Granie w swoją własną grę z kumplami to świetne uczucie.
Wczoraj połączyło się 10 osób żeby stestować nową mapę - udało mi się nagrać ładny rozpierdziel.
Swoją drogą pisałem to od zera w C++ ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■ (btw. I use arch)
#programowanie #gamedev #opensource #hypersomnia
Wczoraj połączyło się 10 osób żeby stestować nową mapę - udało mi się nagrać ładny rozpierdziel.
Swoją drogą pisałem to od zera w C++ ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■ (btw. I use arch)
#programowanie #gamedev #opensource #hypersomnia
- Kocurovsky
- axelrodi
- Smash
- konto usunięte
- DEVILLIVED
- +34 innych




...pisałem to w C++ bez silnika, w vimie bez autokompletowania, i tak, używam archa ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■
#programowanie #cpp #opensource #gamedev #hypersomnia
Gdy przyjdzie nowa wiadomość od serwera, że mój wróg nacisnął przycisk W (do przodu),
Musiałem wygooglować co to jest bo nie byłem pewien XD
Tak szczerze mam bardzo dużo pluginów do mojego neovima, naliczyłem 21 (mój ulubiony to vim-easymotion), po prostu autocomplete nie jest jednym z nich. Nie lubię, bo a) rozprasza mnie jak jestem w moim kreatywnym ciągu, b) i tak więcej się czyta kod niż pisze, c) Mój hardo templatkowy C++ jest tak ciężki że dobre autokompletowanie jest praktycznie
źródło: firefox_WVGhEOFzBw
Pobierz@hszan: Trzeba poczekać z minutkę, ale samo budowanie gry na GH (Linux/Mac) trwa ~20 minut więc ta responsywność nie robi mi różnicy. C++ welcome to - u mnie na kompie oczywiście to jakieś kilka minut, ale np. build Windowsowy robi się na AppVeyorze i tam trwa to aż godzinę. Teraz jednak robię updaty do gierki już na tyle
@Retiarius_oma:
Koło 2017 roku (możliwe że wcześniej bo słabą mam pamięć) znalazł nas grafik którego zafascynował projekt i zrobił nam praktycznie wszystkie grafiki i animacje, w tym bronie, a najbardziej dumny jest z rybek które widać w akwarium na końcu.
@Pasterz30:
Oczywiście! Wszelkie linki są w opisie filmiku, przekleję je tutaj:
GitHub: https://github.com/TeamHypersomnia/Hypersomnia#intro
Nasz Discord (tam postuję updaty regularnie): https://discord.gg/YC49E4G
I strona główna: https://hypersomnia.xyz/
@hszan: Design o którym napisałem w poście został mi podyktowany przez archaniołów, jednak czytałem bardzo dużo artykułów o sieciowości żeby się po prostu jej nauczyć, najbardziej pomocna była seria Glenna Fiedlera: https://gafferongames.com/#posts Po tych artykułach będziesz wiedział wszystko czego potrzebujesz o pisaniu gierek multi. Jak chcesz poczytać więcej o moim netcodzie to polecam tą sekcję w README projektu.
@hszan: Kontynuując z wcześniejszą terminologią:
Świat referencyjny (a) jest z definicji zawsze zsynchronizowany. To jest źródło niepodważalnej prawdy o tym co stało się na serwerze.
Świat przewidywany (b) może w pewnym momencie się zdesynchronizować. Przypuśćmy że jesteśmy świeżo po opisanej w poprzednim poście sytuacji, czyli: otrzymaliśmy informację o wciśnięciu przez wroga W, skopiowaliśmy (a) do (b)
@kwanty: Coś w tym jest bo słynny Linux Magazine też nas porównał do Alien Breeda ( ͡° ͜ʖ ͡° )
https://pubhtml5.com/mxdt/dbwn/Linux_USA_10.2023_downmagaz.net/89
(prawy dolny róg)
źródło: hyper
Pobierz@Kwazariusz: O ile zrozumiałem dobrze pytanie, to np. wszystkie customowe kontenery wpisują się w te kryteria. Na potęgę używam napisanych przeze mnie na kolanie typów wektora i stringa ze stałą maksymalną ilością elementów żeby alokowały pamięć na stosie i spełniały trait trywialnej kopiowalności. Dzięki temu kopiowanie niektórych części świata gry jest szybsze, a u
@jakismadrynickpolacinsku: Kto by to liczył, ale bez przerw to pewnie z ładnych kilka lat by się uzbierało. Kawał żywota, ale to jest jedyna rzecz w moim życiu oprócz pracy, wszystko co mam na tym świecie.
@a665321: Ale czy są multiplayer, z wbudowanym banalnie prostym edytorem zapisującym mapki w pięknym JSONie do których mozna pisać zewnętrzne generatory, z katalogiem społecznościowych map, hostowaniem serwera za routerem (sklepałem nat traversal) z synchronizowanymi fizycznymi pociskami i przeszkodami, poniżej 50 mb, z średnim 1000+ FPS, darmowe, cross-platformowe i open-source? ( ͡º ͜ʖ͡º) Do każdej gry zawsze znajdzie