą amunicją faktycznie nie zauważyłem, zaraz będzie poprawione. - nie ma obrażeń od upadku, te budynki są nie za wysokie, ale mógłbym dodać, że taki zeskok może Cię kosztować 5% życia, a przy większych się będzie skalować. - obecnie granat leci po jakiejś tam stałej trajektorii, ale mam zaplanowane, że będzie rzucany pod kątem jaki wyznaczysz bronią. - z hitboxami było
Trochę to trwało, ale udało się. Najważniejsza zmiana to przejście na widok z pierwszej osoby, było przy tym roboty i komplikacji bo trzeba użyć sztuczki stackowania kamer, aby broń była bliżej ciała i nie wchodziła w mury, postać rzuca cień żołnierza, a nie tylko rąk i broni których użyłem. Kolejny element, który ma niesamowity impakt na efekt wizualny to "ambient occlusion" zwróćcie uwagę na cienie w rogach czy na załamaniach obiektów, wynosi
VIDEO<- z kolejnego etapu prac. W skrócie: dodałem indykator kierunku otrzymywania obrażeń, poprawiłem UI i wyświetlanie wyników, rozbudowałem i połatałem mapę, żeby nie wypadać poza nią, dodałem przesyłanie pozycji granatu oraz jego obrażeń zależnych od odległości przeciwnika do granatu, dodałem obrażenia od zanurzenia w wodzie. Te elementy można zaobserwować na dołączonym video. Pokaz jest realizowany na rzeczywistym docelowym serwerze, a nie na lokalnym kompie. Taka ciekawostka dla pracujących w unity3d z
@dziki_dziki: łoo Panie ale bym pograł w tako szczelanke, a gdyby się dało jeszcze wszystko rozdupczyć jak w Bad Company 2 to już w ogóle i żeby czołgi jeździły teeeeeż ( ͡°͜ʖ͡°)
Pierwsza mapa "forgotten island" jest już zaprojektowana. Docelowo będzie na 10 graczy chyba, że testy pokażą co innego. Jestem coraz bliżej momentu wpuszczenia Was na beta testy. Zrobię to poprzez klienta webgl na stronie www. W sylwestra jako, że siedziałem w domu to poprawiłem przesyłanie do innych graczy takich efektów jak, łuski, smugi, granaty, wybuchy i drobne animacje. Zaplanowałem, że gracz będzie tracił życie po wejściu do wody, żeby się za daleko
@cranberry250: Taka myśliwska tu wystarczy? :) @gloria_alleluja: dzięki, będę dodawał pod tagiem progres prac. @variss: No do multi musi więcej osób do testowania. Wcześniej podam konkretną datę i godzinę, najprawdopodobniej godz 21 bo wtedy mirki będą w domu i ja też mam wtedy chwilę czasu. Muszę zrobić testu obciążeniowe więc jakby na serwer weszło 100+ plus to byłoby fajnie.
Jak dobra ekipa to warzona na wyspie odrodzenia można wygrać. Nagrywane od środka rundy bo na początku i tak nie było nic ciekawego. Można mieć wrażenie, że te działania są pełne chaosu, ale na zwróćcie uwagę, że cały czas chodzimy w "ciasnej grupie" dzięki temu możemy skutecznie odpierać ataki. Nie udało się pobrać zrzutu, ale to nas nie powstrzymało. #warzone
@Techies: Jakbym miał taki luksus, żeby grać cały dzień jak kiedyś to z pewnością dałbym radę wykręcać 2 -3 zwycięstwa dziennie. Ja już tu wrzucałem zwycięstwo z randomami w BR jak ładnie współpracowali. Niestety niefajną normą jest ,że drużyny czasami są niepełne albo randomy rozłączają się w trakcie jak np źle wylądują. A ostatnie właśnie z tą ekipą miałem 2 godzinną sesję na wyspie odnowy gdzie udało się nam zdobyć dwa
Kilka moich momentów na grabieży, głównie z szybkim nożem i tarczą. Odnośnie kampienia na wieży to od razu tłumaczę, że zostałem w teamie sam i już był koniec rundy, a jedna ekipa mocno szturmowała nieskutecznie wieżę lotniczą, więc postanowiłem się tam na nich zaczaić. Ostatnia akcja uważam, że to czyste złoto stunowania :D #warzone
VIDEO MULTI ROOM Znalazłem chwilę w święta, aby ogarnąć te roomy na serwerze, na filmie chciałbym pokazać na 6 klientach, że przy ograniczeniu rooma do 2 to po rozłączeniu gracza serwer wyszukuje rooma z wolnym miejscem i przydziela nowego gracza. Na razie przydział jest do pierwszego wolnego, ale później zrobię losowy przydział jak będzie kilka wolnych. Jak wszystkie roomy aktywne są pełne to tworzony jest nowy co też widać na filmie. #
Nie wiem czy jakoś to specjalnie ważne, ale chyba jest delikatnie problem z ustawieniem broni. Najlepiej to widać w drugim pokoju. Na górze gracz się patrzy troszkę niżej niż drugi, a na ekranie drugiego jest odwrotnie :D
Lubicie łuski? bo dodałem takie co dostosowują się do otoczenia. Ponadto dodałem smugi pocisków, usunąłem dwa krytyczne błędy podczas respawnowania i poprawiłem lekko kosmetycznie interfejs użytkownika po ostatnich uwagach. #countdownfinalzone #gamedev #unity3d
Pracuje nad strzelanką multiplayerową. Docelowo platforma PC z opcją na androida. Gra już wyszła z fazy prototypu i jest to grywalna alfa. Serwer gry radzi sobie dobrze na kilka instancji, nie robiłem jeszcze testów obciążeniowych na dużą ilość graczy. Obecnie dokładam kolejne animacje i efekty, pracuje nad trybami rozgrywki, oraz będę projektował mapy do potyczek. #gamedev #unity3d
@LoneRanger: Nie zamierzam się nigdzie przebijać, ani spieszyć z premierami. Rozwijam swojego skilla programistycznego w swoim hobby. Nie pracuje w IT. Chcę przetrzeć sobie drogę publikacji gry na steam, bardzo możliwe, że gra pojawi za darmo, ale to jeszcze zobaczę.
@DeadIy: muszę jeszcze popracować nad efektami tj. wystrzały, wybuchy i dźwięki. Chciałbym do końca 2020 roku wrzucić tu link do ogrania wersji alfa, więc spokojnie będę informował o postępach.
#countdownfinalzone #gamedev #unity3d
Ogólnie steam nie pokazuje mi tej pozycji :D