@PiotrFr: W Irlandii zbudowanie czegokolwiek jest obarczone problemami, a w Dublinie dosłownie kilka dni temu zakazano prywatnych ładowarek przed domami bo brzydko wyglądają.
Jak ja się cieszę, że Francja będzie krajem najdłużej oferującym dopłaty do zakupu aut elektrycznych, mimo dużej sprzedaży. EDF tylko tej zimy, na obniżeniu importu podczas szczytów zapotrzebowania dzięki taryfom, z których korzysta kilkaset tysięcy właścicieli EV zyskał więcej, niż koszt tych dopłat. Nie mówiąc już o innych korzyściach. Ceny w hurcie lecą, na ładowarkach też. Zaraz spadną dla gospodarstw, mimo że nie ma już żadnego wsparcia. Polacy zaraz będą bulić 2
@dzem_z_rzodkiewki: zwłaszcza z atomu, gdzie koszt paliwa na MWh jest poniżej 1€ a całe koszty generuje budowa i utrzymanie. Więc czy sprzedasz 100 MWh czy 200 MWh koszt masz praktycznie ten sam, ale przychód 2x większy. Naprawdę trzeba takie rzeczy tłumaczyć?
Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego w zeszłym roku Niemcy podczas dopłatowej "prosperity" kupili 94 tys aut, a w tym roku po "załamaniu" i "nikt nie kupuje, bo brak dopłat" kupili 81 tys? To nie powinno być zero, a nie taka kosmetyczna różnica?
Citroen pokazał ë-C3 Aircross. Trochę większy od Dustera (439 cm) w wersji elektrycznej ma kosztować tyle, co hybryda Dacii (dokładnej ceny póki co brak)
Grupa dla posiadaczy aut elektrycznych. Dostawca prądu w aplikacji podaje zużycie energii w odstępach 30 minut. Koleś pyta dlaczego ma zużycie 1.8-1.9 kWh na 30 minut, skoro z apki auta wychodzi, że ładuje się 3.5-3.7 kw. Widzę że jest ~30 odpowiedzi. "Wyjaśnili mu" pomyślałem. Nie, nikt tego nie zrobił, tylko debatują o co może chodzić xD
Chyba koniec kryzysu w nieruchomościach we Francji. W ostatnim kwartale +46% udzielonych kredytów, kolejny miesiąc spadku oprocentowania. Powinny w tym roku spaść w okolice 2.5-2.7%. Może jednak nie trzeba będzie strajkować w czasie igrzysk xD
@PiotrFr: francuskie - tak jak wiele innych portali - wybijają się na rzeczach popularnych, a nie na swojej pierwotnej tematyce. Przykładem drugim jest bithub - mają ze cztery konta które pchają arty o krypto, ale to się tu nie sprzedawało więc zaczęli pisać o tym co się dobrze sprzedaje.
10 najpopularniejszych BEV we Francji w 1 trymestrze. Kolejno ilość sztuk i zmiana r/r. Co ciekawe, w top 10 są trzy auta które nie kwalifikują się do dopłat.
Toyota zawsze wyprzedzała swoje czasy. Tak było m.in. z hybrydami. Nadal tak jest. W czasie gdy inny producenci tkwią w średniowieczu i oferują BEV w tej samej cenie, co swoje modele spalinowe, Toyota wymaga 30% dopłaty do ceny elektryka, żeby móc kupić spalinowe. Future is now ( ͡°͜ʖ͡°)
@PiotrFr: faktycznie xD a jak w salonie wsiadałem do bz4x to takie małe jak c-hr się wydawało poza tym, że trochę wyższe. Może te ceny są z dopłatami już?
No i muszę przespawać końcówkę wydechu, bo jest dziura za tłumikiem. Pytam po co, skoro to nic nie zmienia. - no nie mogę sondy wsadzić i sprawdzić spalin - przecież i tak nie sprawdzasz - ale wtedy będzie widać, że nie sprawdzałem
@ZlodziejBilonownic: niestety, ponad rok temu złożyłem zapytanie o ofertę na elektryczne Daily i do dziś jakoś nie może wyjść, więc niestety muszę cisnąć dieslem
Siedzę sobie w poczekalni, czekając aż skończą badanie techniczne mojego Iveco, dziadek (Francuz) obok ogląda sobie głośno filmiki na telefonie, nie wiem co ale zaraz słyszę
#samochodyelektryczne #heheszki
źródło: temp_file4115122080161083356
PobierzCo się stanie?