TO JUŻ DZIŚ o 18:30
szkolenie z CYBERNETYKI 22.07.2021
TWORZYMY PRZYSZŁE KADRY DLA POLSKI ᕦ
Nowelizacja KPA uniemożliwia Polakom dochodzenia sprawiedliwości, za mienie odebrane przez komunistów w czasach stalinowskich.
zźródło: comment_162556274795FNnxixADR6tL4ar67Cmn.jpg
PobierzNo właśnie: czy lepiej stracić głowę, czy może pieniądze? W tej części o szacownej jubilatce, czyli obchodzącej okrągłą rocznicę 100-lecia KPCH
zŁańcuchy dostaw
Czy powinieneś wiedzieć gdzie jest port Yantian? To czwarty największy port kontenerowy na świecie, który obsłużył około 13,3 miliona TEU w 2020 roku. Gdyby przewóz kontenerów pozostał niezakłócony pandemią, czy blokadą Kanału Sueskiego to przeładowywałby około 36 400 TEU dziennie. Niestety wcześniej wymienione czynniki spowodowały, że w porcie Yantian zaległości ładunkowe przekraczają 400 000 TEU. Zaległości wynikające z dwutygodniowego spowolnienia prawdopodobnie wpłyną na dostawy zapasów zamówionych w ciągu najbliższych miesięcy, a mogą trwać nawet do wzmożonej ilości dostaw towarów na grudniowe Święta. Fachowcy związani z branżą logistyczną zalecają zainteresowanie się świątecznymi zakupami w najbliższym czasie. Oczekuje się, że popyt konsumencki w USA pozostanie „racjonalnie wysoki” przez resztę roku, a głównym pytaniem jest, czy strona podażowa może sobie z tym poradzić. Analiza wskaźników, zapasów do sprzedaży wskazuje, że zapasy są bliskie historycznych minimów. Dzieje się tak głównie dlatego, że podaż nie nadąża za popytem. Nie przewiduje się kolejnego zatoru w Kanale Sueskim, ale kolejne zamknięcie niektórych portów i zmniejszenie przepustowości z powodu Covid jest do przewidzenia. Kolejnym problemem poza obłożeniem terminali przeładunkowych na świecie są stawki frachtowe. Niemiecka firma Hapag-Lloyd AG ogłosiła, że od 18 lipca wprowadzi „dopłatę sezonową” w wysokości 2000 USD za każdy kontener 40-stopowy z Azji Wschodniej do USA i Kanady – dodatkowa opłata, sama w sobie jest wyższa niż pełna stawka za kontener przewożony na trasach transpacyficznych w 2019 roku. Na trasie Azja Europa ten scenariusz jest już realizowany i wliczony w koszt przewozu. Niektórzy ekonomiści teoretyzują, że wraz z ponownym otwarciem krajów i zniesieniem ograniczeń w podróżowaniu konsumenci ograniczą zakupy i wyjadą na wakacje, łagodząc załamanie w światowym handlu dobrami fizycznymi. Ale pandemia zmieniła nastawienie ludzi i wiele teorii jak np. „Just in Time” nie sprawdziło się w tej kryzysowej sytuacji.
Katastrofa kolejowa pod Otłoczynem – czołowe zderzenie pociągu osobowego relacji Toruń Główny – Łódź Kaliska z pociągiem towarowym relacji Otłoczyn – Wrocki, na odstępie Otłoczyn – Brzoza Toruńska, do którego doszło 19 sierpnia 1980 około godziny 4:30. W wypadku śmierć poniosło 67 osób, ranne zostały 64 osoby.
źródło: comment_1624176989vwcckr96sE5Kc9OyuKWnTu.jpg
PobierzPierwszy odcinek serii poświęconej katastrofom i wypadkom.
zWykopowicz
od 11.07.2022
Komentator
od 24.06.2019
VIP
od 14.02.2020
Kałasznikow
od 19.02.2019
Rocznica
od 02.11.2023
Mikroblogger
od 10.11.2016
Król Wykopaliska
od 07.03.2023
Wykop.pl
Pod moim ostatnim tekstem o końcu misji bojowej USA w Iraku wiele osób napisało, że próżnię po Amerykanach szybko wypełnią Chińczycy. Ten sam argument jest zresztą używany w stosunku do sytuacji w Afganistanie. Część osób zdaje się uważać, że Pekin tylko czeka na odwrót USA z regionu Bliskiego Wschodu, aby momentalnie zająć miejsce Amerykanów i stworzyć nowy, chiński Bliski Wschód. Takie myślenie to błąd. Chinom nie spieszy się na Bliski Wschód, a lokalni bliskowschodni przywódcy sami starają się trzymać Chińczyków na dystans.
Tekst jest dostępny także na Blogu, zachęcam do czytania właśnie tam ze względu na większą przejrzystość.
https://pulslewantu.pl/dlaczego-chiny-nie-wypelnia-prozni-po-usa-na-bliskim-wschodzie/
źródło: comment_1627400831jxHaYDWO8spjCvnAcglfOO.jpg
Pobierz@JanLaguna: mogę prosić o źródło?