Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko397
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

bob-pager
bob-pager

bob-pager

Dołączył 8 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 60
  • Znaleziska 1
  • Mikroblog 59
  • Obserwujący 18
  • Obserwowane 0
  • Dodane (5)
  • Komentowane (41)
  • Plusowane (13)
bob-pager
bob-pager
bob-pager 03.12.2023, 17:54:31
  • 517
Moja darmowa gierka niedługo na Steamie. Łapcie oficjalny trailer z dzisiaj.
...pisałem to w C++ bez silnika, w vimie bez autokompletowania, i tak, używam archa ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■

#programowanie #cpp #opensource #gamedev #hypersomnia
bob-pager - Moja darmowa gierka niedługo na Steamie. Łapcie oficjalny trailer z dzisi...
  • StaszekGGG
  • mp107
  • GARN
  • longstar
  • BoKoR
  • +512 innych
  • 59
bob-pager
bob-pager
bob-pager 03.12.2023, 18:46:11 via Wykop
  • 19
@specjalista_od_bytu: Dziękuję ślicznie! Gra jest darmowa i otwarta, nie będzie nic do kupienia. Wolę żeby zagrało 10000 ludzi za darmo kosząc na tym fejm niż 1000 płacących osób (co i tak byłoby mega sukcesem) zarabiając na tym może swoją jedną wypłatę programisty. Mam inne źródła zarobków (np. giełda) i źle bym się czuł z braniem kasy za to, tym bardziej że to jest pisane ręcznie i kompletnie nie równa się jakości
  • Mirkoncjusz
  • kfjatooshek
  • lomszyk
  • srutu-tutu
  • A-NON
  • +14 innych
bob-pager
bob-pager
bob-pager 03.12.2023, 19:26:28 via Wykop
  • 2
@hszan: Do ~2017 roku był tylko Windows. Wtedy przeniosłem się na Archa bo chciałem zostać linuksiarzem. Miałem nadal na tym samym PCcie Windowsa na drugim boocie zeby raz na czas testować czy coś się tam nie popsuło. A jak już gra działała na Windowsie i Linuxie, to na MacOS zbudować już bardzo łatwo bo to też Unix, po prostu napisałem skrypt budowania na GitHub Actions i triggerowałem buildy aż w końcu
  • kwanty
  • BArtus
bob-pager
bob-pager
bob-pager 03.12.2023, 19:29:12 via Wykop
  • 0
@hszan: Czy patchowałem jakieś libki? Właściwie tylko Box2D bo musiałem poprawić jedno miejsce żeby liczył fizykę deterministycznie (ze względu na to jak zaprojektowałem netcode) i musiałem napisać procedurę klonowania calutkiego stanu fizycznego co do bita, razem z wszystkimi kontaktami, cache'ami, drzewami itp. - potrzebuję tego do przewidywania stanu całego świata gry po stronie klienta.
bob-pager
bob-pager
bob-pager 03.12.2023, 19:32:48 via Wykop
  • 2
@potasek: ~10 lat temu pierwszy commit, ale pracowałem dobre kilka lat w międzyczasie. Do grafik dołączył się artysta który zrobił praktycznie wszystkie sprity i animacje, jest też druga osoba która zrobiła większość mapek, i trzecia która zrobiła nam całą stronę internetową. Ja zaprogramowałem calutką grę, oczywiście designowałem też, i wybierałem/przycinałem darmowe efekty dźwiekowe z freesounda.
  • kfjatooshek
  • janekhe
bob-pager
bob-pager
bob-pager 03.12.2023, 20:08:29 via Wykop
  • 6
@hszan: To dość skomplikowane. Podczas gry sieciowej symuluję dwa światy gry: a) przeszły ("referencyjny"), który nie jest nigdy pokazywany na ekranie, a który stale pobiera historię zdarzeń z serwera i reprezentuje to, co wydarzyło się już na pewno, oraz b) przewidywany - pokazywany na ekranie. Różnica w czasie między nimi jest równa pingowi między Tobą a serwerem.

Gdy przyjdzie nowa wiadomość od serwera, że mój wróg nacisnął przycisk W (do przodu),
  • amozeto
  • pyzdek
  • toresh
  • Eustachy_goli_pachy
  • moonlisa
  • +1 innych
bob-pager
bob-pager
bob-pager 03.12.2023, 20:13:18 via Wykop
  • 2
@MCFMCF:

a ligaturki włączone?


Musiałem wygooglować co to jest bo nie byłem pewien XD
Tak szczerze mam bardzo dużo pluginów do mojego neovima, naliczyłem 21 (mój ulubiony to vim-easymotion), po prostu autocomplete nie jest jednym z nich. Nie lubię, bo a) rozprasza mnie jak jestem w moim kreatywnym ciągu, b) i tak więcej się czyta kod niż pisze, c) Mój hardo templatkowy C++ jest tak ciężki że dobre autokompletowanie jest praktycznie
  • r3m0
  • BArtus
bob-pager
bob-pager
bob-pager 03.12.2023, 20:23:16 via Wykop
  • 3
...Za każdym razem tak jest XD Jestescie najlepsi miraski (づ•﹏•)づ
bob-pager - ...Za każdym razem tak jest XD Jestescie najlepsi miraski (づ•﹏•)づ

źródło: firefox_WVGhEOFzBw

Pobierz
  • Eustachy_goli_pachy
  • axelrodi
  • CorniMati
bob-pager
bob-pager
bob-pager 03.12.2023, 21:35:00 via Wykop
  • 0
Te GH Actions sa w miare responsywne czy trzeba czekac na rozpoczecie buildow?


@hszan: Trzeba poczekać z minutkę, ale samo budowanie gry na GH (Linux/Mac) trwa ~20 minut więc ta responsywność nie robi mi różnicy. C++ welcome to - u mnie na kompie oczywiście to jakieś kilka minut, ale np. build Windowsowy robi się na AppVeyorze i tam trwa to aż godzinę. Teraz jednak robię updaty do gierki już na tyle
bob-pager
bob-pager
bob-pager 03.12.2023, 21:36:45 via Wykop
  • 2
@bob-pager Sam tworzyłeś grafiki?


@Retiarius_oma:
Koło 2017 roku (możliwe że wcześniej bo słabą mam pamięć) znalazł nas grafik którego zafascynował projekt i zrobił nam praktycznie wszystkie grafiki i animacje, w tym bronie, a najbardziej dumny jest z rybek które widać w akwarium na końcu.
  • Vender
  • Retiarius_oma
bob-pager
bob-pager
bob-pager 03.12.2023, 21:55:37 via Wykop
  • 1
@bob-pager: skoro open source moge prosic o adres do gita?


@Pasterz30:

Oczywiście! Wszelkie linki są w opisie filmiku, przekleję je tutaj:

GitHub: https://github.com/TeamHypersomnia/Hypersomnia#intro
Nasz Discord (tam postuję updaty regularnie): https://discord.gg/YC49E4G
I strona główna: https://hypersomnia.xyz/
  • Pasterz30
bob-pager
bob-pager
bob-pager 03.12.2023, 21:58:58 via Wykop
  • 2
ciekawe, inspirowales sie jakims paperem lub artykulem?


@hszan: Design o którym napisałem w poście został mi podyktowany przez archaniołów, jednak czytałem bardzo dużo artykułów o sieciowości żeby się po prostu jej nauczyć, najbardziej pomocna była seria Glenna Fiedlera: https://gafferongames.com/#posts Po tych artykułach będziesz wiedział wszystko czego potrzebujesz o pisaniu gierek multi. Jak chcesz poczytać więcej o moim netcodzie to polecam tą sekcję w README projektu.
  • BArtus
  • 3nter
bob-pager
bob-pager
bob-pager 03.12.2023, 22:07:51 via Wykop
  • 0
Jak sprawdzasz czy swiaty poszczegolnych graczy sa zsynchronizowane i co w przypadku, jesli nie sa?


@hszan: Kontynuując z wcześniejszą terminologią:

Świat referencyjny (a) jest z definicji zawsze zsynchronizowany. To jest źródło niepodważalnej prawdy o tym co stało się na serwerze.
Świat przewidywany (b) może w pewnym momencie się zdesynchronizować. Przypuśćmy że jesteśmy świeżo po opisanej w poprzednim poście sytuacji, czyli: otrzymaliśmy informację o wciśnięciu przez wroga W, skopiowaliśmy (a) do (b)
bob-pager
bob-pager
bob-pager 03.12.2023, 22:13:30 via Wykop
  • 1
Jak tak patrzę na gierkę to mi się Alien Breed przypomina z Amigi :)


@kwanty: Coś w tym jest bo słynny Linux Magazine też nas porównał do Alien Breeda ( ͡° ͜ʖ ͡° )

https://pubhtml5.com/mxdt/dbwn/Linux_USA_10.2023_downmagaz.net/89
(prawy dolny róg)
bob-pager - >Jak tak patrzę na gierkę to mi się Alien Breed przypomina z Amigi :)

@k...

źródło: hyper

Pobierz
  • kwanty
bob-pager
bob-pager
bob-pager 03.12.2023, 22:42:19 via Wykop
  • 2
Jaki procent takich ciężko stemplejtowanych i ogólnych klas jest używanych dla więcej niż jednego, konkretnego zestawu specjalizacji?


@Kwazariusz: O ile zrozumiałem dobrze pytanie, to np. wszystkie customowe kontenery wpisują się w te kryteria. Na potęgę używam napisanych przeze mnie na kolanie typów wektora i stringa ze stałą maksymalną ilością elementów żeby alokowały pamięć na stosie i spełniały trait trywialnej kopiowalności. Dzięki temu kopiowanie niektórych części świata gry jest szybsze, a u
  • Kwazariusz
  • Hepar
bob-pager
bob-pager
bob-pager 03.12.2023, 23:02:03 via Wykop
  • 5
@bob-pager: ile h Ci to zajelo? xD


@jakismadrynickpolacinsku: Kto by to liczył, ale bez przerw to pewnie z ładnych kilka lat by się uzbierało. Kawał żywota, ale to jest jedyna rzecz w moim życiu oprócz pracy, wszystko co mam na tym świecie.
  • haax
  • janekhe
  • kwanty
  • Darek08
  • dzester1
bob-pager
bob-pager
bob-pager 03.12.2023, 23:42:23 via Wykop
  • 5
nie ma jakiś paru (set) gier które wyglądają identycznie?


@a665321: Ale czy są multiplayer, z wbudowanym banalnie prostym edytorem zapisującym mapki w pięknym JSONie do których mozna pisać zewnętrzne generatory, z katalogiem społecznościowych map, hostowaniem serwera za routerem (sklepałem nat traversal) z synchronizowanymi fizycznymi pociskami i przeszkodami, poniżej 50 mb, z średnim 1000+ FPS, darmowe, cross-platformowe i open-source? ( ͡º ͜ʖ͡º) Do każdej gry zawsze znajdzie
  • 3nter
  • ziaaaaa
  • kwanty
  • jonasz787
  • Kwazariusz
bob-pager
bob-pager
bob-pager 25.06.2023, 11:15:10
  • 39
Granie w swoją własną grę z kumplami to świetne uczucie.
Wczoraj połączyło się 10 osób żeby stestować nową mapę - udało mi się nagrać ładny rozpierdziel.

Swoją drogą pisałem to od zera w C++ ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■ (btw. I use arch)

#programowanie #gamedev #opensource #hypersomnia
bob-pager - Granie w swoją własną grę z kumplami to świetne uczucie. 
Wczoraj połączy...
  • Kocurovsky
  • axelrodi
  • Smash
  • konto usunięte
  • DEVILLIVED
  • +34 innych
  • 9
bob-pager
bob-pager
bob-pager 25.06.2023, 20:52:06 via Wykop
  • 1
@ecikowaty:
Grafika: OpenGL
Audio: OpenAL-soft
Okienko/input: Ręcznie w WinAPI/X Window System/glfw na macos
Fizyka: Box2D
Pomocnicza warstwa sieciowa nad UDP: yojimbo
GUI: dear imgui

Reszta bibliotek to małe popierdółki typu dekodery ogg/vorbis, lodepng, rapidjson do jsona itp. Wszystko inne to robótka ręczna.
Kompilator: clang na wszystkich trzech systemach (windows, linux, macos), cały skrypt budowania napisałem w CMake (mój CMakeLists.txt, liczący 1800 linijek, znany jest z tego że jest paskudny (⌐
  • ecikowaty
bob-pager
bob-pager
bob-pager 25.06.2023, 21:17:39 via Wykop
  • 1
@ecikowaty: A dziękuję pięknie! Pierwszy commit datowany jest na 2013 rok - ale coś tam pisałem jeszcze zanim umiałem w gita. Poza kilkoma commitami od kumpli cały kod piszę ja sam. W 2017 na forum gamedev.pl znalazł nas grafik ktoremu projekt tak się spodobał że nieodpłatnie zanimował nam postacie, narysował większość broni i całe środowiska dla kilku pierwszych mapek. Mam też kumpla który zrobił samodzielnie całą mapę z filmiku i jeszcze
  • ecikowaty
bob-pager
bob-pager
bob-pager 25.06.2023, 21:23:39 via Wykop
  • 2
@ecikowaty: A co do standardu C++ - obecnie mam ustawiony w flagach C++20, ale nie używam z niego wielu fajerwerków oprócz może domyślnych operatorów porównania - to jest mega wygodne. W większości zatrzymałem się na C++17, ale też nie mam niesamowitych potrzeb. Najbardziej intensywny językowo kod jaki kiedykolwiek pisałem to cały stack do serializacji świata gry, i tam potrzebowałbym czegoś co i tak nie jest jeszcze supportowane w kompilatorach - refleksji.
  • ecikowaty
  • Kwazariusz
bob-pager
bob-pager
bob-pager 06.06.2023, 19:02:54
  • 38
Hej mirki, piszę w czystym C++ gierkę sieciową od zera.. już jakieś 10 lat.(⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Podobna do Hotline Miami, ale można strzelać się z kumplami. Wyszła naprawdę grywalna.

Jeśli ktoś jest zainteresowany technikaliami, mogę coś poopowiadać. Szczególnie dumny jestem z architektury sieciowej.
A w ogóle to jest open source i każdy może sobie ją zbudować, nawet na linuxie.

#gamedev #cpp #opensource #multiplayer
bob-pager - Hej mirki, piszę w czystym C++ gierkę sieciową  od zera.. już jakieś 10 l...
  • Piotrekp666
  • GARN
  • Oomonatopeja
  • makaronzjajkiem
  • konto usunięte
  • +33 innych
  • 10
bob-pager
bob-pager
bob-pager 08.06.2023, 17:43:25 via Wykop
  • 1
A wczoraj zrobiłem penetrację pocisków!
Da się już zabijać innych graczy przez ściany.
bob-pager - A wczoraj zrobiłem penetrację pocisków!
Da się już zabijać innych graczy ...
  • SirKacperos
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 2 z 3
  • >

Pythagoras

  • https://hypersomnia.xyz

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl