PKP. W 19 lat wybudowano 50 km linii kolejowych. Dróg: 12 tys.
Jedno hasło: drogi. Tak dr Jakub Majewski z Fundacji ProKolej, opisuje transportową politykę rządów po 1989 roku. PKP zostaje w tyle
G.....1 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 190
Jedno hasło: drogi. Tak dr Jakub Majewski z Fundacji ProKolej, opisuje transportową politykę rządów po 1989 roku. PKP zostaje w tyle
G.....1 z
Komentarze (190)
najlepsze
@stefankot: no to weźmy na tapet odcinek Poznań - Wrocław. Dwa duże polskie miasta z ogromnym potencjałem na szybką kolej między nimi
- niby podnieśli prędkość maksymalną ale przy okazji polikwidowali mijanki (szybkie bezpośrednie muszą czekać za regionalnymi),
- PKP IC nie ma lokomotyw na 160km/h (jeżdżą EP07 z prędkością maksymalną 125km/h)
- brakuje maszynistów (nawet jak kupią nowe lokomotywy to nie będzie można w pojedynczej obsadzie te
Los Angeles ma około dwudziestu, a Warszawa ponad siedmiuset urzędników samorządowych.
• W latach 90. budowano średnio kilkanaście km autostrad rocznie, aż w końcu ruszyło z kopyta.
• Obecnie są jednak jakieś koncepcje (Kolej plus, szprychy), kilka lat temu planowano zaledwie jedną linię, Podłęże-Piekiełko i mówiono bez ogródek, że sieć kolejowa w Polsce jest nasycona i nie trzeba nic budować.
• Europa Zachodnia też stawiała w latach 50, 60, 70. na sieć drogową, dopiero w latach 80. postawiła na kolej.
@BobMarlej: Ciekawe kiedy i za czyje pieniądze. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Po prostu - GDDKiA znacznie