Pierwsza lokomotywa wodorowa dopuszczona do ruchu
Pierwsza polska lokomotywa wodorowa otrzymała dokumenty dopuszczające do eksploatacji. Teraz wyprodukowane przez Pesę lokomotywa manewrowa SM42-6Dn będzie
erka73 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 84
- Odpowiedz
Pierwsza polska lokomotywa wodorowa otrzymała dokumenty dopuszczające do eksploatacji. Teraz wyprodukowane przez Pesę lokomotywa manewrowa SM42-6Dn będzie
erka73 z
Komentarze (84)
najlepsze
@vicctor: Przechowywanie jest możliwe, w dużej skali robi się to w zbiornikach kriogenicznych - w postaci ciekłej przy ciśnieniu atmosferycznym. Nie jest to wygodne bo wodór trzeba schłodzić do -250C co wymaga znaczącego wydatku energetycznego a potem... trzeba go podgrzać...
To zupełnie nie ta skala czasu. Ogniwa paliwowe startują w czasie pojedynczych sekund (chyba że jakieś wysoko-temperaturowe, ale je trzeba tylko wcześniej rozgrzać). Więc nie nadają się do samochodów osobowych gdzie musisz mieć moc na od razu a nie po 3-5 sekundach więc muszą pracować w tandemie z dużymi akumulatorami. W takiej lokomotywie zwłoka 5 sekund była by chyba nadal ok ale... skoro to jest lokomotywa manewrowa (nie doczytałem...) to ważna będzie rekuperacja, czyli odzyskiwanie energii z hamowania no i tu bez akumulatorów się nie obędzie :( czyli zastosowanie tylko ogniw było by mocno rozrzutnym
taniej jest położyć trakcje kablową czy jak bo się już pogubiłem przez marketing toyoty
W przypadku pojazdu wodorowego jesteś się w stanie "naładować" wyłącznie na specjalistynej stacji, których nie ma.