Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko286
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

342

Krwiodawcy - nie zapomnijcie o swoich ulgach podatkowych

Ponad 3 tysiące złotych mogą maksymalnie odliczyć od dochodu honorowi krwiodawcy, po zmianach w prawie, które właśnie czekają na podpis prezydenta, krwiodawcy będą mogli liczyć na nawet 48 dni wolnego od pracy rocznie.

Qtasus2Wielgus
Qtasus2Wielgus
z
rmf24.pl
dodany: 18.03.2023, 08:52:58
  • #
    polska
  • #
    hdk
  • #
    krwiodawstwo
  • #
    krew
  • #
    podatki
  • 202
    • Facebook
    • Twitter

Komentarze (202)

najlepsze

Shegis
Shegis
18.03.2023, 12:10:20 via Android
  • 190
Beneficjentem darmowej krwi jest publiczna służba zdrowia a płatnikiem przedsiębiorca.
Przez taką konstrukcję nikt przychylnie na krwiodawców patrzeć nie będzie. Brawo za logikę tego rozwiązania.
  • 11
MinisterPrawdy
MinisterPrawdy
18.03.2023, 16:25:27 via Wykop
  • 42
@Pippo: RCKIK SPRZEDAJE KREW DO SZPITALI PO CENACH RYNKOWYCH. Jeszcze jakieś genialne koncepcje na uzasadnienie robienia z krwiodawców bydła? Bydło to chociaż żarcie dostaje odżywcze, a nie jakieś czekoladopodobne śmieci.
Pippo
Pippo
18.03.2023, 16:34:15 via Android
  • 9
@MinisterPrawdy no oczywiście że sprzedaje, ale gdyby płacili za pozyskiwanie krwi to sprzedawaliby ją jeszcze drożej bystrzaku.
afro1984
afro1984
18.03.2023, 16:35:13 via Wykop
  • 187
W listopadzie miałem kilka razy przetaczaną krew. Dziękuję Wam krwiodawcy.
  • 5
cwlmod
cwlmod
18.03.2023, 19:34:44 via Wykop
  • 14
@afro1984: Miło nam ( ͡° ͜ʖ ͡°)
krzysssss
krzysssss
18.03.2023, 19:45:56 via Wykop
  • 10
@afro1984: ja oddalem 12L, odebralem juz 2 :D obym nie musial wiecej
mirkogreg
mirkogreg
18.03.2023, 09:57:14 via Wykop
  • 120
Te 48 dni urlopu, to średnio wychodzi 1 dzień w tygodniu przez cały rok xD Przecież zaraz bym dostał w twarz wypowiedzeniem za takie numery.
  • 8
MinisterPrawdy
MinisterPrawdy
18.03.2023, 16:29:33 via Wykop
  • 10
@mirkogreg: To jest bejt jak z tymi 3k odliczanymi od dochodu. Te bonusy to jest kolejne plucie w twarz tym razem pracodawcom. Najpierw wprowadzili super giga mega ulgi podatkowe, gdzie oddając krew 6 razy w roku odliczysz sobie 60 zł podatku! (Mam nadzieje że nie #!$%@? na głupoty). A teraz pracodawca będzie fundował dwa dni urlopu zamiast jednego. hm, a czy przypadkiem ktoś nie zapomniał, że od finansowania krwiodawstwa jest ministerstwo
Rabusek
Rabusek
18.03.2023, 16:44:07 via Wykop
  • 9
Te 48 dni urlopu, to średnio wychodzi 1 dzień w tygodniu przez cały rok xD


@mirkogreg: 4 dniowy tydzień pracy, a co najgorsze w pełni legany ( ͡° ʖ̯ ͡°)
zlp-
zlp-
18.03.2023, 10:29:40 via Wykop
  • 104
Zajebiście.
Pracodawca też może oddać krew?
Gdzie ma zgłosić się po pieniądze za 2 dni wolnego?
  • 4
MichelDeProteina
MichelDeProteina
18.03.2023, 18:24:49 via Android
  • 42
@zlp- w to samo miejsce, w którym pobiera wynagrodzenie za urlop ¯_(ツ)_/¯
szwiti
szwiti
18.03.2023, 23:38:25 via Wykop
  • 0
@kubas89: oddanie liczone jest tak jak byś był w pracy jako nieobecność usprawiedliwiona.
mlody221
mlody221
18.03.2023, 15:21:13 via Wykop
  • 54
oddałem już jakieś 14-15 litrów i powiedzmy sobie szczerze, poza tymi dwoma dniami wolnego krwiodawca w Polsce nic nie znaczy. Jak ktoś napiszę, że ma pierwszeństwo to niech spróbuje to wykorzystać, powodzenia :)
  • 26
dkoza
dkoza
18.03.2023, 15:39:54 via Android
  • 63
@mlody221 no nie zgodzę się do końca, akurat miałem okazję niedawno korzystać z neurologa i rezonansu (normalny termin na sierpień) w ciągu 7 dni załatwione. rezonans w 3 dni.
JackReacher
JackReacher
18.03.2023, 15:49:13 via Wykop
  • 38
@mlody221: od 3 lat nie płacę za bilety we Wrocławiu, 1000 rocznie jestem do przodu. Plus darmowe leki/suplementy no i do lekarza szybciej.
pablo945
pablo945
18.03.2023, 09:25:58 via Android
  • 47
Obecnie 12 dni na maksa wykorzystuję, gdzie nawet w budżetówce "nie wszędzie", ale robią problemy z tym bo za dużo wolnego (argument typu ratowanie życia ludzkiego nie obchodzi pracodawcy) a co dopiero 48 dni, już nie mówiąc o prywaciarzach gdzie ze zwykłym urlopem jest kłopot.
  • 8
artu1313
artu1313
18.03.2023, 10:08:18 via Wykop
  • 9
@pablo945: przepisy swoje, a życie swoje.
gilbert3
gilbert3
18.03.2023, 12:23:54 via Wykop
  • 25
@pablo945: Wiesz, że nie musisz pracować z max 12 dniami urlopu? ja wiem, że kult pracy do upadłego w Polsce jeszcze gdzieniegdzie się ostał, ale nie rób z siebie niewolnika na swoje własne życzenie.
Fushnikov
Fushnikov
18.03.2023, 13:15:06 via Android
  • 40
po oddaniu 6x krwi w roku na picie to wychodzi jakieś 60zl do zwrotu. astronomiczne pieniądze xD
  • 9
JackReacher
JackReacher
18.03.2023, 15:47:55 via Wykop
  • 12
@ufoludek-zkosmosu: nie, nie wyszło. te 175zł odliczasz od podatku i z tego do zwrotu masz procent z tej kwoty.
Kuklak
Kuklak
18.03.2023, 16:55:19 via Wykop
  • 11
nie, nie wyszło. te 175zł odliczasz od podatku i z tego do zwrotu masz procent z tej kwoty.


@JackReacher: od dochodu*
Karamasov
Karamasov
18.03.2023, 15:52:18 via Android
  • 35
wielki szacunek dla wszystkich krwiodawców!
dzidek_nowak
dzidek_nowak
18.03.2023, 16:58:52 via Android
  • 31
W d... mam to udawanie o przywilejach. Ostatnio mimo, że od kilka lat mam zasłużonego HDK to drugi raz w życiu chciałem skorzystać z niej w nocnej i świątecznej opiece.
Grażynka z recepcji pojachała mi przy ludziach w kolejce, żeby mi było wstyd bo inni w tym Pani czeka z bólem i w ogóle.
  • 8
TrzezwyIrlandczyk
TrzezwyIrlandczyk
18.03.2023, 19:54:36 via Wykop
  • 30
@dzidek_nowak: zgłoś problem dyrekcji ośrodka, najlepiej z kopią do MZ ;)

Jak się Grażynce zapali pod dupą to się nauczy.
dzidek_nowak
dzidek_nowak
18.03.2023, 21:30:05 via Android
  • 22
@TrzezwyIrlandczyk napisałem oficjalną skargę do NFZ tego samego wieczora.
POTEZNA_HAUBICA
POTEZNA_HAUBICA
18.03.2023, 16:29:33 via Wykop
  • 30
ile #!$%@? wolnego? xDDDDDDD żeby zaraz się nie okazało że pracodawca będzie pytał na starcie o to czy przypadkiem tego paszporciku się nie posiada xD
  • 8
POTEZNA_HAUBICA
POTEZNA_HAUBICA
18.03.2023, 16:36:56 via Wykop
  • 22
@pdt_87: ja jestem pracodawcą XD
wqeqwfsafasdfasd
wqeqwfsafasdfasd
19.03.2023, 13:36:11 via Wykop
  • 1
@POTEZNA_HAUBICA: żeby mieć 48 dni trzeba oddać 24 razy... Większość osób oddaje 3-5 do roku więc jakieś 6-10 dni
dan-tom69
dan-tom69
18.03.2023, 13:55:26 via Android
  • 30
Fajnie. Ja jestem trzeci raz dawcą przeszczepu, w sumie po drugim razie otrzymałem tylko legitymację i odznakę i tyle. Za trzecim razem nic, absolutnie nic. Wiem, robimy to dla czyjegoś zdrowia i tylko myśl o moim bliźniaku genetycznym spowodowała, że za każdym razem, jak będzie potrzebna pomoc, oddam komórki. Dodam jeszcze, że krew też oddaję regularnie, ale od kiedy jestem dawcą, przez dwa lata nie wolno mi tego robić, więc znów jestem
  • 4
obieq
obieq
18.03.2023, 16:23:18 via Wykop
  • 8
@dan-tom69: ja miałem być dawcą lekarz umówiony. Już zacząłem się stresować i cieszyć a dzień przed badaniami dzwonią i mówią że jednak nie pocałuj się w trąbę żadnej informacji zwrotnej, czy ktoś umarl, pogorszyło się, trafił się ktoś lepszy cokolwiek a dość emocjonalnie do tego podszedłem i jestem mocno zrażony
TrzezwyIrlandczyk
TrzezwyIrlandczyk
18.03.2023, 20:05:54 via Wykop
  • 2
@xray2304: @dan-tom69: papier mówi sześć miesięcy, ale zawsze ostateczna decyzja należy do lekarza. Więc tak, mógł zblokować na dwa lata z jakiegoś powodu.
deadcandance
deadcandance
18.03.2023, 18:51:50 via Wykop
  • 23
Mogliby ustawowo jeszcze tą Terravitę wycofać i zamienić na coś bardziej przypominającego czekoladę...
  • 3
ostulemijo
ostulemijo
19.03.2023, 07:35:29 via Wykop
  • 2
@nowart76: soczku to ja już kawał czasu nie widziałem. Bebe, automat z kawą i wypad
nowart76
nowart76
19.03.2023, 09:52:52 via Android
  • -1
@ostulemijo pewnie wszystko zależy od regionu. nawet tej badziewnej terravity nie dostajecie?
wojtoon
wojtoon
18.03.2023, 15:48:01 via Android
  • 22
W idealnych warunkach 350zł od PODSTAWY opodatkowania.
W praktyce nawet mi się nie chce chodzić po to zaświadczenie bo i tak nawet na obiad nie starczy z tego zwrotu.
adderek
adderek
18.03.2023, 22:12:47 via Wykop
  • 15
- Kto za to płaci? Pracodawca.
- Kto na tym zarabia? Nasza niedofinansowana służba zdrowia.
- Co jeśli nie będziemy oddawać krwi? Zapomnijcie o operacjach a nawet zabiegach. Deficyt lekarstw i import za grubą kasę zza granicy.
- Kto kupuje tę krew? Na przykład szpitale. Ale również koncerny medyczne (także w celu tworzenia leków, które później z zyskiem sprzedają). Nie jest to jakiś super układ ale i tak mamy DUŻO lepiej niż
Wasz_Pan
Wasz_Pan
18.03.2023, 22:57:12 via Wykop
  • 10
Te "48 dni wolnego" to tylko takie teoretyczne założenie, że ktoś będzie oddawał regularnie krew i OPRÓCZ TEGO regularnie osocze (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■).

Ciekawe ilu takich ludzi jest w ogóle na całą Polskę. Parę sztuk turbo-zdrowych zapaleńców pewnie się znajdzie. Dla mnie obecnie 12 dni jest całkiem spoko choć i tak może ze 2 razy w życiu jakoś "wykorzystałem" te dni na coś bardziej konstruktywnego niż
  • 1
5da4266d3de6dbaf425a2d4fc16225d0
5da4266d3de6dbaf425a2d4fc16225d0
19.03.2023, 10:47:27 via Wykop
  • 0
Ciekawe ilu takich ludzi jest w ogóle na całą Polskę


@Wasz_Pan: W tej chwili niewielu, bo zwyczajnie nie było to warte zachodu. Ale po takiej zmianie więcej osób może się zainteresować. Jasne, mało kto będzie w stanie załapać sie na to 48 dni, ale chyba zapominasz że w Polsce wymiar urlopu to 20/26 dni, więc nawet połowa z tych 48 to jest gigantyczna liczba.
zlp-
zlp-
18.03.2023, 10:31:09 via Wykop
  • 5
Pracodawca zapłaci krwiodawcy, a państwo sprzeda krew zgarniając grubą kasę: https://www.rynekzdrowia.pl/Polityka-zdrowotna/Miliony-ze-sprzedazy-osocza-krwi-honorowych-dawcow-Ministerstwo-Zdrowia-tlumaczy,243446,14.html
  • 8
Krupier
Krupier
18.03.2023, 12:26:38 via Wykop
  • 20
@zlp-: a dlaczego ma nie sprzedawać skoro krwiodawca wyraził na to zgodę? Jeśli ci to nie pasuje to nie musisz, po to jest ankieta.
fonderal
fonderal
18.03.2023, 13:02:04 via Wykop
  • 26
@zlp-: i bardzo dobrze, że sprzedaje. Nawiasem mówiąc firmom farmaceutycznym sprzedawane jest tylko to, co już nikogo nie uratuje. Tzn. uratuje pośrednio, z preparatów powstają leki i niejeden chory błogosławił fakt, że producent leku mógł kupić np. osocze od centrum krwiodawstwa.

Zdajesz sobie sprawę z kosztów pozyskiwania krwi i osocza od krwiodawców? Paręnaście lat temu jeden jednorazowy zestaw do separatora dwuigłowego kosztował 160$, służył do pobrania średnio 200 ml płytek krwi.
infiltrator_
infiltrator_
19.03.2023, 10:57:31 via Wykop
  • 3
ja oddaję co miesiąc osocze w czwartek. Dało to 24 dni wolne od pracy na 250 dni pracujących w 2022 roku, czyli 10%. Pracodawca nie zakończył ze mną współpracy co oznacza, że wciąż pobierał marżę na mojej pracy. Oznacza to, że innym płaci mniej niż by mógł płacić a robi to dlatego, że posiada przewagę wiedzy o sytuacji na rynku pracy (ludzie nie wiedzą ile naprawdę ich praca jest warta). Innymi słowy
slizgi
slizgi
19.03.2023, 05:20:36 via Android
  • 3
nie zapomnijcie, że jesteście dymani przez NFZ i 80% waszej krwi idzie na sprzedaż, rząd zarabia setki milionów
  • 2
lilith_
lilith_
19.03.2023, 09:18:36 via Wykop
  • 0
@slizgi: część niewykorzystana w szpitalach faktycznie jest sprzedawana - BTW, w formularzu można nie wyrazić na to zgody. Ale skoro i tak oddana to lepiej, żeby się już na coś przydała????
Qutaphone
Qutaphone
19.03.2023, 10:21:46 via Android
  • 1
@slizgi No tak, lepiej sprzedać nadmiar, niż wylać.
ryhu
ryhu
18.03.2023, 18:40:54 via Wykop
  • 3
48 dni to hardkor, mój rekord to 12 oddań w roku, więc 24 dni wolnego i łapy mailem tak pokłute, że wyglądałem jak ćpun z dworca.
  • 1
sqlserver
sqlserver
18.03.2023, 20:16:19 via Wykop
  • -3
@ryhu: mój to jakieś 50, plazma w Niemczech.
Żyły tak zniszczenie po tym eksperymencie, że teraz trudno krew na badanie oddać.
aniersea
aniersea
18.03.2023, 14:06:07 via Wykop
  • 3
Swego czasu gdy oddawałem krew na badania to prawie straciłem przytomność XD Honorowym dawcą raczej nie będę, nie skuszą mnie żadne ulgi ani urlopy XD
TheQuake
TheQuake
18.03.2023, 16:13:59 via Android
  • 2
na ryczałcie też można?
pilprzem
pilprzem
19.03.2023, 13:31:59 via Wykop
  • 1
Za wolne dni oczywiscie ma zaplacic pracodawca XD dobry rzad da nawet tydzien wolnego, skoro i tak prywaciarz zaplaci
Amfan-1
Amfan-1
18.03.2023, 18:15:45 via Android
  • 1
W Polsce rynek pracy to głównie sektor prywatny i to niby prezydent ma decydować o decyzjach prywaciarzy. Niech dadzą kwotę wolną od podatku 30 tyś jak mają posłowie
  • 1
mabb
mabb
18.03.2023, 20:13:11 via Wykop
  • 5
@Amfan-1: Że co? Kwota wolna od podatku wynosi 30 tys. przecież.
bartpl
bartpl
18.03.2023, 11:34:10 via Wykop
  • 1
Kto pokryje koszta wolnych dni?
Przecież to niewyobrażalna ilość dni wolnych dla pracodawcy.
  • 10
vincvincenty
vincvincenty
18.03.2023, 11:48:59 via Wykop
  • 10
@bartpl: to jest bajt, nikt nie oddaje tak często. W praktyce to będą max 2 dni w miesiącu, jak ktoś oddaje osocze regularnie, albo 2 dni raz na 2 miesiące jak ktoś oddaje krew pełna. Nie brzmi to juz tak tragicznie, prawda?
Oczywiście to prawda, ze to nie fair ze państwo przerzuca koszt tych dni wolnych na pracodawców.

Z drugiej strony, prawde mówiąc wole widzieć 2 dni nawet raz w miesiącu
widurr
widurr
18.03.2023, 12:10:12 via Wykop
  • 12
niż 4 dni wolnego co miesiąc na czas menstruacji


@vincvincenty: to też forma oddawania krwi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Soshi
Soshi
19.03.2023, 02:21:34 via Wykop
  • 0
Kurde ciężki temat. Z jednej strony spoko, bo będzie ogrom wolnego, ale z perspektywy pracodawcy bardzo słabo.
Myślę, że 24 dni w roku to powinien być max, ale też trzeba by było dać jakieś przywileje pracodawcy, jak mniejszy podatek, czy zwolnienie z częściowych kosztów pracownika, bo już to widzę jak jakiś janusz będzie patrzeć pozytywnie na krwiodawstwo.
Żeby to działało to muszą dać korzyści pracodawcy, bo inaczej ch*j z tego będzie.

Chociaż
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >
  • Wykopujący (342)
  • Zakopujący (9)

Hity

tygodnia

Podziękuj Firefoxowi. Gdyby nie on, internet wyglądałby zupełnie inaczej
1792
Polska (18,4%) ma inflację wyższą od Rosji (11%)
1665
Policja zatrzyma mnie bez podstawy, a prezes PGE jest bezkarny.
1533
Gangster na weselu córki komendanta głównego policji. Gen. Szymczyk zabiera głos
1362
JENNIFER ANISTON uważa, że współczesne przeczulenie szkodzi komedii
1325
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #swiat
  • #ukraina
  • #historia
  • #prawo
  • #sport

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki