Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko334
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

aom
aom

aom

Dołączył 16 lat i 10 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 3820
  • Znaleziska 3584
  • Mikroblog 236
  • Obserwujący 28
  • Obserwowane 11

484

Ukraińcy zmieniają polskie nazwiska na ukraińskie na Cmentarzu Łyczakowskim

Ukraińcy zmieniają polskie nazwiska na ukraińskie na Cmentarzu Łyczakowskim

Parszywce, które nie potrafiły wytworzyć własnej kultury, nie potrafiły stworzyć własnej państwowości próbują nazywać "Ukraińcami" polskich naukowców i artys...

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 24.07.2015, 01:12:28
  • 79
  • #
    polityka
  • #
    ukraina
  • #
    lwow
  • #
    wojna
  • #
    historia
  • #
    kultura
aom
aom
aom 24.07.2015, 05:50:43
  • 24
Nie mogę znaleźć ani jednego źródła potwierdzającego tę informację. Proszę o linki, najlepiej ze zdjęciami.
  • 12
aom
aom
aom 24.07.2015, 11:58:20
  • 2
@hungbejwin_ludowy: Znaczy 3 lata temu to się stało, a aferę robią dopiero teraz? Dlaczego?

59

Szczegółowy raport polskiego Think Tanku: Rosja zjada Polskę.

Szczegółowy raport polskiego Think Tanku: Rosja zjada Polskę.

Działaniom militarnym wojny hybrydalnej towarzyszą intensywne działania o wcale nie mniejszym znaczeniu o charakterze propagandowym, których głównym narzędziem jest Internet. Są to zabiegi planowane i mające w Rosji szerokie zaplecze w literaturze poświęconej tzw. „wojnie informacyjnej".

konto usunięte
z
akademia.krzyzowa.pl
dodany: 23.07.2015, 12:55:18
  • 25
  • #
    polska
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
  • #
    historia
  • #
    ruskapropaganda
  • #
    wojna
aom
aom
aom 24.07.2015, 06:19:15
  • 2
Szkoda. Analiza zrobiona na kolanie. Niewiele gorszy tekst mogłabym z głowy napisać, mając w pamięci własne obserwacje z różnych portali. Powinni zrobić głębszy research, bo tak to nic nowego. Aczkolwiek może być to ciekawy zbiór informacji dla osób ze starszego pokolenia, które nie siedzą dużo w internecie.
tomasz-maciejczuk
tomasz-maciejczuk
tomasz-maciejczuk
23.07.2015, 22:23:46
  • 120
Ukraińcy zaczynają narzekać na obcokrajowców otrzymujących ważne stanowiska państwowe - Estończycy, Litwini, Gruzini, Brytyjczycy, a nawet Rosjanie otrzymują stołki, a Ukraińcy? Płacą podatki na ich pensje. Co na ten temat pisał Dmowski niemal sto lat temu?

Roman "Jasnowidz" Dmowski, ojciec polskiego nacjonalizmu, o Ukrainie (sierpień 1930 r.):

Ukraina oderwana od Rosji zrobiłaby wielką karierę, ale czy zrobiliby ją sami Ukraińcy? Młody, budzący się do samodzielnego życia naród skutkiem ubogiego zapasu tradycji (...)
tomasz-maciejczuk - Ukraińcy zaczynają narzekać na obcokrajowców otrzymujących ważne ...

źródło: comment_7R7PhtKIIG9N4ck4TerUD3xOxlK1JrWx.jpg

Pobierz
  • 25
  • Odpowiedz
aom
aom
aom 24.07.2015, 05:20:15
  • 8
@tomasz-maciejczuk: Analogia między tekstem Dmowskiego i dzisiejszą sytuacją jest wzięta z sufitu. Ukrainą przez dwadzieścia parę lat rządzili Ukraińcy. I własnymi rękami doprowadzili do problemów, bez pomocy obcokrajowców (no owszem, z pomocą Rosjan, ale w sensie państwa rosyjskiego, które prowadziło wobec Ukrainy instytucjonalną politykę). A Dmowski pisze o hipotetycznym państwie ukraińskim budowanym od zera, do którego zlatują się zagraniczni aferzyści. Dziś Ukraińcy nie budują państwa od zera, tylko starają się
  • Odpowiedz
aom
aom
aom 24.07.2015, 05:54:35
  • 2
@kglibow: To nie tak, że Rosja kupiła Azoty. Chcieli przejąć pakiet większościowy, ale nie udało się, mają tylko 20%
http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/prezes-grupy-azoty-zapewnia-w-money-pl-ze,91,0,1701979.html
  • Odpowiedz

522

Czym zadziwi Ukraińca transport publiczny w Polsce? Program ukraińskiej tv

Czym zadziwi Ukraińca transport publiczny w Polsce? Program ukraińskiej tv

Porównanie Kijów vs. Kraków. BTW na youtube pojawiło się mnóstwo filmów, gdzie Ukraińcy porównują swój kraj z Polską: drogi, toalety przy autostradach, domy, poziom zadbania podwórek. To właśnie jest miękka siła: pokazywać, że przyłączenie się do świata zachodniego = korzyść dla zwykłego obywatela.

aom
z
youtu.be
dodany: 22.07.2015, 18:55:22
  • 292
  • #
    polska
  • #
    ukraina
  • #
    transport
aom
aom
aom
Autor
22.07.2015, 19:18:04
  • -10
I jeszcze a propos tego, co w opisie, że przyłączenie do świata zachodniego = korzyść dla zwykłego obywatela: Uderzyło mnie na tych filmikach, że to co robi na ludziach ze wschodu wrażenie, to w ogromnej większości udogodnienia publiczne, tzn. rzeczy budowanie za pieniądze podatnika: drogi, autostrady, te kible przy autostradach, komunikacja publiczna. Tak że niemiła wiadomość dla korwinoidów: To co w oczach przyjezdnych świadczy o poziomie cywilizacyjnym, to nie jakaś prywatna zamożność
  • 26
aom
aom
aom
Autor
22.07.2015, 19:54:59
  • 5
@biala_wilczyca: Moment, zaraz poszukam
aom
aom
aom
Autor
22.07.2015, 20:21:28
  • 1
@biala_wilczyca: To z kiblem jest najlepsze :-D Polecam

(Niektóre mogą być robione przez Rosjan, ale najwięcej jest filmików kręconych przez Ukraińców)
aom
aom
aom
Autor
22.07.2015, 20:30:11
  • 15
@biala_wilczyca: I dużo jest takich filmików, jak wjeżdżają do Polski przy akompaniamencie okrzyków: "Oj, kak czystieńko, kak akuratnieńko!" ( ͡° ͜ʖ ͡°) Typowe komentarze.

