Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko315
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

bob-pager
bob-pager

bob-pager

Dołączył 7 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 41
  • Znaleziska 0
  • Mikroblog 41
  • Obserwujący 9
  • Obserwowane 0
  • Dodane (5)
  • Komentowane (27)
  • Plusowane (9)
bob-pager
bob-pager
bob-pager 3 godz. i 36 min temu
  • 201
Pisałem swoją grę w C++ przez 10 lat - taki Hotline Miami z multi. Dziś gram w nią z kumplami na Steamie, a mojego kodu użył Assassin's Creed i spółka produkująca drony. To wielki dzień dla mnie Mirki.

Zagrajcie - jest za darmo na Steamie. Jak się spodoba zostawcie reviewa i gwiazdkę na GitHubie dla zasięgów ( ͡º ͜ʖ͡º)

Napisałem to bez silnika, od zera. Wszystko
bob-pager - Pisałem swoją grę w C++ przez 10 lat - taki Hotline Miami z multi. Dziś g...
  • Ububub
  • groman43
  • Poli_Monoteista
  • aoldak
  • nilphilus
  • +196 innych
  • 24
bob-pager
bob-pager
bob-pager 57 min temu via Wykop
  • 0
@dktr: Jest na Steamie ale możesz ściągnąć tutaj (po prawej): https://hypersomnia.xyz/
@kutafonixor

a czemu w nvim zamiast vs code?

Po jakimś czasie naprawdę szybciej się programuje gdy już nie trzeba używać myszki.

@BennyLava

skoro utrzymujesz się z oszczędności/pasywnych źródeł, a gra jest darmowa, to pracujesz nad nią czysto z zajawki? Wiążesz przyszłość komercyjnie z gamedevem?


Głównie z zajawki, ale liczę na to że gra będzie świetnym wpisem do CV gdybym kiedyś
bob-pager
bob-pager
bob-pager 31 min temu via Wykop
  • 1
@RotflCopter:

to na czym się dorobiłeś, że nie musisz dzisiaj pracować? Na pracy etatowej?

Głównie praca etatowa, a potem inwestowanie. Gdy pracowałem na etat, dawałem z siebie wszystko np. rok-dwa a potem robiłem przerwę, też na rok-dwa, żeby pracować nad grą. I tak cyklicznie.
  • maly_ludek_lego
bob-pager
bob-pager
bob-pager 10.12.2023, 10:37:23
  • 17
#programowanie Mam stronę na Steamie! (klik) Gra jest darmowa ale wishlistujcie (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■) i gwiazdkujcie proszę na GitHubie (klik).

Zebrałem materiały dla prasy (warto poczytać!) i mam do rozdania ponad 400 przedpremierowych kluczy na Steam. I tu potrzebuję waszej pomocy Mirki. Jeśli chcecie wysłać klucze do bety jakiemuś znajomemu streamerowi/youtuberowi/czasopiśmie żeby poczuli się ważni, nawet z 500-1000 subami, uderzajcie do mnie w DMach. Sam będę
Pobierz bob-pager - #programowanie Mam stronę na Steamie! (klik) Gra jest darmowa ale wishlis...
źródło: wykop_thread
  • axelrodi
  • kank_
  • Ububub
  • GrimesZbrodniarz
  • Solution_wieleotwartychdrzwiQwantom
  • +12 innych
  • 6
bob-pager
bob-pager
bob-pager 12.12.2023, 13:53:09 via Wykop
  • 1
@Sinti: Na temat konstruowania pętli gry przeczytaj koniecznie klasyka: Fix Your Timestep! https://gafferongames.com/post/fix_your_timestep/
Ogólnie cała seria artykułów Glenna Fiedlera na tej stronie jest ogromnie oświecająca jeśli chodzi o budowanie gier multi.
Symulacja powinna być oczywiście aktualizowana oddzielnie od kodu rysującego. Potem kod rysujący nie powinien zmieniać stanu symulacji w żaden sposób. Czyli w terminach C++, kod rysujący powinien przyjmować świat gry przez const&. Jak zadasz bardziej specyficzne pytanie, wytłumaczę coś
  • Sinti
bob-pager
bob-pager
bob-pager 03.12.2023, 17:54:31
  • 516
Moja darmowa gierka niedługo na Steamie. Łapcie oficjalny trailer z dzisiaj.
...pisałem to w C++ bez silnika, w vimie bez autokompletowania, i tak, używam archa ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■

#programowanie #cpp #opensource #gamedev #hypersomnia
bob-pager - Moja darmowa gierka niedługo na Steamie. Łapcie oficjalny trailer z dzisi...
  • StaszekGGG
  • mp107
  • GARN
  • longstar
  • BoKoR
  • +511 innych
  • 59
bob-pager
bob-pager
bob-pager 03.12.2023, 19:29:12 via Wykop
  • 0
@hszan: Czy patchowałem jakieś libki? Właściwie tylko Box2D bo musiałem poprawić jedno miejsce żeby liczył fizykę deterministycznie (ze względu na to jak zaprojektowałem netcode) i musiałem napisać procedurę klonowania calutkiego stanu fizycznego co do bita, razem z wszystkimi kontaktami, cache'ami, drzewami itp. - potrzebuję tego do przewidywania stanu całego świata gry po stronie klienta.
bob-pager
bob-pager
bob-pager 03.12.2023, 19:32:48 via Wykop
  • 2
@potasek: ~10 lat temu pierwszy commit, ale pracowałem dobre kilka lat w międzyczasie. Do grafik dołączył się artysta który zrobił praktycznie wszystkie sprity i animacje, jest też druga osoba która zrobiła większość mapek, i trzecia która zrobiła nam całą stronę internetową. Ja zaprogramowałem calutką grę, oczywiście designowałem też, i wybierałem/przycinałem darmowe efekty dźwiekowe z freesounda.
  • kfjatooshek
  • janekhe
bob-pager
bob-pager
bob-pager 03.12.2023, 20:08:29 via Wykop
  • 6
@hszan: To dość skomplikowane. Podczas gry sieciowej symuluję dwa światy gry: a) przeszły ("referencyjny"), który nie jest nigdy pokazywany na ekranie, a który stale pobiera historię zdarzeń z serwera i reprezentuje to, co wydarzyło się już na pewno, oraz b) przewidywany - pokazywany na ekranie. Różnica w czasie między nimi jest równa pingowi między Tobą a serwerem.

Gdy przyjdzie nowa wiadomość od serwera, że mój wróg nacisnął przycisk W (do przodu),
  • amozeto
  • pyzdek
  • toresh
  • Eustachy_goli_pachy
  • moonlisa
  • +1 innych
bob-pager
bob-pager
bob-pager 03.12.2023, 20:13:18 via Wykop
  • 2
@MCFMCF:

a ligaturki włączone?


Musiałem wygooglować co to jest bo nie byłem pewien XD
Tak szczerze mam bardzo dużo pluginów do mojego neovima, naliczyłem 21 (mój ulubiony to vim-easymotion), po prostu autocomplete nie jest jednym z nich. Nie lubię, bo a) rozprasza mnie jak jestem w moim kreatywnym ciągu, b) i tak więcej się czyta kod niż pisze, c) Mój hardo templatkowy C++ jest tak ciężki że dobre autokompletowanie jest praktycznie
  • r3m0
  • BArtus
bob-pager
bob-pager
bob-pager 03.12.2023, 20:23:16 via Wykop
  • 3
...Za każdym razem tak jest XD Jestescie najlepsi miraski (づ•﹏•)づ
Pobierz bob-pager - ...Za każdym razem tak jest XD Jestescie najlepsi miraski (づ•﹏•)づ
źródło: firefox_WVGhEOFzBw
  • Eustachy_goli_pachy
  • axelrodi
  • CorniMati
bob-pager
bob-pager
bob-pager 03.12.2023, 21:35:00 via Wykop
  • 0
Te GH Actions sa w miare responsywne czy trzeba czekac na rozpoczecie buildow?


@hszan: Trzeba poczekać z minutkę, ale samo budowanie gry na GH (Linux/Mac) trwa ~20 minut więc ta responsywność nie robi mi różnicy. C++ welcome to - u mnie na kompie oczywiście to jakieś kilka minut, ale np. build Windowsowy robi się na AppVeyorze i tam trwa to aż godzinę. Teraz jednak robię updaty do gierki już na tyle
bob-pager
bob-pager
bob-pager 03.12.2023, 21:36:45 via Wykop
  • 2
@bob-pager Sam tworzyłeś grafiki?


@Retiarius_oma:
Koło 2017 roku (możliwe że wcześniej bo słabą mam pamięć) znalazł nas grafik którego zafascynował projekt i zrobił nam praktycznie wszystkie grafiki i animacje, w tym bronie, a najbardziej dumny jest z rybek które widać w akwarium na końcu.
  • Vender
  • Retiarius_oma
bob-pager
bob-pager
bob-pager 03.12.2023, 21:55:37 via Wykop
  • 1
@bob-pager: skoro open source moge prosic o adres do gita?


@Pasterz30:

Oczywiście! Wszelkie linki są w opisie filmiku, przekleję je tutaj:

GitHub: https://github.com/TeamHypersomnia/Hypersomnia#intro
Nasz Discord (tam postuję updaty regularnie): https://discord.gg/YC49E4G
I strona główna: https://hypersomnia.xyz/
  • Pasterz30
bob-pager
bob-pager
bob-pager 03.12.2023, 21:58:58 via Wykop
  • 2
ciekawe, inspirowales sie jakims paperem lub artykulem?


@hszan: Design o którym napisałem w poście został mi podyktowany przez archaniołów, jednak czytałem bardzo dużo artykułów o sieciowości żeby się po prostu jej nauczyć, najbardziej pomocna była seria Glenna Fiedlera: https://gafferongames.com/#posts Po tych artykułach będziesz wiedział wszystko czego potrzebujesz o pisaniu gierek multi. Jak chcesz poczytać więcej o moim netcodzie to polecam tą sekcję w README projektu.
  • BArtus
  • 3nter
bob-pager
bob-pager
bob-pager 03.12.2023, 22:07:51 via Wykop
  • 0
Jak sprawdzasz czy swiaty poszczegolnych graczy sa zsynchronizowane i co w przypadku, jesli nie sa?


@hszan: Kontynuując z wcześniejszą terminologią:

Świat referencyjny (a) jest z definicji zawsze zsynchronizowany. To jest źródło niepodważalnej prawdy o tym co stało się na serwerze.
Świat przewidywany (b) może w pewnym momencie się zdesynchronizować. Przypuśćmy że jesteśmy świeżo po opisanej w poprzednim poście sytuacji, czyli: otrzymaliśmy informację o wciśnięciu przez wroga W, skopiowaliśmy (a) do (b)
bob-pager
bob-pager
bob-pager 03.12.2023, 22:13:30 via Wykop
  • 1
Jak tak patrzę na gierkę to mi się Alien Breed przypomina z Amigi :)


@kwanty: Coś w tym jest bo słynny Linux Magazine też nas porównał do Alien Breeda ( ͡° ͜ʖ ͡° )

https://pubhtml5.com/mxdt/dbwn/Linux_USA_10.2023_downmagaz.net/89
(prawy dolny róg)
Pobierz bob-pager - >Jak tak patrzę na gierkę to mi się Alien Breed przypomina z Amigi :)

@k...
źródło: hyper
  • kwanty
bob-pager
bob-pager
bob-pager 03.12.2023, 22:42:19 via Wykop
  • 2
Jaki procent takich ciężko stemplejtowanych i ogólnych klas jest używanych dla więcej niż jednego, konkretnego zestawu specjalizacji?


@Kwazariusz: O ile zrozumiałem dobrze pytanie, to np. wszystkie customowe kontenery wpisują się w te kryteria. Na potęgę używam napisanych przeze mnie na kolanie typów wektora i stringa ze stałą maksymalną ilością elementów żeby alokowały pamięć na stosie i spełniały trait trywialnej kopiowalności. Dzięki temu kopiowanie niektórych części świata gry jest szybsze, a u
  • Kwazariusz
  • Hepar
bob-pager
bob-pager
bob-pager 03.12.2023, 23:02:03 via Wykop
  • 4
@bob-pager: ile h Ci to zajelo? xD


@jakismadrynickpolacinsku: Kto by to liczył, ale bez przerw to pewnie z ładnych kilka lat by się uzbierało. Kawał żywota, ale to jest jedyna rzecz w moim życiu oprócz pracy, wszystko co mam na tym świecie.
  • haax
  • janekhe
  • kwanty
  • Darek08
bob-pager
bob-pager
bob-pager 03.12.2023, 23:42:23 via Wykop
  • 5
nie ma jakiś paru (set) gier które wyglądają identycznie?


@a665321: Ale czy są multiplayer, z wbudowanym banalnie prostym edytorem zapisującym mapki w pięknym JSONie do których mozna pisać zewnętrzne generatory, z katalogiem społecznościowych map, hostowaniem serwera za routerem (sklepałem nat traversal) z synchronizowanymi fizycznymi pociskami i przeszkodami, poniżej 50 mb, z średnim 1000+ FPS, darmowe, cross-platformowe i open-source? ( ͡º ͜ʖ͡º) Do każdej gry zawsze znajdzie
  • 3nter
  • ziaaaaa
  • kwanty
  • jonasz787
  • Kwazariusz
bob-pager
bob-pager
bob-pager 04.12.2023, 09:10:58 via Wykop
  • 0
Na pewno nie ma tu żadnych konotacji? ( ͡º ͜ʖ͡º)


@SmakoszKotow: Pierwsze słyszę, ale faktycznie widzę mega dużo podobieństw. Chyba muszę zagrac dla inspiracji.
bob-pager
bob-pager
bob-pager 04.12.2023, 11:50:04 via Wykop
  • 1
pamiętam że w techbazie profesor kazał w c++, ale dosłownie nikt tego nie lubił. Teraz gierki chyba głównie w C# piszecie?


@SaintWykopek: Tak, teraz gry pisze się głównie w C# bo Unity głównie na nim jedzie, ale C++ dalej się używa w Unrealu. Np. tą grę napisałem w C++ na zlecenie dla PUBG:
bob-pager - >pamiętam że w techbazie profesor kazał w c++, ale dosłownie nikt tego ni...
  • SaintWykopek
bob-pager
bob-pager
bob-pager 06.06.2023, 19:02:54
  • 37
Hej mirki, piszę w czystym C++ gierkę sieciową od zera.. już jakieś 10 lat.(⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Podobna do Hotline Miami, ale można strzelać się z kumplami. Wyszła naprawdę grywalna.

Jeśli ktoś jest zainteresowany technikaliami, mogę coś poopowiadać. Szczególnie dumny jestem z architektury sieciowej.
A w ogóle to jest open source i każdy może sobie ją zbudować, nawet na linuxie.

#gamedev #cpp #opensource #multiplayer
bob-pager - Hej mirki, piszę w czystym C++ gierkę sieciową  od zera.. już jakieś 10 l...
  • Piotrekp666
  • GARN
  • Oomonatopeja
  • makaronzjajkiem
  • konto usunięte
  • +32 innych
  • 10
bob-pager
bob-pager
bob-pager 25.12.2023, 23:11:44 via Wykop
  • 0
@Oskariat: Bibliotekę opublikowałem pod licencją MIT, co jest praktycznie równoważne z domeną publiczną.
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >

Pythagoras

  • https://hypersomnia.xyz

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl