NEWAG montuje backdory pozwalające wyłączyć zdalnie swoje pociągi!
Być może zrobili to tylko z chęci zysku, ale w przypadku wojny i zhakowania przez Rosjan znaczna część naszej sieci kolejowej byłaby wyłączona jeszcze przed pierwszym wystrzałem. Sprawa dla ABW?
Arytmetyk z- #
- #
- #
- #
- #
- 60
- Odpowiedz
Komentarze (60)
najlepsze
Z pozostałej treści artykułu wynika, że pociągi się blokowały jeżeli były naprawiane przez kogoś innego niż producenta, a producent nikogo o tym nie poinformował tylko chciał aby inny serwis się wyłożył i koleje wróciły do producenta po wyższej cenie. Gdy hakerom udało się "odblokować" taki pociąg, oni wymusili aktualizację oprogramowania aby
czego ty oczekujesz
@pomaranczowyogorek: Prywatna firma może teraz ich olać ciepłym moczem, przy przetargach organizowanych przez podmioty publiczne nie tak łatwo dopisać "nie chcemy Newaga bo leci w c---a".
@wielkiec: żaden UOKIK tylko ABW za sabotaż... bo to są już jaja.
Milion durnych przepisów będą wprowadzać odn. zakazów fotografowania m.in. pociągów, a prawdziwego sabotażystę mamy naszego własnego producenta pociągów. Przecież to kryminał być powinien, głowy w firmie polecieć a firma upaść w tydzień po czymś takim!
Zbigniew Konieczek
Bogdan Borek
Józef Michalik
Agnieszka Pyszczek
Katarzyna Weronika Szwarc
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/tajemnicza-awaria-impulsow-to-dlatego-bedzie-mniej-pociagow-do-sobotki-108480.html
Chodzi tylko i wylacznie o chamskie "postarzanie produktu" I blokady lokalizacyjne ukryte w kodzie.
@GokuMK: Nieprawda. Obecnie produkowana Łada Granta nie ma ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@FightMaker: mialem na mysli kolejowy :) W motoryzacji prawie zaden producent nie ma takiej opcji. Tesla jest wyjatkiem jesli chodzi o kompleta kontrole i aktualizacje on-line.
Ciekawe cytaty z artykulu onetu:
@gandalf_zielony: do zasiadania na stołku i braniu kasy. za wszystko inne, nie on odpowiada.