Jeden był filmik, jak jadą rodzice z dzieckiem przez - uwaga - podlaską wieś, czyli nie żadna rewelacja, i tak się zachwycają "kak czystieńko, kak akuratnieńko!", wtedy dziecko podchwytuje i - "Oj, kakaja krasota!!!" - takim samym tonem ekscytacji. Na co oni
aom - @biala_wilczyca: I dużo jest takich filmików, jak wjeżdżają do Polski przy akom...
aom
aom
aom
Autor
22.07.2015, 20:41:52
  • -1
@Obserwator_z_ramienia_ONZ: Ale o co ci chodzi? Przecież mówię dokładnie to co ty. Miękka siła - soft power - miękkie oddziaływanie.
aom
aom
aom
Autor
22.07.2015, 20:47:36
  • 67
@esen:

Przypominam, że jeszcze nie tak dawno sami się podniecaliśmy na widok różnych normalnych dla nas teraz rzeczy (toalety przy autostradzie)


Ależ dokładnie!! Np. to samo uczycie miałam, gdy w 1992 byłam z rodziną pierwszy raz na Zachodzie. Jak po wakacjach trzeba było napisać w szkole na zadanie "co robiłem w czasie wakacji", to mój brat z tego szoku kulturowego napisał wypracowanie o kiblach przy autostradach. #truestory (
aom
aom
aom
Autor
22.07.2015, 20:49:49
  • 19
to jest fakt, koleżanka z Kaliningradu odwiedziła mnie w Gdańsku i była pod wrażeniem, że jest coś takiego jak rozkład autobusowy. Według niej tam idziesz na przystanek i czekasz aż coś przyjedzie, nie wiesz kiedy


@haxx: To samo jedna znajoma we Lwowie - przynajmniej kilka lat temu. Idziemy na przystanek, rozglądamy się za rozkładem jazdy, a ona mówi: "To nie Polska!!!"
aom
aom
aom
Autor
22.07.2015, 21:01:28
  • 21
@Enricco: Fakt, byłam w 1988 w Kijowie, gdzie moi rodzice zakupili telewizor ( ͡° ͜ʖ ͡°) (w każdym przedziale w drodze powrotnej stało wielkie pudło z telewizorem). Aha, i pieluchy jednorazowe ( ͡° ͜ʖ ͡°). Wyglądało wtedy, że u nich panuje luksus.
aom
aom
aom
Autor
22.07.2015, 21:07:26
  • 1
@dramatdramatyczny: Pisze w tytule, że ukraińska tv, ale dziwne, że po ukraińsku ;-)
aom
aom
aom
Autor
22.07.2015, 21:08:53
  • 24
@LibertyPrime: Pod względem wolności to był lepszy świat, ale pod względem materialnym bida. W każdym razie w latach 80. Byliśmy najweselszym barakiem w obozie.
aom
aom
aom
Autor
22.07.2015, 21:21:28
  • 5
@szurszur: A właśnie. Może się wydawać, że nudne te filmiki, bo pokazują normalne rzeczy, ale oni pokazują to, co jest inaczej niż u nich.
aom
aom
aom
Autor
22.07.2015, 21:33:47
  • 12
@KapitanKompot: Panie, a w Palermo! Nie tylko, że rozkładów jazdy nie ma i trzeba czekać do skutku, ale jeszcze kierowcy zatrzymują się na środku ulicy, bo spotkali przechodzącego kumpla. BTW kumpel wsiada i wita się z kierowcą pocałunkiem w policzek (taki zwyczaj mają na Sycylii).
aom
aom
aom
Autor
22.07.2015, 21:39:05
  • 0
@Rancor: Toż piszę w komentarzu, że także Rosjan.
aom
aom
aom
Autor
23.07.2015, 05:16:56
  • 11
@szurszur: Ale też z rowerami na wsi chodzi o lokalną polską specyfikę. Jeżdżenie na rowerach na wsi to nie sport, tylko środek transportu. Za PRL tak było nawet bardziej, bo teraz już ludzie mają auta i motocykle. Dawniej dosłownie wszyscy popierniczali na rowerach, jak mieli coś gdzieś załatwić, czy do pracy w polu. BTW. w Rosji kręcono ich wersję "M jak miłość", ale reżyser mówił, że musi dostosować wątki do
aom
aom
aom
Autor
23.07.2015, 05:23:28
  • 1
@mirek-kania: Tam studiuje dużo ludzi z Afryki. Można znaleźć na youtube reklamy ukraińskich uczelni skierowane do Afrykanów.
aom
aom
aom
Autor
23.07.2015, 05:26:10
  • 5
@ama-japan: @Myrten: Ale dyskutujecie trochę nie na temat. Póki co w społeczeństwie ukraińskim trwa dyskusja, czy przyłączyć się do Zachodu (dążyć do UE, do NATO), a nie - czy przyłączyć się do Singapuru lub Japonii.
aom
aom
aom
Autor
23.07.2015, 05:31:51
  • 3
@McGregor87: Tak, Białoruś to kraj, w którym panuje naprawdę godny podziwu porządek.
Gdy mieszkałam w Niemczech, pojechałam na wakacje na Białoruś, siłą rzeczy przez Polskę. Wrażenie było zaskakujące: Pod względem schludności oraz ładu przestrzennego Polska wyglądała jak burdel położony pomiędzy dwoma porządnymi krajami.
http://odkryjmybialorus.blox.pl/2008/09/Kraj-wielkiej-sciemy.html
Wiadomo, że Białorusini nie dysponują dużymi środkami. Ale jak na ich poziom zamożności, poziom porządku jest zadziwiający.
aom
aom
aom
Autor
23.07.2015, 06:02:51
  • 2
@assdfghjjkll: Ty także masz rację. Kto przepracował rok czy więcej na Zachodzie i wraca do Polski, nie może się już przyzwyczaić. Ale dokładnie taka różnica jest pomiędzy Polską a Ukrainą. My nie jesteśmy na poziomie Ukrainy tylko dzięki trzymaniu z Zachodem.
aom
aom
aom
Autor
23.07.2015, 06:07:02
  • 10
@Altar: @Pan-K: Obawiam się, że każdy, kto jedzie do biedniejszego kraju celem wyhaczenia partnerki życiowej, ma spore szanse trafić na osobę łasą na zagraniczny dobrobyt. Nie dlatego, że ich jest tam dużo, tylko dlatego, że normalne nie będą lecieć na obcokrajowca, który wpada na chwilę i koniecznie musi coś poderwać, bo inaczej cała wyprawa na nic. Żeby poznać normalną, to pewnie musiałbyś być tam dłużej, studiować czy coś
aom
aom
aom
Autor
23.07.2015, 14:42:39
  • 1
@elczikeno:

nie uwierzę w czystą chusteczkę w tramwaju


No ale tam w starym polskim tramwaju dziewczyna pokazała, że papierek się zabrudził. "Brudnowato!"
aom
aom
aom
Autor
23.07.2015, 17:21:13
  • 0
@elczikeno: Coś mi w telefonie nie zadziałało kopiuj/wklej i dlatego wpisałam ręcznie, sorki.
s.....j
s.....j
konto usunięte 23.07.2015, 06:57:54
  • 5
Po tym, jak kilka dni temu separatyści zapowiedzieli wycofanie artylerii ze strefy przyfrontowej widać, że ktoś skutecznie naciska na obecne władze ukraińskie, bo Poroszenko zapowiedział podobny ruch oraz zaskakująco zmienił retorykę. Oczywiście towarzyszy temu buńczuczna propaganda, która doprowadza wręcz do łez… ze śmiechu:
- Widząc siłę naszych wojsk, wróg zmienił taktykę. Rozumie, że jeśli pójdzie ofensywą, cena, którą zapłaci za tę awanturę, będzie bardzo wysoka, więc prościej jest rzucić środki na destabilizację
  • 5
  • Odpowiedz
aom
aom
aom 23.07.2015, 07:01:02
  • 0
prościej jest rzucić środki na destabilizację sytuacji wewnątrz państwa


@smsmaj: Nie powiedział nieprawdy. Awanturnictwo wewnątrz państwa jest gorsze.
  • Odpowiedz
aom
aom
aom 23.07.2015, 07:08:04
  • 1
@smsmaj: Ja tam uwierzę.
  • Odpowiedz
s.....j
s.....j
konto usunięte 22.07.2015, 19:19:04
  • 2
Haha, zaczęła się wyprzedaż Ukrainy.
Cztery ukraińskie obwodowe urzędy celne będą zarządzane przez prywatną firmę brytyjską – poinformował premier Ukrainy Arsenij Jaceniuk, tłumacząc to koniecznością walki z korupcją i potrzebą zwiększenia wpływów do budżetu państwa.
Zachód musi odebrać z nawiązką to, co "zainwestował" w Euromajdan. A skoro najatrakcyjniejsze kąski znajdują się w Donbasie pod kontrolą separatystów, to trzeba brać to, co jeszcze zostało :)
http://wiadomosci.onet.pl/swiat/arsenij-jaceniuk-brytyjska-firma-przejmie-zarzadzanie-urzedami-celnymi/rpxjwc
#ukraina #ukrainainfo
  • 4
  • Odpowiedz
aom
aom
aom 23.07.2015, 06:31:15
  • 0
@smsmaj: Akurat mój ojciec rozmawiał wczoraj z jednym znajomym z Ukrainy, to ten znajomy wyglądał na zadowolonego, że będą ci Brytyjczycy.

Choć z naszego punktu widzenia wszystko to wygląda na jedyny w swoim rodzaju eksperyment, bo nie znam kraju, gdzie by coś takiego funkcjonowało. Ciekawe, jak to im wyjdzie.
  • Odpowiedz
NapoleonV
NapoleonV
NapoleonV
22.07.2015, 17:37:58
  • 2
Ostrzegam, historia niesmaczna lecz niestety prawdziwa
Był u nas taki kapral, jż go zwolnili z 3,4 lata temu
Był (w sumie to jest, bo nie słyszałem aby zszedł z tego świata) straszliwi głupi. Nieżyciowy. Ogólnie taka mameja.
Być może kiedyś przedstawię kilka jego afer, ale dzisiaj tylko jedną
Jeździł do takiej Karyny, z którą dorobił się dzieciaka (co najśmieszniejsze-ma już 3kę gówniaków, z innymi facetami)
Raz opowiedział mi coś, czego nie zapomnę choćbym chciał. Co najgorsze zrobił to na palarnii pelknej szwejów (czyt. żołnierzy z poboru)
  • 5
  • Odpowiedz
aom
aom
aom 22.07.2015, 17:54:04
  • 1
No, wojsko to wrażliwe jest. Nie można im opowiadać o krwi. (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
  • Odpowiedz
h.....y
h.....y
konto usunięte 22.07.2015, 09:38:42
  • 4
Prawy Sektor szykuje neobanderowską rewolucję
Przedstawiciele Prawego Sektora podczas zamkniętego kongresu w Kijowie, który odbył się we wtorek, zdecydowali o przeprowadzeniu referendum ws. wotum nieufności wobec rządu w Kijowie.

#ukraina #prawysektor #donbaswar #wydarzenia #swiat
h.....y - Prawy Sektor szykuje neobanderowską rewolucję
Przedstawiciele Prawego Sekt...

źródło: comment_WthPCNZF7RTdqYhjdQ0VMBAmCsEZFXzX.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
aom
aom
aom 22.07.2015, 14:43:03
  • 0
@hungbejwin_ludowy: Wygląda na to, że myślący Ukraińcy mają ich w d*.

https://www.facebook.com/miroshnikov.bohdan/posts/1097054530377675
Ten internauta, jeśli dobrze zrozumiałam jego myśl, w szczególności szydzi z żądania referendum: "Gdzie myśmy to wszystko już widzieli? Nie rok temu w Gorłowce, Doniecku, Mariupolu, Kramatorsku?", bo tam z kolei separatyści żądali swojego referendum.

Generalnie gość pisze, że jest to robienie destabilizacji w państwie.
  • Odpowiedz
szurszur
szurszur
szurszur
21.07.2015, 09:23:50
  • 13
Dlaczego w sieci jest zalew artykułów i mapek i koszulek z polskim Lwowem i Wilnem a gimbopatrioci i #prawdziwipolacy jesli już snuja plany odzyskania Kresów to głownie od Ukrainy albo cisną po Litwinach a temat takiego zachowania wobec Grodna na Białorusi jest obecny w niewielkim stopniu?
Po wpisaniu fraz "polskie Wilno" "polski Lwów" w obrazch wyskakuja grafiki czy flagi odnoszące sie do tego a wpisujac w analogiczny sposób białoruskie miasto
szurszur - Dlaczego w sieci jest zalew artykułów i mapek i koszulek z polskim Lwowem ...

źródło: comment_XxJqG7amm4JlCXC4Wfumzk8BLcYM9Nmm.jpg

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
aom
aom
aom 21.07.2015, 17:26:57
  • 2
@szurszur: Bo tak jest na rękę ruskiej propagandzie. Białoruś się przyjaźni z Rosją, więc rosyjscy agenci wpływu nie będą nastrajać gimbów przeciwko niej. Co innego Ukraina i Litwa, mają z Rosją na pieńku. Samo to, że istnieje taka tajemnicza dziura propagandowa w stosunku do Białorusi świadczy o tym, że ma to coś wspólnego z rosyjską propagandą.
  • Odpowiedz
aom
aom
aom 22.07.2015, 05:20:44
  • 1
@Frank_Costello: @szurszur: A według mnie jednak jest w tym coś podejrzanego. Bo gdyby takie inspiracje pochodziły ze środowisk faktycznie opowiadających się za polską racją stanu, to już prędzej dotyczyłyby państw, z którymi się nie przyjaźnimy. A tymczasem dotyczą państw, z którymi Polska jest choćby ze względów strategicznych w przyjaźni. Więc jest to dziwne, atakować przyjaciół, a nie ruszać nieprzyjaciół, prawda?
  • Odpowiedz
aom
aom
aom 22.07.2015, 14:36:23
  • 2
@kzaj: Ruska propaganda niczego nie kreuje od zera. Ona po prostu wzmacnia istniejące tendencje, te które są jej na rękę.
  • Odpowiedz
heatnation
heatnation
heatnation
21.07.2015, 19:44:09 via Android
  • 5
Przypomniała mi się historia sprzed kilku lat, kiedy to byłam uczennicą pierwszej klasy liceum. Sytuacja miała miejsce na lekcji polskiego, przerabialiśmy wtedy Pieśni nad Pieśniami i pani pytała o znaczenie cytatu, w którym było coś o tym, że kobiecie nektar spływa z ust (chodziło jej o to, że jest tak zakochana, blablabla). Najpierw zadała pytanie grupie siedzącej z tyłu klasy, w której byli sami kolesie, który jednogłośnie odmówili odpowiedzi, bo Pani Profesor
  • 4
  • Odpowiedz
aom
aom
aom 22.07.2015, 05:53:49
  • 1
@heatnation: Echh, nie ma się z czego śmiać. Jakby nauczycielka była mądra, to by powiedziała, że bardzo dosłowne interpretacje erotyki w "Pieśni nad pieśniami" są zupełnie uprawnione. To jest poezja sprzed kilku tysięcy lat, wtedy nie obowiązywały dzisiejsze normy, że o czymś tam nie wypada pisać. Przecież jak człowiek to czyta, to tam co chwilę są detaliczne opisy scen erotycznych. Nawet księża publikujący w gazetach katolickich tego nie ukrywają. Tutaj
  • Odpowiedz

283

4 uzbrojonych członków Prawego Sektora ucieka przed obławą w kierunku granicy UE

4 uzbrojonych członków Prawego Sektora ucieka przed obławą w kierunku granicy UE

W ciągu kilku dni przeszli od Mukaczewa na północ. Obecnie znajdują się w okolicy góry Jawornik w Bieszczadach wschodnich, ok. 6 km od granicy ze Słowacją i ok. 10 km od granicy z Polską. Oddziały wojska z pomocą helikoptera otaczają tę górę. Ciekawe, co się stanie, jeśli ścigani przejdą granicę?

aom
z
newsru.ua
dodany: 18.07.2015, 21:03:45
  • 153
  • #
    europa
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    bieszczady
  • #
    polska
  • #
    gory
aom
aom
aom
Autor
18.07.2015, 21:11:49
  • 24
Miejscowości wymienione w tekście: Wielkie Berezne (Великий Березний), Zabrodź (Забродь), Myrcza (Мирча), Czornohołowa (Чорноголовa).
  • 2
aom
aom
aom
Autor
18.07.2015, 21:22:52
  • 24
Jak jestem za wolną Ukrainą, tak Prawy Sektor uważam za bandziorów, którzy powinni wszyscy siedzieć w więzieniu. Ich szef Dmytro Jarosz wezwał dziś wojsko i milicję ukraińską, aby nie wypełniały rozkazów, bo - jak napisał na fb - przekazali mu jego "chłopcy z lasu, że mają prawo do ostatniego boju".
  • 3
aom
aom
aom
Autor
18.07.2015, 21:39:01
  • 12
@aom: Tzn. ściśle rzecz biorąc, w tekście jest napisane, że czterech spod Mukaczewa odmówiło złożenia broni. Czy w okolicach Jawornika znajdują się wszyscy czterej, tego nie wiadomo.
aom
aom
aom
Autor
18.07.2015, 21:41:59
  • 1
@aom: Tu jest link do tej informacji o Jaroszu: http://www.rbc.ua/ukr/news/rosh-prizval-silovikov-ispolnyat-prikazy-1437239854.html
aom
aom
aom
Autor
18.07.2015, 22:06:58
  • 18
@Lurch: Kiedy ostatnio Swoboda spowodowała strzelaninę na zachodzie Ukrainy i zabiła tam ludzi? To Prawy Sektor lata z bronią po kraju, rozstawia posterunki przetrzepujące samochody na wylotówkach Lwowa i pod przejściami granicznymi z Polską. I ma w nosie wojsko i milicję. To są uzbrojeni bandyci robiący wszystko, żeby rosyjska telewizja miała co pokazywać o "banderowskich faszystach". Podejrzewam, że tam się roi od ruskich wtyk.
aom
aom
aom
Autor
18.07.2015, 22:08:32
  • 25
@polot1: Prawy do lewego.
aom
aom
aom
Autor
19.07.2015, 07:32:56
  • -6
@Lurch: W czasie majdanu ci kolesie nie mieli broni poza (co niektórzy) wiatrówkami i ręcznie budowanymi katapultami. Obecnie ze strefy działań wojennych wywożą regularną broń. To jest zwykły bandytyzm.
aom
aom
aom
Autor
19.07.2015, 09:33:46
  • 114
UWAGA, ważna informacja! Poskładało mi się to do kupy, gdy sprawdziłam na mapach. Znam te rejony, chodziłam tam po górach. W nocy z piątku na sobotę nieznani sprawcy postrzelili wartownika przy tunelu kolejowym na granicy okręgu lwowskiego i zakarpackiego.

http://zakarpattya.net.ua/News/142681-Piatma-postrilamy-z-pistoleta-nevidomi-rozstrilialy-okhorontsia-tuneliu-na-mezhi-Zakarpattia-ta-Lvivshchyny

Wyjaśnienie, co to za straż przy tunelu: Gdy chodziłam po ukraińskich Bieszczadach, zaciekawiło mnie, że takie obiekty jak wiadukty kolejowe czy tunele są tam chronione przez wojsko. Są zasieki i wieżyczki wartownicze ze stanowiskiem strzeleckim. Odbierałam to jako relikt dawnego Związku Radzieckiego - bo blisko granicy.

Tunele,
  • 18
aom
aom
aom
Autor
19.07.2015, 09:54:04
  • 1
@aom: Patrzcie też mój update w tym komentarzu: http://www.wykop.pl/link/2661121/#comment-29665113 Ważne! Możliwe, że ci ludzie już byli przy samej granicy z Polską i postrzelili ukraińskiego strażnika tunelu kolejowego.
aom
aom
aom
Autor
19.07.2015, 11:59:54
  • 19
@ish_waw: No ale ile ich jest? Po drugiej stronie uciekinierów ściga kilka helikopterów i kilka oddziałów wojska. Sprawa jest poważna. To nie wyłapywanie czeczeńskich uchodźców czy przemytników z papierosami.
aom
aom
aom
Autor
19.07.2015, 13:57:18
  • 56
@sloram: Nie chodzi o to, że oni stanowiliby jakieś zagrożenie dla zwykłych ludzi po polskiej stronie. Tylko raczej o to, że te oprychy mogą z czystej głupoty przejść i zacząć strzelać do naszych pograniczników. Choćby dlatego, że coś im się pomyliło. Albo dlatego, że ktoś im na komórkę przekazał rozkazy z Rosji. Rosyjskie media z gigantyczną uciechą obserwują to, co się tam dzieje. Prawy Sektor robi wszystko, czego oczekuje ruska
aom
aom
aom
Autor
19.07.2015, 14:07:33
  • 1
@sloram:

Tutaj mają granicę Unii, strzezoną pewnie nie gorzej niż "sistiema" za komuny


Bywałam tam i za komuny i po komunie. Tzn. za komuny bywałam tylko na tyle daleko, na ile dało się dojechać. Z "sistiemą" nie ma porównania. Dziś można sobie pójść w sam róg Polski, do źródeł Sanu. Siąść na skarpie, a po drugiej stronie mieć ukraińskie Sianki. Iść polaną i patrzeć, jak ukraińska krowa przełazi sobie przez
aom
aom
aom
Autor
19.07.2015, 14:22:53
  • 40
@aom: Uwaga, update! Strzelanina przy tunelu NIE miała miejsca pod Użokiem. W tym artykule rzeczniczka kolei mówi, że było to "za miastem Stryj".
http://zakarpattya.net.ua/News/142701-Rozstrilianyi-z-pistoleta-okhoronets-tuneliu-v-Karpatakh-perebuvaie-v-likarni

Podałam więc nieprawdziwą informację, bo wydawało mi się, że tylko jedna linia kolejowa przekracza granicę między obwodem lwowskim i zakarpackim. W rzeczywistości jest też inna linia, bardziej na południe, właśnie ze Stryja.
aom
aom
aom
Autor
19.07.2015, 16:14:03
  • -2
@konradzicho: No co chcecie, tak to zostało opisane w ukraińskich mediach. Że strażnik ociekając krwią dostał się do strażnicy, wezwał pomoc, cudem przeżył.
aom
aom
aom
Autor
19.07.2015, 17:17:00
  • 1
@aom: Uwaga, jeszcze jeden update w sprawie zamachu przy tunelu! Ukraińska telewizja Kanał 5 pokazała mapkę, na której ten tunel nazywał się "Beskidzki". Tak jak pisałam we wcześniejszym updacie, jest to na linii kolejowej Stryj-Użhorod, w odległości kilkudziesięciu km od Polski.
aom
aom
aom
Autor
19.07.2015, 17:19:18
  • 1
@sloram:

A nie jest tak, że trochę nie doceniasz SG i jej możliwości na ścianie wschodniej?

Możesz mieć rację, na pewno pilnują granicy bardziej wyrafinowanymi metodami niż kiedyś.
aom
aom
aom
Autor
19.07.2015, 17:26:32
  • -4
@tomasz-maciejczuk:

Mają mnóstwo wrogów za zamykanie narkobiznesu i przemytu.

Panie Tomaszu, w mediach są też wręcz przeciwne informacje, że to Prawy Sektor zajmuje się nielegalnymi biznesami.
Ale przede wszystkim: Żadna uzbrojona grupa nie ma prawa sobie hulać po kraju, strzelać do obywateli, choćby pod pretekstem ścigania przemytników, rozstawiać posterunków i przetrzepywać samochodów. Niech Pan nie udaje, że Pan nie rozumie: Państwo prawa polega na umowie społecznej - władza ma monopol
aom
aom
aom
Autor
19.07.2015, 17:30:00
  • 1
@tomasz-maciejczuk: A moim prywatnym zdaniem Prawy Sektor jest opłacany przez Ruskich, żeby ich media miały co pokazywać - jacy to straszni faszyści-banderowcy bezkarnie robią burdel na Ukrainie.
aom
aom
aom
Autor
19.07.2015, 17:57:11
  • 2
@tomasz-maciejczuk: To samo. Nie rozumiem, nie może mi się nie podobać zarówno Azow, jak Prawy Sektor?
aom
aom
aom
Autor
19.07.2015, 18:36:42
  • 1
@tomasz-maciejczuk:

Chciałbym tylko podkreślić, że istnieje ogromna różnica między Azowem i Prawym Sektorem. Mniej więcej taka jak między Ruchem Narodowym i Blood & Honour


Ale nie wiem, o co ci w ogóle chodzi. To ty tutaj wyjechałeś z tłumaczeniami, że to nie naziści. Ja ani słowa o tym nigdzie nie napisałam, poza zwróceniem uwagi, że ruska propaganda przedstawia ich jako faszystów. W tym konkretnie przypadku mam nawet więcej przeciwko Prawemu
aom
aom
aom
Autor
19.07.2015, 18:57:05
  • 14
@mentools: Pani Premier zamknie się w domu z dziećmi.
aom
aom
aom
Autor
19.07.2015, 19:06:16
  • 1
Widziałem kilka bezprawnych akcji tych ludzi np. wjazdy na apteki, na których zapleczu znajdowano masę podrabianych narkotyków sprzedawanych m.in. nastolatkom.


@tomasz-maciejczuk: I nie przyszło ci do głowy, że była to akcja robienia Prawemu Sektorowi dobrego PR-u? W tym wszystkim chodzi o skok na władzę i kasę. Ochrona dzieci przed narkotykami? Błagam. To jest tak zgrany propagandowy motyw na terenie b. ZSRR... Podczas "dżinsowej rewolucji" w Mińsku białoruska telewizja oczywiście znalazła
aom
aom
aom
Autor
19.07.2015, 19:36:15
  • 1
Zupełnie nie pojmuję, dlaczego propagandziści uwzięli się akurat na to słowo


@Lurch: Bo sowiecka propaganda zawsze używała zbiorczo tego słowa. Również w Polsce wzorowano się na tym i wszelkie teksty sprzed 1989 mówią o "faszystach", gdy chodziło o nazistów. Rosja nadal używa tego słownictwa, dla zachowania ciągłości skojarzeń: "faszyści" byli podczas II wojny światowej, dziś "faszyści" wracają.
aom
aom
aom
Autor
19.07.2015, 19:47:52
  • 0
nikt nie zauważa prawdziwego problemu jakim jest Azow. Ciekawe kiedy media zaczną mówić o ich akcjach i odpałach. Ach, tak, zapomniałem.. zdjęcia azowców znęcających się nad jeńcami czy pozujących z nazistowskimi flagami to nie jest dobry temat dla mediów, a szkoda


@tomasz-maciejczuk: A czy ja mówię, że nie???? Oczywiście, że są to naziole i oczywiście, że znęcanie nad jeńcami ich absolutnie dyskwalifikuje. Ale to w żaden sposób nie uprawnia do
aom
aom
aom
Autor
19.07.2015, 19:51:32
  • 1
@grzexcrow: To naturalne, że mieli cynk szybciej. Tylko się cieszyć. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Martwić się należałoby, gdyby dostawali cynk z wykopu.

Miło usłyszeć, że państwo działa. Nie jest jeszcze tak całkiem ChDiKK.
aom
aom
aom
Autor
19.07.2015, 20:03:24
  • 1
A teraz taka ciekawostka i jednocześnie UPDATE:
@tomasz-maciejczuk:

