O trzech takich, co zhakowali prawdziwy pociąg a nawet 30 pociągów
W kodzie komputera zapisano warunek nakazujący wyłączenie możliwości uruchomienia pociągu, jeśli spędzi przynajmniej 10 dni w jednym z wybranych warsztatów.
PruderyjnyPejoratyw z- #
- #
- 304
Komentarze (304)
najlepsze
Firma, która pisząc takie oprogramowanie celowo uszkadza albo unieruchamia pociągi sprowadza zagrożenie dla życia i zdrowia pasażerów!!
Teraz mamy taką sytuację - pociąg zatrzymał się na złym torze, albo jest remont i jedzie inną trasą, którą zaraz przejedzie następny pędzący pociąg i co ? i nie może jechać dalej... przecież to jest ZAGROŻENIE ŻYCIA i ZDROWIA PASAŻERÓW!! To jest CELOWE TWORZENIE ZAGROŻENIA KATASTROFĄ!!
Jeżeli służby się tym nie zajmą,
Nie ma tak że pociągi jadą jeden za drugim i jak pierwszy nagle zahamuje to drugi w niego wjedzie.
@undsame: Ale zaprogramował ich komputery tak, żeby unieruchomiły pociągi po określonej dacie, albo w przypadku serwisowania nie u nich, wiec co za różnica?
@undsame: Owszem, mieli zabite na sztywno koordynaty.
Ale mieli też podejrzane urządzenie podpisane “konwerter UDP<->CAN”, zawierające modem GSM i podłączone do szyny danych pociągu.
Możemy się domyślać, że ktoś kto wie jak, może za pomocą tego urządzenia wysłać co tylko mu się podoba po szynie danych.
A z kolei wiedząc co wysłać, można wysłać tam komendy aktualizacji oprogramowania, czy dowolne
@Michal9788: co?
Chłopaki, za to co zrobili powinni do końca życia opływać w luksusach. 24 pociągi to są setki milionów złotych a oni to wszystko postawili na nogi, i najlepsze, że pewnie zapobiegli takim przekrętom w wielu następnych pociągach.
Jest kilka frontów prawnych z których można to ugryźć.
1) UTK we współpracy z CERTem prowadzą dochodzenie w tej sprawie, możliwe że padną zarzuty zagrożenia w ruchu lądowym za możliwość zdalnego wydawania komend za pomocą szyny CAN i modułu GSM. To jest też kwestia homologacji