Mirki, a to dla was zdjecie z Buckingham Palace Garden Party ( ͡°͜ʖ͡°) jestem gosciem na krolewskim przyjeciu. Pozdrawiam! #londyn #uk #anglia #ciekawostki #europa
Mirki, zainportowałem do Maxa spline'y z formatu Collada, bo te zainportowane bezpośrednio z Autocada gubiły w Maxie łuki tworząc takie schodki miast nich. Na podstawie nich zrobiłem poligony i zacząłem modelować swój teren. No i tu mam problem, bo czasami gdy zaznaczam vertexy na nim to mi w całym viewporcie ucieka ten teren i jakby oddala się mocno widok, tak, że muszę muszę znowu szukać gdzie ten teren jest w ogóle
@Upedzisz: przy imporcie z cada do maxa masz różne ustawienia, jest tam też jakaś optymalizacjia - daj to na 0 i wtedy max zaimportuje bez robienia schodków
Bułgarskie sklepy w piwnicach, prawdziwie słowiański biznes dla każdego mirka
W Bułgarii można znaleźć niezwykłe sklepy, znajdujące się w piwnicach domów i budynków. Ze względu na wysokie koszty wynajmu lub zakupu lokalu dla handlu, jest to jedyne rozwiązanie dla wielu przedsiębiorców. Znane jako Klek, po bułgarsku "klękać", te piwniczne sklepy mają witryny które otwierają się na chodnik, zwykle poniżej linii kolan przechodniów idących ulicą. Wymusza to jedyną prawilną postawę przy zakupach -
@Mesk Słuchaj, a jak oni podają ten towar z gablot? No bo jak widzę to one są nie dość że na zewnątrz to wyżej od sprzedającego. Daje klientom kluczyk do gabloty czy wychodzi z piwnicy naokoło żeby podać dany towar? Jakoś to mnie zaciekawiło.
Dobry wieczór Mirki. Czy ktoś z was modelował może w Maxie ścieżki? Mam projekt z arch. krajobrazu i w Maxie robię wizualizacje. Wygenerowałem sobie teren i z poliliń utworzyłem płaski model ścieżek . Nałożyłem je na teren przez modyfikator CONFORM i fajnie się nałożyły, tylko przyjęły jakby wszystkie nierówności drobne terenu i jakby tam gdzie teren ma spadek w jakąś stronę tak i one się układają się pod skosem idealnie przylegając do
@Upedzisz: Dla mnie to był odwieczny problem i z doświadczenia wiem, że najlepiej zrobić to "ręcznie". Zrób sobie spline-ami wszystkie ścieżki razem ze spadkami itd. przekształć w editable poly, a potem podąciągaj ręcznie poly górki do krawędzi ścieżki.
@Upedzisz: trudno mi sobie to wyobrazić, bo nie wiem dokładnie co się dzieje nie tak z tymi liniami po użyciu conform, ale bawię się tym ostatnio i rozumiem co może być nie tak. Jeżeli ta linia ma sporo punktów i one nie są właściwie rozłożone, a conform nie umie zrobić lepiej, to nic na to nie poradzisz. Nie da się jakoś zunifikować wierzchołków na podstawie "płynnej krzywizny", ale nie wiem czy