Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko253
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Windmaker

Windmaker

Dołączył 14 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 263
  • Znaleziska 257
  • Mikroblog 6
  • Obserwujący 2
  • Obserwowane 10

340

Elephant walk - widowiskowy pokaz siły

Pokaż treści 18+

Elephant walk - widowiskowy pokaz siły

Elephant walk, czyli inaczej marsz słoni, to widowiskowa procedura kołowania dużej formacji samolotów, które mają szybko opuścić lotnisko stosowana w USA.

konto usunięte
z
smartage.pl
dodany: 02.08.2015, 18:57:23
  • 39
  • #
    nauka
  • #
    zainteresowania
  • #
    ciekawostki
  • #
    aeronautyka
  • #
    wojsko
  • #
    samoloty
Windmaker
Windmaker 03.08.2015, 08:03:32
  • 15
@kexus512: podczas tej rzekomej "walki mamewrowej" F-35 leciał... z wyłączonymi systemami wspomagania lotu. A dlaczego? Bo to był lot sprawdzający zachowanie płatowca a F-16 służył jako maszyna referencyjna. Ale niektórzy uwielbiają powtarzać kaczkę dziennikarską... :P
Windmaker
Windmaker 03.08.2015, 08:11:37
  • 1
@kexus512: o ile pamiętam dokładne wyjaśnienie było na konflikty.pl albo na jakiejś amerykańskiej stronie o lotnictwie ale nie pamiętam której bo przeglądam ich całkiem sporo ;)

71

Dziwadła Hobarta

Dziwadła Hobarta

Podczas przygotowań do lądowania w Normandii Brytyjczycy zbudowali kilkaset specjalistycznych pojazdów wsparcia, określano je jako Dziwadła Hobarta.

jarezz
z
smartage.pl
dodany: 08.06.2015, 10:57:48
  • 9
  • #
    swiat
  • #
    zainteresowania
  • #
    technologia
  • #
    historia
  • #
    liganauki
  • #
    ciekawostki
Windmaker
Windmaker 08.06.2015, 13:29:58
  • 0
@EliG: Dzięki! Postaram się go poprawić - zdawałem sobie sprawę z tego, że może być lekko chaotyczny, ponieważ granica między wodolejstwem a rzeczowym opisaniem pojazdów była mała ;)
Windmaker
Windmaker 08.06.2015, 13:31:30
  • -1
@tyrald: Czołgi same w sobie spisywały się dobrze, ale pod warunkiem, że były blisko brzegu, a nie na otwartym morzu. pogoda dodatkowo była paskudna w ten dzień tak jak napisał @kurakpodwodny

12

Pokonać Atlantyk samolotem

Pokonać Atlantyk samolotem

Pionierzy lotnictwa od początku marzyli o przelocie nad Atlantykiem. Charles Lindbergh uznawany jest za pierwszego który tego dokonał. Nie jest to do końca prawda. Chociaż jako pierwszy spełnił pewne specyficzne wymagania, nie był pierwszym który przeleciał przez Atlantyk.

Windmaker
z
smartage.pl
dodany: 20.05.2015, 09:37:22
  • 1
  • #
    zainteresowania
  • #
    ciekawostki
  • #
    lotnictwo
  • #
    aircraftboners
  • #
    historia
  • #
    ciekawostkihistoryczne

370

Maunsell Forts - forty na Tamizie

Maunsell Forts - forty na Tamizie

Podczas II wojny światowej zbudowano w ujściu Tamizy sieć fortów przeciwlotniczych zaprojektowanych przez Guya Maunsell-a. Część z nich stoi do dzisiaj. #bylo ale nigdy nie wybiło się... Może teraz?

