Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko199
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

aei9077
aei9077

aei9077

Dołączył 6 lat temu
  • Obserwuj
  • Akcje 8411
  • Znaleziska 1960
  • Mikroblog 6451
  • Obserwujący 4
  • Obserwowane 0
aei9077
aei9077
aei9077 29.02.2024, 10:21:11
  • 810
XD

#polska #polityka #bekazpisu #4konserwy #neuropa
aei9077 - XD

#polska #polityka #bekazpisu #4konserwy #neuropa

źródło: IMG_9288

Pobierz
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

aei9077
aei9077
aei9077
Autor
29.02.2024, 13:41:29 via Wykop
  • 1
nagle już Wiech nie jest pisowcem dla wykopków XD


@beerman: A to swoją drogą, ja też bywam pisowcem bo jestem za CPK. Ale lubię na mirko coś wrzucić czasem o pisie, to jest samograj i gorące gwarantowane. A jak krytyka Tuska to wyzywanie od pisowców XD
  • Odpowiedz
aei9077
aei9077
aei9077
Autor
29.02.2024, 17:04:58 via Wykop
  • 2
dlaczego jesteś za CPK?


@Hopsiup-siup: Linie kolejowe zawarte w programie CPK w zdecydowanej większości i tak byłyby budowane nawet gdyby nie istniał ten pomysł (CMK północ, KDP Y itd. to są stare pomysły), a co do lotniska warto uwolnić tereny Okęcia pod zabudowę i zbudować nowe lotnisko w miejscu gdzie będzie rezerwa terenowa, przy autostradzie i blisko szybkiej kolei, dodatkowo nowe lotnisko to szansa dla Łodzi, która może się rozwinąc
  • Odpowiedz
aei9077
aei9077
aei9077 28.02.2024, 17:57:13
  • 124
Po wielkiej burzy na cały internet, gdy smród w sprawie jednego z przetargów na audyt wygranego przez firmy-krzaki rozniósł się, Lasek obsrał zbroję i przetarg został unieważniony. Informacja o tej sytuacji na wykopie oczywiście jest niszowa, sprawa nie jest sexy bo nie dotyczy pisowców albo konfederatów, wtedy byłaby główna z płomieniem. A gdy patrzysz na ręce rządowi to z automatu jesteś pisowcem. Ale dobrze, że presja na poważnych portalach ma sens.

#
aei9077 - Po wielkiej burzy na cały internet, gdy smród w sprawie jednego z przetargó...

źródło: Screenshot 2024-02-28 at 18.51.32

Pobierz
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

aei9077
aei9077
aei9077
Autor
28.02.2024, 18:01:10 via Wykop
  • 22
audyt na warunkach jakie przedstawili to jest przegrana sprawa , prawie każda z firm z doświadczeniem brała udział w jakimś projekcie więc nie mogła go przeprowadzić - zostały firmy krzaki

Nooo i Pan co wypominał "Państwo z dykty" chyba nie wie albo celowo zapomniał jak w PL działa prawo zamówień publicznych ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@Pajakoss: Nie można wziąć firmy zza granicy? Projekt wart co najmniej
  • Odpowiedz
aei9077
aei9077
aei9077
Autor
28.02.2024, 18:29:16 via Wykop
  • 0
W tych audytach są takie terminy że mało która poważna firma podejdzie do przetargu, chyba dopiero te ostatnie już mają bardziej realistyczny deadline.


@willard: Jak już i tak ma się to opóźnić to wolę żeby zapłacili więcej renomowanym zagranicznym firmom, żeby wydały werdykt i raz na zawsze skończyło się to p---------e o nierzetelnych analizach. A przy okazji zagraniczna firma to lepsza gwarancja braku umoczenia w lokalne układy. Firma z renomą
  • Odpowiedz
aei9077
aei9077
aei9077
Autor
29.02.2024, 06:17:47 via Wykop
  • 2
Pomijając samą aferę - akurat główna to bastion konfedepisu i chłopskiego rozumu, więc tu kompletnie nie trafiłeś. Plebs pokroju "dzikiego trenera" dostaje tam 1k wykopów i zachwycone komentarze "dobrze pedział, dobrze godo, tego nam trza!".


@NoMercyIncluded: Tak, zgadza się. Napisałem o głównej, a miałem na myśli gorące, które mają z kolei odchył w drugą stronę.
  • Odpowiedz
Gours
Gours
Gours
28.02.2024, 18:38:36
  • 137
PapJeż pOlak to chyba najgłupsze kucowskie konto na Twitterze. Typ jest niby korwino-braunistą, ale czuje jakąś miętę do PiSu i zawsze stawia PiS > PO xD

#polityka #konfederacja #4konserwy #neuropa #sejm #ukraina #bekazprawakow
Gours - PapJeż pOlak to chyba najgłupsze kucowskie konto na Twitterze. Typ jest niby ...

źródło: IMG_3312

Pobierz
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

aei9077
aei9077
aei9077 28.02.2024, 19:51:59 via Wykop
  • 6
@Gours: Ten dzban był wczoraj jednym z pierwszych do nakręcania fejkowej narracji, że w Paryżu rzekomo zdecydowano o wysłaniu wojsk NATO na Ukrainę i Polska zgłosiła się na ochotnika razem z bałtami i UK.
  • Odpowiedz
waro
waro
waro
28.02.2024, 17:26:14
  • 10
Normalnie bym typa olał, ale aż sam się prosi -> https://wykop.pl/wpis/75225305/trolle-z-cpk-nie-maja-ani-chwili-przerwy-niezmienn

No więc @ihotse89 - jesteś albo przebrzydłym manipulatorem albo na takim właśnie "poziomie" jest ten twój fact-checking.

Wybierz sobie jedną z tych dwóch wersji, bo więcej nie ma.
waro - Normalnie bym typa olał, ale aż sam się prosi -> https://wykop.pl/wpis/7522530...

źródło: cpk

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

aei9077
aei9077
aei9077 28.02.2024, 17:38:44 via Wykop
  • 4
@waro: To jest ten troll, który nazywa innych trollami. Totalny dzban.
  • Odpowiedz
aei9077
aei9077
aei9077 28.02.2024, 17:50:50 via Wykop
  • 0
@waro: Maciej Wilk na wykopie uchodzi za sprzedawczyka, bo nie mówi im tego co by chcieli usłyszeć.
  • Odpowiedz
aei9077
aei9077
aei9077 28.02.2024, 18:15:27 via Wykop
  • 1
@willard: Kiedyś wchodziłem z nim w dyskusje, ale to bez sensu. Poszedł na czarno i spokój.
  • Odpowiedz
minadymna
minadymna
minadymna
28.02.2024, 13:33:47
  • 14
#polityka #sejm #cpk
minadymna - #polityka #sejm #cpk

źródło: temp_file254134895762923164

Pobierz
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

aei9077
aei9077
aei9077 28.02.2024, 14:15:52 via Wykop
  • 6
@minadymna: Gdyby takie g---o zlecił rząd PISu to na wykopie byłaby główna z płomieniem. A tak to pies z kulawą nogą sie nie zainteresuje.
  • Odpowiedz
aei9077
aei9077
aei9077 28.02.2024, 11:34:20
  • 10
Nie no powiem wam o profesjonalizm audytu #cpk możemy być spokojni. Dobrze, że pan Lasek czuwa i tak jak zapowiedział renomowane firmy dokonają rzetelnej oceny inwestycji XD

#lotnictwo #kolej #polska #bekazpisu #4konserwy #neuropa #polityka #inwestycje
aei9077 - Nie no powiem wam o profesjonalizm audytu #cpk możemy być spokojni. Dobrze,...

źródło: IMG_9282

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cinos
Cinos
Cinos
27.02.2024, 15:26:29
  • 50
Jak bardzo niewiele w glowie maja poslowie KO i ich proniemieccy wyborcy. :(

#sejm #kukoldyrudego #polityka
Cinos - Jak bardzo niewiele w glowie maja poslowie KO i ich proniemieccy wyborcy. :( ...

źródło: temp_file7160634907559065855

Pobierz
  • 30
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

aei9077
aei9077
aei9077 27.02.2024, 17:31:19 via Wykop
  • 7
@Cinos:
aei9077 - @Cinos:

źródło: 7e9778f3b4b0a0d893bfcfe5b48d02bdf8f0edb033b1c9e94c601fea2cf781a9

Pobierz
  • Odpowiedz
aei9077
aei9077
aei9077 27.02.2024, 15:51:35
  • 23
A to zaskoczenie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Za @DemagogPL:

Otrzymaliśmy odpowiedź od @PremierRP na nasz wniosek o dostęp do informacji publicznej, na skutek którego aktualizujemy ocenę na #falsz. W odpowiedzi #kprm nie wskazała ekspertyz, na które powoływał się premier, oraz wyjaśniła, że nie posiada utrwalonych na nośniku ekspertyz ani informacji publicznej w zakresie objętym wnioskiem.


#cpk #
aei9077 - A to zaskoczenie ( ͡° ͜ʖ ͡°) 
Za @DemagogPL:
Otrzymaliśmy odpowiedź od @Pre...

źródło: Screenshot 2024-02-27 at 16.46.50

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

aei9077
aei9077
aei9077
Autor
27.02.2024, 15:58:21 via Wykop
  • 11
ej ale to nie prawaki jeszcze wczoraj czy tam dwa dni temu na głównej pisały, że faktchcecking to lewacki spisek, by rozsiewać lewackie kłamstwa?

Teraz nagle faktcheckerzy są dobrzy, bo w Tuska uderzają?


@Fingolfin89: Nie wiem czy prawaki pisali, ja lubię factchecking i notki twitterowe jak prostują pętactwo, niezależnie czyje. Prawda nie ma barw partyjnych, chyba? Plus jak to się ma do tematu?
  • Odpowiedz
aei9077
aei9077
aei9077
Autor
27.02.2024, 16:17:22 via Wykop
  • 0
fact checking liczy się tylko jeśli się ROZWAŁKUJE ZNISZCZY ZGRILLUJE ZMASAKRUJE lewaka, nie wiesz? xD


@jaroty: Ale do kogo ty to mówisz tutaj? Do mnie?
  • Odpowiedz
aei9077
aei9077
aei9077
Autor
27.02.2024, 16:34:06 via Wykop
  • 4
ej ale to nie prawaki jeszcze wczoraj czy tam dwa dni temu na głównej pisały, że faktchcecking to lewacki spisek, by rozsiewać lewackie kłamstwa? Teraz nagle faktcheckerzy są dobrzy, bo w Tuska uderzają?


@Fingolfin89: Btw, to ty dzwonisz. Rozumiem, że sobie zakwalifikowałeś mnie do "prawaków" tylko na podstawie tego, że wrzuciłem ten wpis? Przedwczoraj pochwaliłem tutaj Chadosława Sikorskiego za genialne wystąpienie i dostałem prawie 1000 plusów, dziś krytykuję Tuska za
  • Odpowiedz
aei9077
aei9077
aei9077 26.02.2024, 17:50:52
  • 10
Według wykopu w spółce CPK pracowali dotychczas głównie nieudacznicy, pociotki, których głównym zajęciem było wyprowadzanie kasy. Dlaczego zatem obecny wiceminister infrastruktury rozważa przeniesienie wszystkich kompetencji w zakresie budowy linii kolejowych z PKP PLK do CPK? Hard to swallow pill: CPK to bardzo dobrze jak na polskie (a szczególnie pisowskie) standardy zorganizowana spółka, co przyznał nawet sam Lasek, a teraz potwierdził Malepszak.

Pomysł na budowę nowych linii pojawił się jednak wraz z projektem kolei dużych prędkości, które po zawieszeniu pierwotnego planu wróciły w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego. To może CPK powinno przejąć od PLK prowadzenie największych inwestycji?

Chciałbym rozważyć możliwość wprowadzenia takiego rozwiązania. CPK został pomyślany, jako spółka celowa do realizacji konkretnych zadań inwestycyjnych i linii kolejowych biegnących w nowym śladzie. Został w niej zgromadzony w ostatnich latach spory zasób wiedzy i zbudowany sprawny zespół, który mógłby prowadzić inwestycje również obejmujące inne projekty kolejowe. W takim scenariuszu PKP PLK mogłaby się skupić głównie na utrzymaniu i mniejszych inwestycjach. To mogłoby przynieść poprawę i większą efektywność w obu rodzajach zadań.


Żródło:
aei9077 - Według wykopu w spółce CPK pracowali dotychczas głównie nieudacznicy, pocio...

źródło: Screenshot 2024-02-26 at 18.47.14

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

aei9077
aei9077
aei9077
Autor
26.02.2024, 21:10:29 via Wykop
  • 1
według wykopu mówisz? Ten wykop jest teraz z tobą w pokoju? ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@lhotse89: Nie zliczę ile razy czytałem tu o "argumentum ad Ostrołękum" czyli niesprawiedliwe podważanie kompetencji inżynierów w CPK ze względu na ich dzbanowatych pryncypałów. Rzucanie porównaniami do Ostrołęki miało sugerować niekompetencję i nieudacznictwo specjalistów w spółce. Oczywiście niektórym wykopkom horyzonty myślowe nie pozwalają pomyśleć, że spółka spółce nie równa i nie
  • Odpowiedz
aei9077
aei9077
aei9077 25.02.2024, 18:42:44
  • 3
W przetargu na audyt CPK związany z podprogramem kolejowym zostały zawarte założenia do wykonania audytu oraz szczegółowo opisane inwestycje, które zostaną wstrzymane, a które nie. Tak to się prezentuje na mapie (zielone do kontynuacji, brązowe wstrzymane). Czyli nowy rząd najprawdopodobniej planuje kontynuować proces inwestycyjny dla ~1700 z 1981km nowych linii planowanych do budowy przez CPK ( ͡° ͜ʖ ͡°). Koszt tylko do 2030 roku? Co najmniej 70mld zł.

Źródła:
https://portal.smartpzp.pl/cpk/public/postepowanie?postepowanie=62637053
https://www.skyscrapercity.com/threads/lk-54-56-kdp-trawniki-krasnystaw-zamość-tomaszów-lubelski-hrebenne-ua.2396485/page-5#post-187443353
Program wieloletni
aei9077 - W przetargu na audyt CPK związany z podprogramem kolejowym zostały zawarte ...

źródło: 429470051_957620895699200_211597170209680306_n

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

aei9077
aei9077
aei9077
Autor
25.02.2024, 19:17:34 via Wykop
  • 3
Widać nawet pis ma w dupie wschodnią Polskę i nie planowało szybkiej kolei przez lublin xD


@Pituch: Ta modernizacja się jeszcze nie zakończyła, dopiero bodajże w 2027 na całej długości z Lublina do Warszawy będzie można jechać pociągiem 160km/h. A kolej dużych prędkości do Lublina? Panie, megalomania i sny o potędze ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
aei9077
aei9077
aei9077
Autor
26.02.2024, 07:24:47 via Wykop
  • 0
Na #!$%@? zostało to Giżycko? Lepiej by było te pieniądze włożyć w budowę KDP Wro-Poz, a w dłuższym okresie Poz-Byd-Gda.


@WaveCreator: Ogólnie to masz rację, plus ciąg KDP Wro-Poz i dalej Wro-Ktw-Krk powinno być 250km/h
  • Odpowiedz
aei9077
aei9077
aei9077 25.02.2024, 19:29:59
  • 992
"Jeśli Władimir Putin naprawdę nam zagrozi, to jesteśmy gotowi podwoić wydatki na obronę, nie będziemy nigdy więcej rosyjską kolonią."

~Sikorski w CNN.

Mazurek Dąbrowskiego playing in the background.

#polska #wojna #ukraina #russiahateclub #rosja #4konserwy #neuropa
aei9077 - "Jeśli Władimir Putin naprawdę nam zagrozi, to jesteśmy gotowi podwoić wyda...

źródło: maxresdefault

Pobierz
  • 56
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

klawiszTartaru
klawiszTartaru
klawiszTartaru
25.02.2024, 19:36:53 via Wykop
  • 257
@aei9077: Z ekonomicznego punktu widzenia lepiej byłoby rozpocząć narodowy program nuklearny, stworzyć własne nośniki i pozyskać do 100 głowic. Na denuklearyzację Polski żaden rusek by się nie odważył. Utrzymanie broni atomowej jest chol&€nie drogie i kosztuje średnio od 5 do 10 procent budżetu obronnego.
  • Odpowiedz
wojmad
wojmad
wojmad
25.02.2024, 19:58:05 via Wykop
  • 698
@klawiszTartaru: żeby mieć narodowy program nuklearny to musisz mieć najpierw elektrownię jądrową, własny program rakietowy, wykształcone kadry, środki ekonomiczne i poparcie społeczne. Raczej z obecnym rządem nam to nie grozi
  • Odpowiedz

57

Demonstracja przeciwko kolei do CPK przez Mikołów, Łaziska...

Demonstracja przeciwko kolei do CPK przez Mikołów, Łaziska...

Projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego i kolejowych "szprych" odchodzących od niego pod nowymi rządami przechodzi audyt. Wydano na niego już 2,7 mld…

kidi1
z
slazag.pl
dodany: 25.02.2024, 17:05:40
  • Wykop Poleca
  • Reklama
  • 38
  • #
    cpk
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
aei9077
aei9077
aei9077 25.02.2024, 17:48:33 via Wykop
  • 66
Odpowiednio prowadzone konsultacje społeczne, godziwe wynagrodzenia za wywłaszczenia - ok. Ale pamiętajmy, że przy każdej inwestycji, czy to autostrada czy linia kolejowa są protesty i gdyby zawsze ustępować protestującym, szczególnie tym którzy najgłośniej krzyczą to nic byśmy nie zbudowali. NIMBY to klasyka, szczególnie w takim kraju jak Polska gdzie planowanie przestrzenne nie istnieje i dosłownie wszystko jest zasrane rozproszoną zabudową, przez co budowanie czegokolwiek większego oznacza wyburzenia. No ale weź Polaków przekonaj,
  • 8
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

PiccoloGrande
PiccoloGrande
PiccoloGrande
24.02.2024, 16:13:38
  • 0
Pytam któryś raz. Niestety nadal dotąd bez odpowiedzi. Gdzie znajdę opinię Macieja Wilka nt. lotniska w Radomiu z czasów gdy ta inwestycja była w fazie planowania?

#cpk #lotnisko
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

aei9077
aei9077
aei9077 24.02.2024, 16:59:07 via Wykop
  • 0
Brak. Chyba zniknęły dziwnym trafem.

@PiccoloGrande: A ja znalazłem. Proszę. W tym samym miejscu od grudnia 2023.


@Okcydent: XD
  • Odpowiedz
aei9077
aei9077
aei9077 24.02.2024, 11:00:41
  • 11
To są te słynne merytoryczne argumenty przeciwników #cpk? Raczej mądrości pijanego wujka na weselu, zero konkretów, jakieś emocjonalne bajdurzenie o niczym. No ludzie kochani. Szymek ja cię proszę, nie po to na was głosowałem. Mieliście pogonić pisowców i wprowadzić nową jakość.

#gospodarka #inwestycje #bekazpisu #4konserwy #neuropa #polska #sejm #polityka
  • 36
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

aei9077
aei9077
aei9077
Autor
24.02.2024, 11:10:15 via Wykop
  • 3
Taa, na pewno głosowałeś xD Dlatego wrzucasz wysrywy pisowskiego trolla xD tak było

W sumie to won na czarną, dzbanie. Jakbym takich szczurów nie dawał na czarną, to bym dawno skasował konto i nigdy nie zakładał. Ilość pożytecznych idiotów na wykopie jest przerażająca. ha tfuu na ryj jeszcze masz, o

XDD


@emerald-city: Nie mieści ci się w głowie, że można być przeciw PIS i nie być bezkrytycznym wobec tych na
  • Odpowiedz
aei9077
aei9077
aei9077
Autor
24.02.2024, 11:48:47 via Wykop
  • 2
Do dzisiaj nie wiemy w jaki sposób CPK miałby przyciągnąć nowych pasażerów (względem Okęcia)


@lhotse89: To jakiś chochoł, 2137 razy wszyscy powtarzają, że nie ma czegoś takiego jak CPK względem Okęcia, bo nowy port lotniczy jest po prostu Okęciem 2.0 przeniesionym w inne miejsce (mogli ten nowy port tak nazwać, to by pomogło uniknąć wielu nieporozumień). Stare Okęcie idzie do zamknięcia po otwarciu CPK. Sam nowy port ma być tylko
  • Odpowiedz
aei9077
aei9077
aei9077
Autor
24.02.2024, 12:17:18 via Wykop
  • 2
Jeżeli chodzi o ruch pasażerski, CPK ma oficjalnie obsługiwać 40 mln pasażerów za dekadę. To ponad 200% wyników obecnego Okęcia. A tymczasem prognozy ruchu Okęcia szacują wzrost o 65%. A nie o 100%. Skąd ta różnica?


@lhotse89: Nowa prognoza IATA sprzed paru miesięcy daje CPK 28mln pasażerów w 2030 roku. Samo CPK przyznało, że na początek lotnisko będzie mniejsze niż zakładano i zostanie przygotowane na 34mln pasażerów w pierwszym etapie. Jako, ze jest to słynna "łąka w Baranowie" to będzie rezerwa terenowa pod ewentualną rozbudowę, której nie ma w gęsto zabudowanej Warszawie. Jeśli ktoś uważa za przeskalowaną megalomanię zamianę lotniska obsługującego 20mln pasażerów na lotnisko 34mln pasażerów to już nie wiem jak mam z taką osobą rozmawiać.

Z prognoz prezentowanych przez CPK wynika, że sam LOT ma obsługiwać na CPK w 2035 roku 350% (18,2 mln pasażerów) swojego obecnego ruchu tranzytowego - w jaki sposób miałoby się to
  • Odpowiedz
aei9077
aei9077
aei9077
Autor
24.02.2024, 12:47:02 via Wykop
  • 1
doszliśmy z etapu w który budujemy ogromny europejski hub, do etapu w którym po prostu przenosimy Okęcie. Dość mocna degradacja oczekiwań i ambicji, jak na skalę wydatków. Nie uważasz, że coś jest nie tak, skoro w miarę zadawania pytań ta pierwotna, piękna wizja CPK podupada coraz bardziej? I wy tą degradację bierzecie za argument, zamiast sygnał, że coś może być nie tak.


@lhotse89: Co to znaczy wy? Ja nie jestem bezkrytyczny wobec tego projektu tak jak by ci się wydawało, nie lubie za to bycia na nie bo nie. Na wykopie jest tak, że jak mówisz że jesteś za to musisz się tłumaczyć w kółko dlaczego, jak jesteś na nie to wtedy spoko, nie ma problemu. Nie, nie uważam że coś jest nie tak, to chyba jest to słynne "urealnianie" o którym w kółko mówi sam Lasek?

lotnisko, które bez kłopotu może podwoić obecne swoje wyniki to lotnisko "z marnymi perspektywami na rozbudowę"? Właśnie wdepnęliśmy w kolejny temat: steku kłamstw na temat ograniczeń Okęcia. Chętnie o tym porozmawiam - chociaż jak z góry jesteś nastawiony na obronę CPK za wszelką cenę, to szkoda na to
  • Odpowiedz
aei9077
aei9077
aei9077
Autor
24.02.2024, 13:01:19 via Wykop
  • 1
Czyli żeby CPK za 160 miliardów (a w rzeczywistości o wiele więcej) będzie miało sens tylko jak #!$%@? Okęcie? XD


@Zenek_: Samo lotnisko to 46mld, wyjaśnianie milion razy. Cała reszta to linie kolejowe dla pierwszego etapu (Y Warszawa-Łódź-Wrocław-Poznań, CMK północi kilka innych), które nowy rząd chce budować nawet jeśli zrezygnuje z lotniska. Przedstawiciele koalicji rządzącej mówia o tym że Y i dokończenie CMK nie budzi kontrowersji u nikogo. Więc o
  • Odpowiedz
aei9077
aei9077
aei9077
Autor
24.02.2024, 13:20:45 via Wykop
  • 1
@lhotse89: Problem z rzucaniem liczb tutaj jest taki, że prognozy i liczby uzasadniające budowę CPK są dyskredytowane jako nierzetelne. Podrzucisz mi zatem rzetelne prognozy i wyliczenia wskazujące na coś innego niż autorzy tych pozytywnych? Ja serio jestem gotów się z tobą zgodzić. Jesteś sceptykiem, podrzuć materiały sceptyczne, wyliczenia którymi podpierasz swoje wątpliwości. Na pewno masz jakieś wyliczenia?

Napisałeś tak:

Właśnie wdepnęliśmy w kolejny temat: steku kłamstw na temat ograniczeń Okęcia. Chętnie o tym porozmawiam - chociaż jak z góry jesteś nastawiony na obronę CPK za wszelką cenę, to szkoda na to
  • Odpowiedz
aei9077
aei9077
aei9077
Autor
24.02.2024, 13:21:38 via Wykop
  • 0
no ale jednak budowanie kolei jest z myślą o podłączeniu jej pod lotnisko


@Zenek_: Nie, to lotnisko usytuowano tak, żeby trafiało w miejsce gdzie schodzą się najważniejsze krajowe linie kolejowe. Plus autostrada A2 i planowana obwodnica aglomeracji warszawskiej A/S 50
  • Odpowiedz
aei9077
aei9077
aei9077
Autor
24.02.2024, 13:34:51 via Wykop
  • 2
które jednak będą dopiero wybudowane, ale jeśli nie będą budowane stricte pod te lotnisko to ja jestem za budową. Jednak same lotnisko to jak napisałeś 46 miliardów, przy czym koszty na pewno wzrosną. Nie jestem fanem #!$%@? takiej ilości kasy w błoto


@Zenek_: Będą wybudowane niezależnie czy to lotnisko powstanie czy nie. I będzie to kosztować ponad 100mld. Śmieszne, że kiedy się tego nie nazwie CPK to nagle wydanie tej
  • Odpowiedz
aei9077
aei9077
aei9077
Autor
24.02.2024, 14:33:53 via Wykop
  • 1
@aei9077: ale czekaj czekaj, to chyba twórca prognoz ma obowiązek te prognozy uzasadnić, prawda? Jeżeli CPK pokazuje prognozy i wyssane z palca wzrosty, to masz problem z tym, że ludzie pytają "jak chcecie to osiągnąć?". Rozumiem, że dla ciebie to skandaliczne zachowanie, bo ludzie powinni grzecznie wziąć wszystko na wiarę?


A może jeszcze inaczej, może oczekujesz, że wyciągnę z portfela prywatne paręset tysięcy złotych i zamówię własny raport w E&Y? xD


@lhotse89: No i problem polega na tym, że CPK ma analizy, a ty arbitralne uważasz je za wyssane z palca nie przedstawiając żadnych kontrwyliczeń, skąd zatem wiesz, że są wyssane z palca? Sam
  • Odpowiedz
aei9077
aei9077
aei9077
Autor
24.02.2024, 15:07:17 via Wykop
  • 2
@aei9077: Typie, cały czas pomijasz właściwie sedno tej dyskusji. Sednem jest to, że przyczepiłeś się do Hołowni, bo zapytał o konkrety. CPK zamówiło sobie analizy w oparciu o założenia których nie upubliczniło. Ile lat już trwa ta debata o CPK, a oni dalej boją się pokazać nam założenia i źródła swoich prognoz. Jednym dokumentem i w jednej chwili mogliby zabrać połowę argumentów przeciwnikom CPK. Ale jakoś do dzisiaj tego się nie doczekaliśmy, co za przypadek ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@lhotse89: Mylisz się, sednem tej dyskusji jest to, że kilka kolejnych rządów zamawiało analizy, firmy siedziały nad tym miesiącami, naprodukowali tysiące stron i jak cię pytam, żebyś mi dorzucił jakiś dokument z kontranalizą na to, to jedyne co masz to powtarzanie w kółko, że stworzone analizy są nic nie warte.

Mówisz o tych analizach, które powstały na zlecenie CPK? I o tych analizach, w których autorzy na wstępie zaznaczają, że nie biorą za nie odpowiedzialności, bo opracowali je w oparciu o nie swoje założenia, a te, które otrzymali z CPK? O tych raportach, w których autorzy zaznaczają, że nie obejmują analizy rentowności przedsięwzięcia? O tych analizach, które można podważyć jednym pytaniem? Bo zadałem kilka pytań z argumentami je kwestionującymi
  • Odpowiedz
aei9077
aei9077
aei9077
Autor
24.02.2024, 15:52:35 via Wykop
  • 1
podsumowując: wyślij mi jeden obiektywny raport (tj. taki, który nie powstał na zlecenie CPK i nie był oparty o ich założenia) z ostatnich 5 lat - który zawiera pozytywną ocenę rentowności CPK. Jeżeli taki znajdziesz przyznam ci rację i przeproszę. Bardzo jestem ciekaw co teraz odpiszesz ( ͡° ͜ʖ ͡°) Masz okazję zamknąć temat jedną wiadomością i tym samym obronić się w dyskusji. Sądząc po twojej pewności siebie,
  • Odpowiedz
aei9077
aei9077
aei9077
Autor
24.02.2024, 16:52:54 via Wykop
  • 1
no szkoda, bo miałeś okazję zaorać mnie jedną wiadomością, dowieść swoich racji i obalić moje argumenty. A nie skorzystałeś.


@lhotse89: Ja nie chciałem cię zaorać tylko zobaczyć jakiś dokument naprzeciwko tym które mam, który przedstawiałby inne wnioski niż te, które widzę.

Właśnie sam przyznałeś, że jedyne analizy jakie mamy, to te de facto opracowane przez CPK. Każda z tych analiz, oparta jest o nieupublicznione założenia (na co zwraca uwagę Hołownia). Każdą z nich, bierzesz więc na wiarę - bo inaczej się nie da (chyba, że pracujesz w CPK i wiesz więcej niż inni). Tym samym wierzysz w słowa ekipy odpowiedzialnej za m.in. budowę lotniska w Radomiu, Ostrołęki czy Przekopu Mierzei
  • Odpowiedz
lronman
lronman
lronman
24.02.2024, 07:54:08
  • 82
Radzio nie jest za CPK

#cpk #heheszki #sikorski #gospodarka
lronman - Radzio nie jest za CPK

#cpk #heheszki #sikorski #gospodarka

źródło: temp_file7357447045214017167

Pobierz
  • 38
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

aei9077
aei9077
aei9077 24.02.2024, 10:52:33 via Wykop
  • 15
@lronman: Radek niech się zajmuje dyplomacją bo się na niej zna, zamiast wygłaszać opinię pijanego wujka na weselu na temat projektu o którym nie ma pojęcia. Zresztą dostał też notkę wyjaśniającą, że rzuca kwoty wyssane z palca. A tak poza tym w rządzie się zarzekają, że nie chcą debatować bo czekają na profesjonalny audyt, to czemu w takim razie regularnie członkowie rządu rzucają sobie takie farmazony?
aei9077 - @lronman: Radek niech się zajmuje dyplomacją bo się na niej zna, zamiast wy...

źródło: Screenshot 2024-02-24 at 11.49.59

Pobierz
  • Odpowiedz
deziom
deziom
deziom
23.02.2024, 17:40:56
  • 1282
Sikorski daje wypowiedź dla Bloomberga, jednego z najbardziej szanowanych mediów na świecie. W komentarzach pochwały z Australii, Niemiec i USA. To są właśnie te detale. Aż miło poczytać takie komentarze, kiedy ktoś nas dobrze reprezentuje. Dodatkowo mało trolli, bo angielski i Bloomberg to nie jest źródło wiedzy dla pisowców i innych wolnomyślicieli typu główna wykopu.

#bekazprawakow #neuropa #4konserwy #bekazlewactwa #bekazpodludzi #bekazpisu
deziom - Sikorski daje wypowiedź dla Bloomberga, jednego z najbardziej szanowanych me...

źródło: temp_file1142368262726876597

Pobierz
deziom - Sikorski daje wypowiedź dla Bloomberga, jednego z najbardziej szanowanych me...
  • 71
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

aei9077
aei9077
aei9077 23.02.2024, 20:26:13 via Wykop
  • 13
@deziom: Sikorski dobrze wypadł, ale sugerowanie się pozytywnymi komentarzami i występem w bloomberg, podczas gdy długopis był tam co najmniej 3 razy przez ostatnie pół roku i też zebrał o niczym nie świadczące pozytywne komentarze na youtubie to są już jakieś kompleksy chyba XD
aei9077 - @deziom: Sikorski dobrze wypadł, ale sugerowanie się pozytywnymi komentarza...

źródło: me-when-someone-mentions-poland-v0-zecmtclje5da1

Pobierz
  • Odpowiedz
aei9077
aei9077
aei9077 23.02.2024, 20:37:51 via Wykop
  • 6
tyle że długopis się ośmiesza. A jakby nie patrzeć na osobę Sikorskiego to jest on znany i jak na polskiego polityka dość szanowany. Min. Przez samych dziennikarzy, przez swój epizod w Afganistanie.


@GajuPrzegryw: To prawda, tylko mówię o tym, że post OPa trochę nie trafiony, bo on tutaj sugeruje że wypowiedź do bloomberga to jakiś wielki prestiż podczas gdy długopis tam bywał wielokrotnie. Komentarze też nie są żadnym wyznacznikiem, bo
  • Odpowiedz

2

Jabłonowski bez litości o CPK

Jabłonowski bez litości o CPK

kolejny polityk wyraża sceptycyzm w sprawie budowy CPK

janekpedalek2
z
youtube.com
dodany: 22.02.2024, 17:28:13
  • 4
  • #
    cpk
  • #
    polityka
  • #
    kolodziejczak
  • #
    heheszki
aei9077
aei9077
aei9077 22.02.2024, 20:16:45 via Wykop
  • -3
Nie ma lepszej rekomendacji za budową CPK niż sprzeciw ruskich pachołków Jaszczura i Panasiuka.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

waro
waro
waro
22.02.2024, 14:46:51
  • 7
Raport Ineco-Sener z 2006 roku.

"Polska PILNIE potrzebuje nowego portu lotniczego[...]"

18 lat temu xD

#cpk
waro - Raport Ineco-Sener z 2006 roku. 

"Polska PILNIE potrzebuje nowego portu lotni...

źródło: GG43A-xXIAAtaiM

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

aei9077
aei9077
aei9077 22.02.2024, 15:20:39 via Wykop
  • 2
@waro: REEEE SEKCIARZU CPK, TO BYŁO DAWNO I TE RAPORTY Z CZASÓW MILLERA, BELKI I TUSKA SIĘ NIE LICZĄ, CPK JEST NIEPOTRZEBNE TRUST ME BRO XD

pacz pan, 18 lat później i żyjemy a było "NIEZBĘDNA"


@EmDeCe: Trochę to przypomina takie gadanie nosacza typu synek na co ci wspomaganie, poduszki i klima w aucie, dawniej człowiek bez tego jeździł i dobrze było. Tu się zateguje na okęciu, wiatę
  • Odpowiedz
aei9077
aei9077
aei9077 21.02.2024, 19:58:34
  • 63
Śmichy chichy z tego Stanowskiego, ale kto do tej pory zapewniał platformę z takimi zasięgami gdzie można robić wielogodzinne merytoryczne debaty na tematy ważne dla kraju? Zamiast tego w telewizji 2137 raz o tym kto z kim przepychał się pod sejmem albo kto za ile wykupił hejtera. 80 tys live ogląda w środę wieczorem debatę o rolnictiwe, były minister z PIS, Kołodziejczak, eksperci, rolnicy słuchający na miejscu, piękna sprawa.

#kanalzero
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

aei9077
aei9077
aei9077
Autor
21.02.2024, 20:22:57 via Wykop
  • 17
Stanowiski i merytoryczne debaty xD Pisowcy sami się zdradzacie xD


@mirek63479: Fan fame MMA będzie rozsądzał co jest merytoryczne a co nie XD. Szkoda ryja strzępić, to już chyba jakaś psychoza. Ale to jest mniej więcej to co mamy w telewizji, wyzywanie się od pisowców, kodziarzy, ruskich i niemieckich agentów. Ile można.
  • Odpowiedz
aei9077
aei9077
aei9077
Autor
21.02.2024, 22:55:53 via Wykop
  • 0
Powoływanie się na to kto jakie lubi rozrywki jest za to bardzo merytoryczne. Tzn. będzie jak uzasadnisz w jaki sposób wiedza o merytoryce i oglądanie głupot się wykluczają xd


@malinq: Jak mnie matoł wyzywa od pisowców to nie sile się na elegancję i naukowe wywody.
  • Odpowiedz
aei9077
aei9077
aei9077 19.02.2024, 20:42:01
  • 9
Knur Czarnek potrafi tak przegadać, że od samego słuchania rośnie ciśnienie. Niejeden zamiast z nim dyskutować po prostu by mu za*ebał.

#kanalzero #bekazpisu #4konserwy #neuropa #polityka #sejm
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • <
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 26
  • Strona 10 z 26
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 13.01.2020

    Komentator
  • Rocznica
    od 13.08.2024

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 14.10.2019

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl