Pozdrawiamy z pewnym mireczkiem z trasy. Dzisiaj mamy do zrobienia ok. 200km.
- 152
Niki Lauda na miejscu katastrofy lotu Lauda Air 004 w trudno dostępnym centrum dżungli znajdującym się 180 km od Bangkoku.
O tym co myślał Niki jako założyciel i właściciel linii lotniczych w momencie pojawienia się na miejscu zdarzenia z udziałem jego samolotu możemy usłyszeć w wywiadzie przeprowadzonym w 2017 roku. Z wywiadem warto się zapoznać gdyż przedstawia komunikacje między laudą a producentem samolotu w czasie śledztwa oraz jak ważne było odpowiedzenie na pytanie ”dlaczego?” które było wielokrotnie zadawane przez rodziny ofiar. W katastrofie zginęło 213 pasażerów i 10 osobowa załoga, była to pierwsza katastrofa Boeinga typu 767.
Lot
Sam lot odbywał się z Hongkongu do Wiednia z międzylądowaniem w Tajlandii, o godzinie 23:02 samolot wystartował z lotniska w Bangkoku mając do pokonania 8500 km trasy. Godzina 23:08 załoga została poinformowana przez system o występującym błędzie, wskazującym na teoretyczną możliwości uruchomienia odwracacza ciągu, czego prawdopodobieństwo jednak było bardzo niskie gdyż silniki są standardowo zabezpieczone przed możliwością włączenia odwracacza w innej sytuacji niż wspomaganie hamowania podczas lądowania, większość konstrukcji poza kilkoma eksperymentalnymi nie jest przystosowana do użycia odwracacza podczas lotu. Piloci sprawdzili znaczenie alarmu w podręczniku, jednocześnie nie podejmując innych działań gdyż procedury tego nie wskazywały. O 23:17 ku zaskoczeniu pilotów jeden z odwracaczy ciągu samoistnie się uruchomił, rejestrator głosowy zarejestrował 26 sekund przed zakończeniem nagrania słowa jednego z pilotów ‘’odwracacz ciągu włączony!”. Na skutek zmniejszenia prędkości samolot stracił nośność w jednym skrzydle co doprowadziło do przechyłu maszyny na lewo skrzydło oraz spowodowanie lotu nurkowanego z rotacją. Ogromna prędkość skutkowała rozpadem 767 jeszcze w powietrzu.
Dochodzenie
O tym co myślał Niki jako założyciel i właściciel linii lotniczych w momencie pojawienia się na miejscu zdarzenia z udziałem jego samolotu możemy usłyszeć w wywiadzie przeprowadzonym w 2017 roku. Z wywiadem warto się zapoznać gdyż przedstawia komunikacje między laudą a producentem samolotu w czasie śledztwa oraz jak ważne było odpowiedzenie na pytanie ”dlaczego?” które było wielokrotnie zadawane przez rodziny ofiar. W katastrofie zginęło 213 pasażerów i 10 osobowa załoga, była to pierwsza katastrofa Boeinga typu 767.
Lot
Sam lot odbywał się z Hongkongu do Wiednia z międzylądowaniem w Tajlandii, o godzinie 23:02 samolot wystartował z lotniska w Bangkoku mając do pokonania 8500 km trasy. Godzina 23:08 załoga została poinformowana przez system o występującym błędzie, wskazującym na teoretyczną możliwości uruchomienia odwracacza ciągu, czego prawdopodobieństwo jednak było bardzo niskie gdyż silniki są standardowo zabezpieczone przed możliwością włączenia odwracacza w innej sytuacji niż wspomaganie hamowania podczas lądowania, większość konstrukcji poza kilkoma eksperymentalnymi nie jest przystosowana do użycia odwracacza podczas lotu. Piloci sprawdzili znaczenie alarmu w podręczniku, jednocześnie nie podejmując innych działań gdyż procedury tego nie wskazywały. O 23:17 ku zaskoczeniu pilotów jeden z odwracaczy ciągu samoistnie się uruchomił, rejestrator głosowy zarejestrował 26 sekund przed zakończeniem nagrania słowa jednego z pilotów ‘’odwracacz ciągu włączony!”. Na skutek zmniejszenia prędkości samolot stracił nośność w jednym skrzydle co doprowadziło do przechyłu maszyny na lewo skrzydło oraz spowodowanie lotu nurkowanego z rotacją. Ogromna prędkość skutkowała rozpadem 767 jeszcze w powietrzu.
Dochodzenie
- 2
@Gentleman_Adrian: Zastanawia mnie jedynie fakt, jakim sposobem odwracacz ciągu mógł doprowadzić do utraty nośności na jednym ze skrzydeł. Nośności powstaje w wyniku opływu powietrza przez skrzydło. Samolot musi przy danym kacie natarcia poruszać się odpowiednio szybko aby utrzymać siłę nośną. Utrata siły na jednym skrzydle w prostym rozumieniu oznaczałaby, że jedno skrzydło poruszało się wolniej s przestrzeni od drugiego co jest nie możliwe. Tymbardziej, że samoloty są w stanie bezpiecznie
- 2
@kotbehemoth: Widzisz, tych kropek nie połączyłem. Idę zrobić kawę w takim razie na pobudzenie. Dzięki miras pozdrówki
- 1791
- 0
@MistrzPatelnii: Yarpen dobra morda. Jakoś mi pasuje do tej roli
Gardzę ludźmi, którzy kładą świeże tosty na talerz przez co jedna strona jest sparowana i miękka jak guma. Po takim ustawieniu idealnie chrupiące obie strony (。◕‿‿◕。) (ten bełt to keczonez - keczup z majonezem :D) #jedzenie #oswiadczenie #jedzzwykopem
- 0
@wladcakabanosow: 1000 wsi
- 230
Gonimy frajerów XD #f1
- 96
Dzięki za puchar Max, zawsze podziwiałem Lewisa XDDDD
#f1
#f1
- 6
Finałowa tabela Mistrzostw Świata Destruktorów
Fascynująca była rywalizacja między Schumacherem, a Leclerciem, ale lepszy okazał się ten pierwszy. Wszystko się rozstrzygnęło podczas GP Arabii Saudyjskiej.
Rodzina Ferrari również zajęła dwa pierwsze miejsca w tabeli. Haas drugi raz z rzędu zdobywa mistrzostwo.
Najczyściej zaś trzymali się kierowcy Alpine. Wygenerowali razem 5 razy mniej strat niż sam Mick Schumacher.
#f1 #ciekawostki #wyscigi
Fascynująca była rywalizacja między Schumacherem, a Leclerciem, ale lepszy okazał się ten pierwszy. Wszystko się rozstrzygnęło podczas GP Arabii Saudyjskiej.
Rodzina Ferrari również zajęła dwa pierwsze miejsca w tabeli. Haas drugi raz z rzędu zdobywa mistrzostwo.
Najczyściej zaś trzymali się kierowcy Alpine. Wygenerowali razem 5 razy mniej strat niż sam Mick Schumacher.
#f1 #ciekawostki #wyscigi
- 5
Osoby z mentalnością mistrza świata na dzień dzisiejszy (kolejność przypadkowa):
Verstappen
Hamilton
Leclerc
Kubica
Alonso
Verstappen
Hamilton
Leclerc
Kubica
Alonso
- 6
Niech mi ktoś palcem pokaże gdzie złote dziecko Ferrari jest lepsze od sympatycznego Hiszpana? Gdzie zrobił coś takiego co by wyraźnie wskazywało na jego uber talent i geniusz wyścigowy?
#f1
#f1
- 0
@Scoopty-whoop: oglądałem prawie każdy wyścig i totalnie nie widziałem nic wybitnego w jego jeździe. Jeździ na limitach których nie zna i albo zajeżdża opony, przegrzewa bolid ostatecznie kończy poza torem
Niepopularna opinia: Leclerc jest i tak lepszy od Sainza, a punktacja w generalce nic nie znaczy ( ͡° ͜ʖ ͡°) Gdyby Ferrari miało mistrzowski bolid to Charles skończyłby z WDC.
#f1
#f1
Siema Mirki, planuje w przyszłym roku wypad na GP Węgier. Bilety do końca roku -15%. Teraz pytanie- warto brać srebrną trybunę? Proszę również Mirków, którzy w tym roku byli na GP o porady i informacje co i jak na miejscu, będę wdzięczny ( ͡° ͜ʖ ͡°) Poniżej foto trybuny #wyscigi #motoryzacja #f1
- 1
@Szanowny_panie_Macieju: cyk na tapetę
Niby fajnie ze max wygrał bo mu się za ten sezon należało ale ten restart to był jak prezent na tacy. Lewis był dużo szybszy przez cały wyścig a ściganie się nowe softy vs stare hardy to mogło się tylko w jeden sposób skończyć.
Sam restart gdzie przepuścili do przodu tylko niektóre samochody to w ogóle śmiech na sali. I na początku info że nie mogą się oddublowac a potem jednak mogą?
Sam restart gdzie przepuścili do przodu tylko niektóre samochody to w ogóle śmiech na sali. I na początku info że nie mogą się oddublowac a potem jednak mogą?
- 1
@joybubbles: no jak co wtedy? Podejmowanie ryzyka. Zagrali bezpiecznie i przegrali. Tym sportem często rządzą zdarzenia na torze i nie ma co płakać Mercedes cały wyścig miał obsrana zbroje i mimo szybszego[bolidu nie zjechał na vsc po nowe opony. Sami przegrali oponeo ten wyścig.
- 0
@joybubbles: Tak nie chcieli utrudniać, że przegrali. Wypadki się zdarzają. Równie dobrze wypadek latfiiego mógł skutkować red flagiem i prawdopodobnie Mercedes wtedy by wygrał bo zmieniłby opony i max nie miałby jak wyprzedzić Hama.
- 11
Pamiętacie jeszcze jak wszyscy śmiali się z Sainza, że przechodzi z McLarena do taczki Ferrari? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#f1
#f1
- 0
@mentalmaste: Leclerc w szybszym aucie to jedynie szybciej wypadnie z toru... Chłopu tak siada psycha zresztą jakie siada ona ma nawet leżak i drinka
- 1
@turism0: Chłop nie może pogodzić się z tym, że taczka Ferrari jest po prostu czerwoną taczką nie ogarnia limitów tego bolidu i przez to jeździ jak jeździ. Sainz zaliczył najdłuższy score streak tego sezonu i elegancko dowoził punkty mimo, że kondycja zespołu jest jaka jest. Może to niezbyt popularna opinia ale Leclerc jest obecnie bardziej przehajpowany od żorża.
- 302
To że Max dostał karę to jeszcze mogę zrozumieć, chociaż jest naciągana jak gumka w majtkach grubasa. Ale że Hamilton za wjazd w dupę, mimo że spokojnie mógł minąć ale nie chciał przed detekcją drsu, i jeszcze zmienia wersję co 3 sekundy, kompletnie nic nie dostał to już skandal
#f1
#f1
- 1
@krulwonzuw: gdzie masz informacje, że dalej zajmują się sprawą rasisty?
- 114
- 0
@LipaStraszna: nk lodziarnie
Marcin
- Miasto wykolejeń
#chwalesie #studbaza #atencyjnyrozowypasek