Serio czy ktoś zapłaciłby własnymi pieniędzmi za samochód o nazwie OMODA? XD Ja rozumiem hejt na VAG czy 1.2 puretech ale istnieje Renault, istnieje Ford, nawet Dacia ma fajną ofertę; jak ktoś koniecznie chce azjatyckie to KIA/Toyota/Hyundai.
Gdyby te samochody były chociaż faktycznie tanie xd a Omoda kosztuje 130k zł. Kto się na to nabiera?
@witam12: Ludzie tak pragnęli mesjasza w branży motoryzacyjnej, że nabrali się na fałszywych proroków. Też się zgadzam, że oferta Chińczyków to żaden cud. W porównaniu do tańszych Europejczyków/Azjatów naprawdę nie ma rewelacji, no chyba, że ktoś koniecznie potrzebuje eko skóry. Jedynie plug-iny wydają się interesujące od Chińczyków, bo i cena rzeczywiście niezła i bak na paliwo ma normalną pojemność, w przeciwieństwie do zachodniej konkurencji.
Nie lubię chinoli i tych ich badziewnych samochodów i niby gwarancji ale - wytłumaczyli to w miarę rzeczowo i moim zdaniem na propsie. Wykop niech się ludzie dowiedzą.
@PanPiesek2: co niby wytłumaczyli? Dla mnie, jako inżyniera to może posłużyć jeszcze jako dobra pasta do śmiechu, ale zdjęcia tego wieloklinu to koszmar, w życiu nie widziałem tak zmasakrowanej kolumny kierowniczej, a facet to zrobił gołymi rękami.
Na wytrzymałość kolumny kierowniczej jest konkretna norma, bo musi prawidłowo złamać się w razie wypadku, i uderzenia w nią bez poduszek, ale po pierwsze: nie w tym miejscu, bo od tego jest naba,
JASO C713-1996 Producent ma tam opisaną procedurę "Static load fatigue bending test on steering wheel".
@jegertilbake wygląda mi na to, że norma przewiduje 55 kgf, ale jest po Japońsku i nie jestem na 100% pewny czy to obciążenie statyczne czy zmęczeniowe, jeśli zmęczeniowe, to statyczne będzie jeszcze wyższe, za angielską nie będę teraz płacił
Komentarze (352)
najlepsze
Ja rozumiem hejt na VAG czy 1.2 puretech ale istnieje Renault, istnieje Ford, nawet Dacia ma fajną ofertę; jak ktoś koniecznie chce azjatyckie to KIA/Toyota/Hyundai.
Gdyby te samochody były chociaż faktycznie tanie xd a Omoda kosztuje 130k zł. Kto się na to nabiera?
A jeszcze w sumie nie tak dawno temu, pisałbyś.... serio, czy ktoś własnymi pieniędzmi zapłaciłby za samochód o nazwie KIA, albo Hyundai?
Też się zgadzam, że oferta Chińczyków to żaden cud. W porównaniu do tańszych Europejczyków/Azjatów naprawdę nie ma rewelacji, no chyba, że ktoś koniecznie potrzebuje eko skóry.
Jedynie plug-iny wydają się interesujące od Chińczyków, bo i cena rzeczywiście niezła i bak na paliwo ma normalną pojemność, w przeciwieństwie do zachodniej konkurencji.
Na wytrzymałość kolumny kierowniczej jest konkretna norma, bo musi prawidłowo złamać się w razie wypadku, i uderzenia w nią bez poduszek, ale po pierwsze: nie w tym miejscu, bo od tego jest naba,
JASO C713-1996
Producent ma tam opisaną procedurę "Static load fatigue bending test on steering wheel".
@jegertilbake wygląda mi na to, że norma przewiduje 55 kgf, ale jest po Japońsku i nie jestem na 100% pewny czy to obciążenie statyczne czy zmęczeniowe, jeśli zmęczeniowe, to statyczne będzie jeszcze wyższe, za angielską nie będę teraz płacił