To już koniec trendu na elektryki? Koncerny mówią o poważnym problemie !
"Im dalej posuwamy się w elektrycznej transformacji, tym bardziej wyboista staje się to droga."
kriksos-stefanos z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 285
"Im dalej posuwamy się w elektrycznej transformacji, tym bardziej wyboista staje się to droga."
kriksos-stefanos z
Komentarze (285)
najlepsze
Dlaczego na każde i dlaczego minimum 20kw skoro statystyczny kierowca zużywa 5kwh dziennie?
Zdarza mi sie w ciagu jednego dnia zrobic 800km, szukanie ladowarki to dodatkowy problem i czas, ani dzis ani za 5 lat garaże podziemne w blokach, mopy, parkingi przy centrach handlowych nie dostarcza potrzebnej mocy ani ilości ladowarek, bo zwyczajnie energetycznie nie wydoli infrastruktura ;) czy nie ? Oraz nikt jej nie zbuduje za darmo. Zwyczajnie posiadanie samochodu zacznie byc ograniczane a potem bedzie
Ale jak ktoś jakieś gówno id3 próbuje sprzedać za 200k to powodzenia.
Chyba. W Polsce. Ale umówmy się, nie jest to istotny rynek
Właśnie wszystko inne z gamy VAG idzie jak ciepłe bułeczki, tylko nie ID3. Jak chciałem e upa kupić to też chcieli ID4 wcisnąć xD
Zawsze mnie rozwalają arugmenty o tym jakie to tanie jest ładowanie a już teraz największa sieć stacji ładowania oferuje ładowanie po prawie 3zł/kwh a jak dojdzie drugie tyle opłat i akcyz to dopiero będzie kwik
@Beefy_Malibu_Doctor: to wszystko zależy gdzie ładujesz i jakim prądem.
Ładując w domu masz taniej, ale tylko do limitu 1500 kWh potem leci drożej. No i od przyszłego roku podrożeje. Do tego takie ładowanie trwa bardzo długo.
Możesz ładować na stacji publicznej za grubą kasę.
Możesz też za kilkanaście tysięcy sobie kupić ładowarkę
ale fajnie mieć hybrydę do odzyskiwania części strat energii z paliwa
@zwykly_szarak: nie zgodzę się. Jeżeli Twoim domyślnym trybem jest jazda wokół komina to kupować gorsze auto tylko dlatego, że "aż nuż coś za 5 lat" to bezsens. Do codziennej jazdy nie kupujesz VANa, bo się za 3 lata możesz chcieć przeprowadzić i się przyda, tylko wypożyczasz takiego VANa (z pożyczalni albo od znajomego jak masz).
Hybryda to jak z szeregówką - niby fajny pomysł,
Np Toyota CHR potrafi spalić w jeździe miejskiej 3,5 litra /100. jeżeli założysz że benzyna spali 2 litry więcej to po 200kkm masz ponad 20kpln. Hybryda wcale nie jest jakos bardzo skomplikowana, np toyota nie ma rozrusznika tradycyjnego alternatora na pasku.
W takim UK obraz jest bardziej skomplikowany, firmy kupują, właściciele prywatni zaczeli się wycofywać z zakupu elektryków. Już niedługo firmy zaczną wyzbywać się starej floty i zacznie sie problem bo może brakować chętnych na używki.