Jazda elektrykiem nieopłacalna. Diesel i LPG biją go na głowę
W II kwartale 2024 roku najtańszą opcją była jazda małym samochodem na LPG, kosztująca 22,12 zł. Najdroższą opcją pozostaje energia elektryczna, gdzie koszt przejechania 100 km elektrykiem to aż 42,22 zł.
NBPPPE z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 234
- Odpowiedz
Komentarze (234)
najlepsze
Pozdrawiam.
- VW ID4 (4,6m długości) - od 1900kg do 2200kg
- VW Tiguan (4,5m długości) - od 1400kg do 1800kg
- Tesla X - 2400-2500kg
- BMW X5 - 2300kg
- Nissan Qashqai (4,5m)
Założenie, że ktoś będzie ładował średnio po prawie 3 zł, czyli baaardzo często albo niemal wyłącznie będzie korzystał z najdroższych szybkich ładowarek, a mimo to nie będzie na nie wykupował abonamentu gdzie cena jest znacząco niższa, jest trochę karkołomne. To tak jakby napisać, że
1. Ceny energii elektrycznej z kosmosu, w domowym gniazdku wyjdzie o wiele taniej i właśnie do takiego zastosowania elektryki są najlepsze: jazda po mieście, wolne ładowanie w domu przez noc (mała degradacja akumulatora).
2. Coś te benzyniaki mało palą, chyba że to EcoSru 0.9 pojemności 150KM który będzie jeździł 5-10 lat i silnik się rozsypie, też to jest uwzględnione?
3. LPG jest teraz ponad 2 razy tańszy
Aha - rozumiem, że te wasze elpidżi to serwisów też nie muszą przechodzić jak Tesla? Bo ja tego nie wiedzieliście to was właśnie uświadamiam. xDDD
@elesgi: Przecież on nie pisał, że ma darmowe ładowanie Tesli (po vin, zresztą, to były tylko Model S/X, a on pisał, że ma Y), tylko, że ładuje z PV, które to ma na starych zasadach (i wychodzi mu za darmo, bo już zwróciła mu się).
I Tesla pewnie jest taka super że klimy czyścić nie trzeba i filtrów kabinowych wymieniać nie trzeba? Jedyna rzecz która odpada przy serwisie elektryka to wymiana oleju i filtru wlotu powietrza. Super,