w PS widzę szacunek do Jarosza

Może i mają szacunek dla Jarosza, tylko czy Jarosz ma szacunek dla swoich ludzi?
Bo
aom
aom
aom
Autor
19.07.2015, 20:07:13
  • 0
@tomasz-maciejczuk: Mówienie o nich "bandyci" nie jest żadną demonizacją, tylko stwierdzaniem stanu faktycznego. Lepiej napisz, co ty na to, że Jarosz zdaje się oczekiwać spektakularnej śmierci swoich ludzi, bo mu tak na rękę.
aom
aom
aom
Autor
19.07.2015, 20:13:14
  • -3
@tomasz-maciejczuk: Ale mogłabym prosić o zaprzestanie powtarzania w kółko "a u was Murzynów biją"? I czy mogłabym poprosić jednak o odpowiedź na zadanie pytanie: Co ty na to, że Jarosz zdaje się oczekiwać spektakularnej śmierci swoich ludzi, bo mu tak na rękę?
aom
aom
aom
Autor
19.07.2015, 20:23:10
  • -3
@tomasz-maciejczuk: Nie tobie, i nie Jaroszowi decydować, jaki mają klimat w państwie ukraińskim, którego instytucje jeszcze póki co działają. Nie wiem, czy nie rozumiesz, czy udajesz niezrozumienie, że popierając taki Dziki Zachód popierasz tak naprawdę, żeby Polska miała tuż przy granicy coś w rodzaju Meksyku. Gorzej nawet: Rozpadające się państwo ogarnięte rewolucją zorganizowaną przez uzbrojonych watażków. Przy samej naszej granicy.
aom
aom
aom
Autor
20.07.2015, 05:31:32
  • 0
@jaszczur666: Użył słowa "łem", więc rozumiałam, że Łemko, zgodnie z ludową etymologią nazwy Łemków. Dzięki.
aom
aom
aom
Autor
21.07.2015, 08:21:16
  • 1
@tomasz-maciejczuk: No i co, panie Maciejczuk? Nowy gubernator Zakarpacia, znany z niezależności od lokalnych klanów i ścigania mafii także w innych regionach, twierdzi, że Prawy Sektor na Zakarpaciu już wcześniej brał udział w rozbojach i wymuszeniach z bronią w ręku. Toczy się przeciwko nim postępowanie, a do prokuratury zgłaszają się poszkodowani, którzy wcześniej bali się to zgłaszać lub nie widzieli nadziei na ściganie.
http://zakarpattya.net.ua/News/142784-Ochilnyk-Zakarpattia-Moskal-zaiavyv-pro-vidkryttia-kryminalnoho-provadzhennia-proty-utikachiv-iz-PS-shche-i-za-bandytyzm
aom
aom
aom
Autor
21.07.2015, 17:20:26
  • 1
@tomasz-maciejczuk: Ale że co, nieprawda z tymi rozbojami w wykonaniu Prawego Sektora?
aom
aom
aom
Autor
21.07.2015, 17:32:08
  • 1
@tomasz-maciejczuk: Czyli z rozbojami Prawego Sektora to prawda. Dziękuję.
aom
aom
aom
Autor
21.07.2015, 17:44:43
  • 1
@tomasz-maciejczuk: Bez erystyki proszę. Ja mówię o rozbojach Prawego Sektora, a ty mi o nielegalnych biznesach Moskala. Nielegalny bizneso to nie to samo co rozbój z bronią w ręku. Chyba że na własne oczy widziałeś, że Moskal kogoś rabował z bronią - proszę o info od ciebie. Tak samo potrafię posługiwać się erystyką.
Powiedz, po co bronisz akurat Prawego Sektora, skoro sam twierdzisz, że nikt tam nie jest święty? Niby
g.....2
g.....2
konto usunięte 20.07.2015, 21:12:48
  • 2
http://www.tvn24.pl/mobilizacja-w-naddniestrzu-w-zwiazku-z-napieciem-na-granicy-z-ukraina,561803,s.html

Myślicie że Rosjanie zaczną teleportować żołnierzy do Naddniestrza? Bo w innym wypadku chyba nic się nie stanie
#ukraina #rosja #naddniestrze
  • 2
  • Odpowiedz
aom
aom
aom 21.07.2015, 09:04:40
  • 0
@geomag42: Etam, w góglach łatwo znaleźć, że w 2014 też ogłaszali mobilizację w Naddniestrzu
  • Odpowiedz

6

Nowy gubernator Zakarpacia: Prawy Sektor już wcześniej prowadził rozboje

Nowy gubernator Zakarpacia: Prawy Sektor już wcześniej prowadził rozboje

Henadij Moskal, wyznaczony po strzelaninie w Mukaczewie na nowego gubernatora, jako niezależnego od miejscowych układów: Milicja dostaje wiele zgłoszeń od poszkodowanych, którzy wcześniej bali się. Prawy Sektor prowadził rozboje i wymuszenia z bronią w ręku. Najgorsze, że pod hasłami patriotycznymi.

aom
z
zakarpattya.net.ua
dodany: 21.07.2015, 08:31:26
  • 1
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    polityka
aom
aom
aom
Autor
21.07.2015, 08:34:21
  • 0
Ja od początku mówię: Prawy Sektor robi wszystko, żeby rosyjska propaganda miała co pokazywać.

3

"List premiera Mongolii do prezydenta Putina"

"List premiera Mongolii do prezydenta Putina"

Trzeba sprawdzić, czy wyzwolenie ziem ruskich spod jarzma mongolskiego w 1480 było zgodne z prawem! Niezaznajomieni z historią Rosji mogą się wiele nauczyć."Jakim władcą byłby Pan, Władimirze Władimirowiczu, gdyby nie przykład moich przodków? Byłby Gułag czy nie byłoby Gułagu, gdyby nie Batu-Chan?"

aom
z
politico.eu
dodany: 20.07.2015, 06:40:31
  • 0
  • #
    europa
  • #
    polityka
  • #
    rosja
  • #
    heheszki
  • #
    historia
  • #
    ukraina

7

Amerykańscy uczeni rozpracowali, jak komary znajdują cel

Amerykańscy uczeni rozpracowali, jak komary znajdują cel

Najpierw na CO2, potem na wzrok, potem na ciepło. Jednego nie rozumiem - jak to się ma do faktu, że komary najbardziej gryzą po ciemku?

aom
z
caltech.edu
dodany: 17.07.2015, 20:39:39
  • 0
  • #
    nauka
  • #
    owady
  • #
    ciekawostki
  • #
    zainteresowania

2

Czy Polska powinna przyjmować uchodźców?

Czy Polska powinna przyjmować uchodźców?

Polski Instytut Spraw Międzynarodowych analizuje 10 najczęściej podnoszonych argumentów.

aom
z
pism.pl
dodany: 17.07.2015, 17:30:29
  • 0
  • #
    polska
  • #
    swiat
  • #
    polityka
  • #
    wojna

21

Nieznane nagranie separatystów z miejsca upadku MH17 zaraz po katastrofie

Nieznane nagranie separatystów z miejsca upadku MH17 zaraz po katastrofie

Australijski portal ujawnia nieznane wcześniej nagranie, wykonane przez separatystów, którzy pierwsi dotarli na miejsce. Przez telefon dostali informację, jakoby ukraiński myśliwiec zestrzelił Boeinga, a separatyści zestrzelili myśliwiec. Oddział przegląda bagaże pasażerów.

aom
z
news.com.au
dodany: 17.07.2015, 06:09:55
  • 0
  • #
    europa
  • #
    mh17
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
  • #
    wojna
  • #
    donbaswar

16

95% kobiet nie żałuje podjęcia decyzji o aborcji. [ENG]

95% kobiet nie żałuje podjęcia decyzji o aborcji. [ENG]

Badanie zostało przeprowadzone w okresie 3 lat i uczestniczyło w nim 670 kobiet.

platkiowsiane
z
time.com
dodany: 14.07.2015, 18:46:24
  • 37
  • #
    swiat
  • #
    ciekawostki
  • #
    aborcja
aom
aom
aom 14.07.2015, 19:28:15
  • -1
@Johnus:

Ciekawe wśród jakich środowisk.

Na pewno samych patologicznych i zdegenerowanych. Na pewno.
;-)
aom
aom
aom 14.07.2015, 20:15:06
  • 0
@g_krasinski: Szkoda, że nie wyrazisz zdania o tych panach, co brali udział w powstaniu ciąży.
aom
aom
aom 14.07.2015, 20:15:41
  • 4
@bulbulatorium: To nie Polska. Tam nie mają powodu bać się przyznawać.
aom
aom
aom 14.07.2015, 20:18:57
  • 4
@Bartek_: Ja tam wcale nie uważam przerywania ciąży za coś dobrego, przeciwnie. Ale trzeba wypowiadać się precyzyjnie. To nie były jeszcze dzieci, prawdopodobnie w większości przypadków. Ciążę zazwyczaj przerywa się w takim stadium, gdzie płód nie ma na tyle rozwiniętego układu nerwowego, żeby "mieć zdanie" na jakiś temat, a nawet żeby odczuwać bodźce bólowe.
aom
aom
aom 14.07.2015, 20:26:13
  • 0
@g_krasinski: A ojciec niewinny? Tylko matka pi*?
aom
aom
aom 14.07.2015, 20:29:03
  • 0
@g_krasinski: No ktoś zamaczał, nie?
(pocieszam się, że pewnie nie masz dziewczyny, bo inaczej współczuję jej "partnera" z takim podejściem)
aom
aom
aom 14.07.2015, 20:45:24
  • 0
@g_krasinski: Przemawiaj tak do kobiet, jak w skasowanym komentarzu, a dziewczyny na pewno nie znajdziesz.
aom
aom
aom 14.07.2015, 20:49:25
  • 0
@g_krasinski: Haha, LOL. Jak ja się pozbieram po tym ciosie, to ja nie wiem. Facet, który mnie wyzywał i skasowali mu za to komentarz, strzelił foszka i pogroził, że wrzuca mnie na czarną listę.
aom
aom
aom 15.07.2015, 07:32:49
  • 1
@mr_jaczes: @stawo73: Spoko, doskonale rozumiem wasze argumenty i serio nie uważam płodu za "zlepek komórek", jak chcą niektórzy. Samo to, że płód w pewnym momencie ma ręce, nogi itd. budzi u mnie wewnętrzne fuj co do przerywania ciąży. Ale faktem jest, że życie płodu jeszcze w małym stopniu rozwiniętego jest inaczej oceniane niż życie człowieka urodzonego. Pomyślcie: Czy za nieumyślne spowodowanie poronienia ciągalibyście kobietę przed sąd, jak za
aom
aom
aom 15.07.2015, 07:35:49
  • -1
@mr_jaczes: Dziecko, ty myślisz, że "liczenie dni płodnych" jest skuteczne? Oto żniwo "wychowania do życia w rodzinie" w szkołach.
aom
aom
aom 15.07.2015, 07:52:28
  • 0
@mr_jaczes: O naiwności. Niestety, to tak nie działa. Cykl miesiączkowy nie jest deterministycznym mechanizmem, którego stan da się dokładnie wyliczyć. Musiałbyś o tym poczytać. Ale w skrócie ci powiem, że kilkudniowy czas życia plemników + mechanizm wyzwolenia owulacji (organizm czeka na wyrzut hormonu LH) daje duży rozrzut statystyczny. Z samego liczenia nie dostanie się dobrego oszacowania.
aom
aom
aom 16.07.2015, 07:55:03
  • -1
@mr_jaczes: Oooo, to całkiem zmienia postać rzeczy: Gumki. Bo gumek używa kto? Mężczyzna! Nic nie pomoże, gdy kobieta liczy dni, jeśli mężczyzna nie założy gumek. Ale jak kobieta zajdzie w ciążę, to tacy jak ty będą krzyczeć, że to JEJ wina. Pomyśl przez chwilę logicznie. Wyzywasz kobietę od pi**, że się nie umiała zabezpieczyć, podczas gdy główna odpowiedzialność za skuteczne zabezpieczenie spada na jej faceta, który nie założył gumki. Logika
aom
aom
aom 16.07.2015, 08:56:10
  • -1
@mr_jaczes: Sam przecież powiedziałeś:

tak, "matka" to pi*... liczyć nie potrafi kiedy ma dni płodne.

Logika wykopka.

19

Commodore wraca i będzie robić smartfony. Zgadnijcie, gdzie będzie je...

Commodore wraca i będzie robić smartfony. Zgadnijcie, gdzie będzie je...

Tania zagrywka, mająca bazować głównie na naszym sentymencie, czy może coś poważniejszego – nieważne. Najważniejsze jest to, że po latach nieobecności Commodore na rynku, w końcu możemy kupić „duży” produkt sygnowany tym logo. I nie, nie jest to jednak komputer – to smartfon.

bartiez
z
spidersweb.pl
dodany: 14.07.2015, 18:52:42
  • 7
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    technologia
aom
aom
aom 14.07.2015, 19:23:56
  • 2
Ja bym chciała Atari
aom
aom
aom 15.07.2015, 07:17:13
  • 2
@LostHighway: To smartfony Elwro Junior. A dla seniorów smartfony Odra.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 14
  • Strona 5 z 14
  • >

Osiągnięcia

  • Wykopowicz
    od 05.06.2015

    Wykopowicz
  • Komentator
    od 18.12.2013

    Komentator
  • Złotousty
    od 31.08.2014

    Złotousty
  • Król Wykopaliska
    od 31.08.2014

    Król Wykopaliska
  • Kałasznikow
    od 07.02.2012

    Kałasznikow
  • Farciarz
    od 18.05.2015

    Farciarz
  • Rocznica
    od 14.09.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl