Atom, CPK, Izera. Co dalej z wielkimi inwestycjami/
po co komu kolej, lotnisko, atom... szczerba i lewica znają się lepiej po co żyć jak w japonii czy w szwajcarii
tezeten z- #
- #
- #
- #
- #
- 385
- Odpowiedz
po co komu kolej, lotnisko, atom... szczerba i lewica znają się lepiej po co żyć jak w japonii czy w szwajcarii
tezeten z
Komentarze (385)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Für Deutschland!
zapewne chodzi ci o rozbudowę Frankfurtu nad Menem (FRA) do rozmiaru giga-hubu, która jest właśnie na ukończeniu?
https://x.com/stanczykmaciej/status/1709092123910316209?s=20
Nieważne, że Niemcy same musiały z powodu braków energii wrócić do opalania węglem i że Polska ma jedną z najwyższych w EU stawek za energię elektryczną. Ci co mają najtaniej korzystają z wiatru, wody i właśnie atomu.
Idealnym rozwiązaniem w naszym przypadku jest właśnie mieszanka OZE z atomem.
1. Atom pewnie zostanie, choć może chcą w ten sposób poprawić pozycję negocjacyjną (PiS brał jak leciało i nie liczył się z kosztami, choć mamy dwójkę-trójkę potencjalnych chętnych: USA, Korea i być może Francja).
2. CPK - ciężko powiedzieć, bo o
@Szalom: Od długiego czasu zwiększa się popularność bezpośrednich połączeń i zmniejsza się znaczenie hubów lotniczych, a od czasów covida jeszcze to przyśpieszyło. CPK to jest cholernie wielki koszt i należałoby zrobić analizę ekonomiczną jego
„ Poseł Jan Warzecha (tekst niewygłoszony):
Panie Marszałku! Wysoki Sejmie! ˝Prąd z atomu popłynie w Polsce w 2020 r.˝ - takie zapewnienie wypowiedział premier i szef Platformy Obywatelskiej Donald Tusk. Podsumujmy, jak wyglądała rzeczywistość.
Muszę zacząć od tego, jak PO roztrwoniła ogromne plany inwestycyjne. W 2009 r. rząd PO-PSL pod wodzą Donalda Tuska podjął uchwałę o konieczności budowy elektrowni jądrowych w Polsce i realizacji ˝Programu polskiej energetyki jądrowej˝. Przyjęty
A sieć kolejowa ma być zbudowana pod lotnisko? Bo zawsze myślałem, że się kolejowa ma łączyć głównie największe miasta.
Jak wspomniałem, że np. CPK jest potrzebne to byłem wyzywany od pisiorów, komuchów, czy zwykłych debili.
Założenie, że wszystkie drogi prowadzą do "Baranowa" jest głupie samo w sobie.
Bo np. z takiego Rzeszowa zdecydowanie więcej jest ludzi chcących dojechać szybko do Krakowa niż na północ Polski; pewnie podobnie jest z Olsztynem i Gdańskiem.
Weźmy dla przykładu 3 miasta na A4.
Załóżmy, że w końcu powstaną nitki szprychy: Rzeszów-Warszawa, Tarnów-Warszawa i Kraków-Warszawa; z każdego z tych miast do stolicy podróż będzie trwała 2h.
Ale z Rzeszowa codziennie pojedzie 200 osób, z Tarnowa 100, a z Krakowa 1000. Efekt będzie taki, że do dyspozycji pasażerów będą 1-2 pociągi z Rzeszowa, 1 z Tarnowa i kilka/kilkanaście z Krakowa (żaden pociąg nie będzie
Szkoda, że u nas nie żyje się jak w Szwajcarii...
@Prawy_i_Sprawiedliwy: W województwie śląskim jest osiem lotnisk (w tym jeden MPL). W mazowieckim pewnie podobnie.
@januszerka: Próba udupienia Portu Lotniczego w Pyrzowicach przez PiS tylko to potwierdza, że taki był zamysł.