https://www.nato.int/cps/en/natohq/official_texts_112964.htm
Trump chciał to podwoić do 4%, nikt się na to nie zgodził, więc wyjechał odtrąbiwszy że utrzymanie status quo to jego osobisty "sukces".
Taki art of a deal jak z Koreą Północną (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
To bzdura. HF powstaje w rozkładzie termicznym, a nie w reakcji R1234yf z
Na filmikach Deimlera to faktycznie efektownie wyglądało, ale jak
Bo to stek bzdur. Rozumiałem jeszcze jak wykopki łykały tę propagandę Deimlera za pierwszym, trzecim i piątym razem, ale dzisiaj? Przecież w ciągu tych kilku lat na drogi wyjechały miliony samochodów z R1234yf, i jak dotąd nie było ani jednego wypadku który zakończyłby się zapowiadaną apokalipsą z fluorowodorem w roli głównej.
Akurat patent ma Honeywell, no ale to nie pasuje do spiskowych teorii popularnych na wykopie.
Byłoby to ciekawe, gdyby było prawdą. Niestety, jak większość popularnych anegdotek o Unii Europejskiej, to
Pisałem o tym prawie pięć lat temu, przez ten czas przybyło miliony samochodów z R1234yf, a zapowiadane katastrofy
To ja może zacytuję wyniki testów, gdzie sprawdzano palność R1234yf w warunkach zbliżonych do rzeczywistych (czyli wypadku kończącego się rozszczelnieniem instalacji chłodniczej i kontaktem
W warunkach laboratoryjnych. Kiedy testowano palność R1234yf w warunkach bardziej realistycznych (natryskując go na rozgrzaną powierzchnię), wymagana była temperatura 1000 °C dla czystego chłodziwa i ponad 700 °C dla jego mieszaniny ze smarem. Tak wysokie temperatury są trudne do osiągnięcia w pożarze samochodu, a jeśli już mają miejsce, to powstające w komorze silnika
W takim razie to też nie problem, bo UE tego nie wymusza.