jarezz
z
smartage.pl
dodany: 24.04.2015, 18:10:30
  • 21
  • #
    zainteresowania
  • #
    historia
  • #
    liganauki
  • #
    militaria
  • #
    ciekawostki
  • #
    militaryboners
Windmaker
Windmaker 24.04.2015, 20:03:41
  • 10
@Wingate: Widzę, że zmobilizowałeś swoją ekipę Rafał. Szkoda tylko, że do dziecinady ;)
Windmaker
Windmaker 25.04.2015, 13:42:39
  • 4
@Kajoj: Tak - Sealand - jest o tym w tekście ;)
Windmaker
Windmaker 25.04.2015, 15:29:54
  • 2
@Sudet: Pomysł ciekawy, ale niestety stan tych fortów jest na tyle zły, że najpierw trzeba by je wyremontować. Koszt byłby spory (w Wielkiej Brytanii podobno działa stowarzyszenie, które chciało zrobić z tego muzeum, ale nie mają właśnie funduszy na remont). Ale pomysł byłby ciekawy - zwłaszcza, że każda z tych wież jest dosyć pojemna.
Windmaker
Windmaker 25.04.2015, 15:34:19
  • -1
@Sudet: Oj tak, zwłaszcza, że niewiele już zostało z tych fortów - Red Sands to jedne z ostatnich i chyba najfajniejsze :)

37

Pechowe giganty - Olympic, Titanic i Britannic

Pechowe giganty - Olympic, Titanic i Britannic

W historii powstało wiele wspaniałych statków. Jednym z najsłynniejszych jest jednak RMS Titanic. Mało kto wie, że był to jeden z trzech transatlantyków typu Olympic.

jarezz
z
smartage.pl
dodany: 20.04.2015, 11:40:28
  • 14
  • #
    swiat
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    historia
  • #
    liganauki
  • #
    mikroreklama
Windmaker
Windmaker 20.04.2015, 15:03:15
  • 0
@Jormung: Tak precyzyjniej mówiąc nie ma pewności czy płynąłby dalej, ale na pewno nie zatonąłby tak szybko.
Windmaker
Windmaker 20.04.2015, 16:03:55
  • 1
@Jormung: Teoretycznie Titanic mógł zachować pływalność przy 4 dziobowych przedziałach zalanych. Inna sprawa, że po uderzeniu statek musiałby się wycofać. Pytanie jakie uszkodzenia powstałyby wtedy.

Inna sprawa, że logiczną decyzją wydawało się ominięcie góry.
Windmaker
Windmaker 20.04.2015, 20:59:01
  • -1
@Jormung: Dokładnie. Także wszystko byłoby możliwe, ale pewne jest, że Titanic tak czy siak by zatonął - bo nawet gdyby uszkodzony był jeden przedział to jest duże prawdopodobieństwo, że woda przelewałaby się do dalszych przedziałów.
Windmaker
Windmaker 20.04.2015, 23:08:32
  • -1
@Jormung: Co do Britannica jedna z teorii mówi, że eksplozja zdeformowała grodzie, przez co nie mogli ich zamknąć przynajmniej w części statku blisko miejsca wybuchu. Ale teorii jest tu wszędzie cała masa ;)

249

Ził-E167 - prototypowy ciężki samochód terenowy

Pokaż treści 18+

Ził-E167 - prototypowy ciężki samochód terenowy

Ził-E167 to trzyosiowy, 6-kołowy ciężki samochód terenowy o długości ponad 9 metrów zbudowany w ZSRR w 1962 roku. Pojazd stworzono z myślą o działaniu na Syberii.

jarezz
z
smartage.pl
dodany: 07.04.2015, 05:43:59
  • 44
  • #
    zainteresowania
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    historia
  • #
    rosja
Windmaker
Windmaker 07.04.2015, 23:05:37
  • 0
@Felonious_Gru: Oj znajdą się jeszcze ciekawe konstrukcje - gorzej z czasem na pisanie ;) Ale niedługo pewnie trafią się kolejne radzieckie potworki ;)

12

GAZ M20 Pabieda-Sport

GAZ M20 Pabieda-Sport

W 1950 roku zbudowano w ZSRR specjalną wyścigową wersję samochodu M20 Pabieda o nazwie Pabieda-Sport. Samochód otrzymał opływową karoserię i wiele upsrawnień.

jarezz
z
smartage.pl
dodany: 07.04.2015, 11:23:24
  • 7
  • #
    historia
  • #
    ciekawostki
  • #
    swiat
  • #
    technologia
  • #
    carboners
  • #
    motoryzacja
Windmaker
Windmaker 07.04.2015, 12:28:18
  • 2
@Oldtimery_com: Podrzuciłbyś jakbyś je znalazł? Rosyjskie źródła są dosyć chaotyczne a zresztą mój rosyjski mocno zardzewiał ;)
Windmaker
Windmaker 07.04.2015, 15:01:16
  • 1
@Oldtimery_com: Dzięki. To muszę się pospieszyć z pomysłami jakie mam na dalsze teksty o tych cudakach made in CCCP :D

7

Współczesne wersje polskich samochodów - Nowy Polonez

Współczesne wersje polskich samochodów - Nowy Polonez

Po nowych wersjach Syreny oraz Warszawy przedstawiamy najnowszy pomysł na ożywienie samochodu produkowanego w Polsce. Oto projekt "Nowy Polonez 2015".

jarezz
z
smartage.pl
dodany: 18.03.2015, 12:57:43
  • 5
  • #
    polska
  • #
    technologia
  • #
    zainteresowania
  • #
    ciekawostki
  • #
    carboners
  • #
    motoryzacja
Windmaker
Windmaker 18.03.2015, 14:35:08
  • -1
@bluehead: Z boku trochę jak Porsche Panamera?

324

Najgłębsze odwierty w historii

Najgłębsze odwierty w historii

Kolski odwiert SG-3 jest cały czas najgłębszym pionowym odwiertem na świecie. Mimo wszystko przestrzeń kosmiczna w dalszym ciągu jest lepiej zbadana niż wnętrze naszej planety.

jarezz
z
smartage.pl
dodany: 16.03.2015, 10:02:25
  • 73
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    zainteresowania
  • #
    historia
  • #
    liganauki
Windmaker
Windmaker 16.03.2015, 10:40:56
  • -3
@mepps: Coś w tym może być - z tym, że inne polskie źródła też biliony wskazują.

Dobre pytanie :)
Windmaker
Windmaker 16.03.2015, 10:45:22
  • -3
@mepps: Raczej "milion" stron z informacjami i brak bezpośredniego źródła w dokumentach ;) A że wiele tekstów korzysta z tych samych źródeł, powielają te same błędy...
Windmaker
Windmaker 16.03.2015, 11:18:30
  • -6
@Ex3: Wiedza na temat procesów zachodzących w przestrzeni kosmicznej jest często bardziej potwierdzona, albo częściej badana, niż badania wnętrza ziemi. Najgłębsze badania wnętrza ziemi są bardzo płytkie. To co jest głębiej jest niewiadomą a wiedza jest zbiorem przypuszczeń bo nawet badań się nie prowadzi.
Windmaker
Windmaker 16.03.2015, 12:28:00
  • -3
@wajha86: Podobnie jest z badaniami kosmosu - z tym, że cały czas kładzie się duży (według mnie, chociaż mogę się mylić) a nawet większy nacisk na badanie kosmosu a nie na badania wnętrza ziemi. Mam tu na myśli finanse, wsparcie medialne itp. ;)
Windmaker
Windmaker 16.03.2015, 13:12:16
  • -2
@Sinklinorium: Poprawione ;)
Windmaker
Windmaker 16.03.2015, 15:26:02
  • 3
@Oldtimery_com: Wspomniany tekst poświęcony jest tylko jednemu z kilku wspomnianych w tym tekście odwiertów ;)
Windmaker
Windmaker 16.03.2015, 18:02:37
  • 1
@dziennikarzynazeszczecina: Niestety często w przypadku wnętrza ziemi jest podobnie. Przykład odwiert SG-3, który mocno zweryfikował wiele opinii na temat wnętrza ziemi. A było to zaledwie 12 km.
Windmaker
Windmaker 16.03.2015, 18:14:22
  • 0
@Nowy_Leszek: Oczywiście. Rozwój techniki pozwala coraz lepiej korzystać właśnie z "niefizycznych" metod badania. Tylko, że supergłębokich odwiertów jest mało - ostatnio tylko kompanie paliwowe się tym zajmują, a co robimy badania na Marsie czy też innych ciałach niebieskich to robimy. Można odnieść wrażenie, że bardziej interesuje nas czy była woda na marsie, niż to dlaczego płyty tektoniczne zachowują się tak a nie inaczej.
Windmaker
Windmaker 16.03.2015, 18:16:24
  • -1
@Nowy_Leszek: Podobno akurat ten był pionowy. Dlatego późniejsze odwierty, chociaż były dłuższe, nie były pionowe i są uznawane za płytsze.
Windmaker
Windmaker 16.03.2015, 18:35:02
  • -1
@Nowy_Leszek: Poniżej pewnego poziomu nie ma zysków póki co więc wiadomo. Warto dodać, że badania wnętrza ziemi są mniej popularne niż wszelkie kosmiczne odkrycia, albo obserwacje. W mediach więcej się usłyszy o kosmosie, niż o tym co udało się na temat wnętrza ziemi dowiedzieć (pomijam specjalistyczne i branżowe źródła)

4

Pechowy lot numer 191

Pechowy lot numer 191

Lot numer 191 to jeden z najbardziej pechowych numerów lotu. Łącznie 5 samolotów noszących ten numer rozbiło się a kilkaset osób zginęło. Linie American Airlines i Delta tak bardzo nie lubią tego numeru, że wykreśliły go z swoich list.

Windmaker
z
smartage.pl
dodany: 09.03.2015, 10:05:08
  • 0
  • #
    ciekawostki
  • #
    lotnictwo
  • #
    aircraftboners
  • #
    samoloty
  • #
    technologia
  • #
    katastrofalotnicza

21

Pokazy lotnicze w Poznaniu w 1989 i 1991 roku - zdjęcia

Pokazy lotnicze w Poznaniu w 1989 i 1991 roku - zdjęcia

Wykopane z domowego archiwum stare zdjęcia z pokazów lotniczych w Poznaniu w 1989 i 1991 roku.

Windmaker
z
smartage.pl
dodany: 24.02.2015, 09:56:50
  • 0
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    aircraftboners
  • #
    lotnictwo
  • #
    poznan
  • #
    fotografia

21

BMP-64 - ciężki ukraiński BWP

Pokaż treści 18+

BMP-64 - ciężki ukraiński BWP

BMP-64 to ukraiński ciężki BWP zbudowany na podwoziu czołgu T-64. Prace nad nim ruszyły w 2012 roku, ale przerwano je. Powrócono do nich w styczniu 2015 roku.

Windmaker
z
smartage.pl
dodany: 16.02.2015, 13:44:04
  • 6
  • #
    ukraina
  • #
    militaria
  • #
    wojsko
  • #
    militaryboners
  • #
    ciekawostki
  • #
    wojna
Windmaker
Windmaker
Autor
16.02.2015, 16:18:07
  • 3
@MlodyBezrobotny: To raczej ciekawostka techniczna. A, że chcąc pokoju trzeba przygotowywać się do wojny... ;)
Windmaker
Windmaker 16.02.2015, 14:22:10
  • 3
Jak poradzić sobie z zakopywaniem linków przez osoby związane z jednym portalem notabene nie mającym nic wspólnego z zakopywanymi treściami po za tym, że czasami są to podobne dziedziny? Chodzi zapewne o zakopywanie dla zakopywania. Też ich zakopywać i robić dziecinadę?
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

8

Niesamowite zdjęcia lotnicze Las Vegas

Niesamowite zdjęcia lotnicze Las Vegas

Pamiętacie Vincenta Laforeta, który zrobił serię niesamowitych nocnych zdjęć Nowego Jorku z powietrza? Okazały się one takim sukcesem, że fotograf postanowił kontynuować projekt i zacząć fotografować inne miasta. Tym razem na warsztat trafiło Las Vegas.

Windmaker
z
smartage.pl
dodany: 11.02.2015, 13:25:10
  • 0
  • #
    technologia
  • #
    fotografia
  • #
    ciekawostki
  • #
    earthporn
  • #
    zdjecia

16

Czy warto kupić sprzęt z pozłacanymi wtykami?

Czy warto kupić sprzęt z pozłacanymi wtykami?

Ostatnio kupiłem sprzęt i miał pozłacane wtyki - zacząłem się zastanawiać, po co one właściwie są. Artykuł prosto napisany, o tym, czy warto, co one dają, czy w ogóle mają sens i ile można za nie zapłacić.

Apocaliptic
z
smartage.pl
dodany: 09.02.2015, 15:08:11
  • 24
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    zainteresowania
  • #
    komputery
Windmaker
Windmaker 09.02.2015, 18:42:40
  • 0
@spike200: Oglądałeś materiał przesyłany różnymi kablami HDMI do dobrej klasy telewizora?
Windmaker
Windmaker 09.02.2015, 19:02:37
  • 0
@spike200: Z ciekawości.

Osobiście używam sprzętu wysokiej klasy i też kabli "wyższej półki" i mam trochę odmienne podejście do tematu.

Ogólnie mogę je skrócić do stwierdzenia: Im lepszy masz sprzęt tym bardziej wyczujesz różnicę w kablu, ale do pewnego momentu. Na pewnym baaaardzo wysokiej klasy sprzęcie już nie wyczuje się jej tak łatwo - ale da się. W przypadku normalnego sprzętu super-hiper kabel też poprawi jakość, ale cudu nie
Windmaker
Windmaker 09.02.2015, 19:18:21
  • 0
@spike200: Zapewniam Ciebie, że zlutowany na kolanie kabel HDMI wyczułbyś na kilometr ;)
Windmaker
Windmaker 09.02.2015, 19:56:17
  • -1
@spike200: Każdy ma swoje doświadczenia i swoje widział :)
Windmaker
Windmaker 09.02.2015, 20:05:45
  • -3
@spike200: Tak jak powiedziałem - każdy ma swoje doświadczenia i obserwacje :) Nie przekonasz mnie, a ja nie próbuję przekonać Ciebie ;)
Windmaker
Windmaker 09.02.2015, 20:15:51
  • -2
@spike200: A ja polecam się nie pieklić bo wmawianie komuś problemów z myśleniem i czepianie się słówek nie przystoi w dyskusji ;)

10

Zapomniany okręt podwodny SS-310

Pokaż treści 18+

Zapomniany okręt podwodny SS-310

O tym okręcie podwodnym było już głośno w internecie. Rzekomo ukraiński okręt podwodny SS-330 tak naprawdę jest rosyjskim okrętem podwodny SS-310, który miał trafić do muzeum na Ukrainie. Skończył jednak w porcie i powoli rozpada się na kawałki. Oto jego prawdziwa historia.

Windmaker
z
smartage.pl
dodany: 05.02.2015, 17:19:03
  • 0
  • #
    ukraina
  • #
    ciekawostki
  • #
    militaria
  • #
    historia
  • #
    wojsko
  • #
    technika

42

Mi-10 - latający dźwig

Pokaż treści 18+

Mi-10 - latający dźwig

Ciężki śmigłowiec transportowy Mi-10 powstał w ZSRR na początku lat 60-tych. Ze względu na swoją konstrukcję i przeznaczenie nazywano go latającym dźwigiem.

Sentinel
z
smartage.pl
dodany: 11.01.2015, 17:20:58
  • 10
  • #
    ciekawostki
  • #
    historia
  • #
    lotnictwo
  • #
    aircraftboners
  • #
    technika
  • #
    rosja
Windmaker
Windmaker 11.01.2015, 19:58:47
  • 2
@landu: wtedy to był Mi-6 z którego Mi-10 się wywodził. Polska kupiła kilka takich chyba w latach 70-tych
Windmaker
Windmaker 12.01.2015, 11:32:10
  • 0
@Taco_Polaco: Nie dam głowy, ale to był chyba jakiś brytyjski autobus - o ile pamiętam zdjęcia powstały podczas pokazu w Wielkiej Brytanii.

35

Rekordowe parowozy lat 30-tych

Rekordowe parowozy lat 30-tych

W połowie lat 30-tych powstało w Wielkiej Brytanii, Niemczech oraz w Polsce kilka superszybkich parowozów. W 1938 roku Mallard ustanowił rekord prędkości dla parowozów. Na drugim miejscu znajduje się niemiecki parowóz DRG 05. Również w Polsce zbudowano podobną konstrukcję - Pm36-1.

Windmaker
z
smartage.pl
dodany: 07.01.2015, 13:22:08
  • 1
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    historia
  • #
    technologia
  • #
    kolej
  • #
    transport

6

Radzieckie latające behemoty – K-7 i ANT-20

Pokaż treści 18+

Radzieckie latające behemoty – K-7 i ANT-20

W ZSRR lat 30-tych panowała mania wielkości. Właśnie w tych czasach powstały tam dwa olbrzymie samoloty propagandowe. Jedne z największych na świecie w swoim czasie.

Windmaker
z
smartage.pl
dodany: 22.11.2014, 10:52:42
  • 0
  • #
    lotnictwo
  • #
    samoloty
  • #
    ciekawostki
  • #
    aircraftboners
  • #
    rosja
  • #
    technologia
  • michal.militaria@gmail.com

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 22.05.2024

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 31.10.2014

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking