Wpis z mikrobloga

Trochę to trwało, ale udało się. Najważniejsza zmiana to przejście na widok z pierwszej osoby, było przy tym roboty i komplikacji bo trzeba użyć sztuczki stackowania kamer, aby broń była bliżej ciała i nie wchodziła w mury, postać rzuca cień żołnierza, a nie tylko rąk i broni których użyłem. Kolejny element, który ma niesamowity impakt na efekt wizualny to "ambient occlusion" zwróćcie uwagę na cienie w rogach czy na załamaniach obiektów, wynosi to grafikę low poly na wyższy level. Ponadto dodałem w post procesingu depth of vield, lekki vignette, no i mgła na dalszym planie. Ponadto poprawione obrażenia od granatu na serwerze, zaktualizowane wszystkie drabinki na mapie, teraz działają poprawnie. Ograniczenie respawnu granatu na 5 sek. Poprawiono działanie animacji innego klienta wchodzenia po drabinie. Poprawiono błędy w przesyłaniu punktacji na serwer. Poprawiono błędy w działaniu smug od pocisków u innych klientów. Dodano maskę czatu oraz kolory w czacie. W najbliższych pracach zajmę się kill camerą i truchłem w postaci ragdolla. Na filmie możecie zobaczyć więcej mapy jak wygląda. #countdownfinalzone #gamedev #unity3d #gry
dziki_dziki - Trochę to trwało, ale udało się. Najważniejsza zmiana to przejście na w...
  • 28
@Kliko: Przyznaję się bez bicia, że to moja partacka robota w paincie, zostało to z prototypu. Zauważyłeś bo ściągało w lewo? ( ͡º ͜ʖ͡º) Przy celowniku dopiero będę nanosił poprawki bo będzie miał zmienne pole celowania.
@pu100stan: W różnych językach od dzieciaka, ale to co widać jako efekt mojej obecnej pracy to rozwijam skilla unity3d od 2016/2017 z małymi przerwami, powstało kilka projektów, ale trafiły do szuflady bo nie było pomysłu na dokończenie.
@pu100stan: Grafikę kupiłem cztery niedrogie assety. W obecnych czasach programista ma o wiele łatwiej bo istnieją sklepy gdzie ceny assetów nie są jakoś specjalnie wygórowane. Można robić samemu w blenderze, to nie jest trudne, ale zabiera niesamowitą ilość czasu. Lepiej się skupić na programowaniu, żeby nie zgubić celu do którego się dąży.
@dziki_dziki: myślałem że takie low poly to się szybko i łatwo tworzy. Jeśli chodzi o asety to pobrałem sporo fajnych za darmoszke, myślę że z nich mógłbym stworzyć fajne, realistyczne miasteczko. Pozostała nauka programowania pub jakiś titorialek
@pu100stan: No można też darmowe, ale trzeba mieć na uwadze, że te darmowe mają mało elementów, są źle zwymiarowane i niekompatybilne kolorystycznie i pasują dwa takie assety jak pięść do gęby. Ja skupiłem się na assetach z www.syntystudios.com, te assety są ze sobą zbieżne i masz pewność, że postacie są podobnie duże np. 1.8m, że drzwi w budynkach pasują do tych postaci, że samochody też są wielkościowo jak te rzeczywiste, no
@pu100stan: low poly robi się łatwo ale nie szybko, weź sobie na youtubie dowolny tutorial na obiekt low poly, powiedzmy, że trwa on 30 minut jak gość modeluje, jak nie masz biegłości to zrobienie tych samych kroków zajmie Ci może 2 godziny. wsyztsko zależy od skilla, tzreba mieć an to czas i cierpliwość. Ja potrafię zrobić proste modele, gdyby mi czegoś brakuje, ale wolę je kupić.
@pu100stan: Taki przykład przeróbki, którą będę realizował to okna w widocznych budynkach. Szyby funkcjonują jako jeden zespolony model składający się np z 5 szyb. no i ciężko coś z tym zrobić. Dlatego zaimportuję model budynku do blendera, oddzielę te szyby od budynku, zrobię każde okno osobno, aby była możliwość wyłączenia go w unity i dołożę swój model stłuczonej dziurawej szyby. Wtedy w unity dołożę efekt particle i dźwiękowy tłuczonej szyby, gdy
@dziki_dziki: tego to nie wiedziałem, myślałem że tworzysz obiekt jak kwadrat w paincie, lapiesz za narożnik i rozciągasz :)

Planuje naukę zacząć od przerabiania jakiejs gotowej gry i dlubania w niej. Tak zacząłem naukę php na gotowym silniku, a po czasie już robiłem swoje silniki. Fakt faktem minęło ponad 12lat i można powiedsiec, że muszę zacząć na nowo
@pu100stan: no możesz obiekty rozciągać, ale pomyśl ile to jest mniej roboty przy modelowaniu mapy, wrzucasz gotowe elementy i nie martwisz się o ich skalę, a są ich setki. Planujesz się uczyć unity3d? w ten silnik się łatwo wchodzi, bardzo dużo tutoriali jest, i można załapać o co chodzi przy mechanikach w gamedev i łatwo z ta wiedzą wyemigrować na silnik bardziej pro czyli na unreal engine.