PKP. W 19 lat wybudowano 50 km linii kolejowych. Dróg: 12 tys.
Jedno hasło: drogi. Tak dr Jakub Majewski z Fundacji ProKolej, opisuje transportową politykę rządów po 1989 roku. PKP zostaje w tyle
G.....1 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 190
- Odpowiedz
Jedno hasło: drogi. Tak dr Jakub Majewski z Fundacji ProKolej, opisuje transportową politykę rządów po 1989 roku. PKP zostaje w tyle
G.....1 z
Komentarze (190)
najlepsze
O ie powstanie.( ͡° ͜ʖ ͡°)
Z województwa do województwa kolej dużych prędkości bez wyjątków na całej trasie >300km/h
Po województwie odpowiednie linie pomiędzy większymi miastami
A następnie pod każdym miastem linie lokalne.
Dla przykładu widać to pięknie na trasie Kyoto - Hiroszima
Autem - Prawie 5h
Pociągiem - 1.5h
Niestety nie jestem w stanie odnieść się do tematu cena biletu/zarobki ale sądząc po tym ilu ludzi tam
@Pshybysz: Nie no, żaden ( ͡° ͜ʖ ͡°) Wybudujmy kolej, na którą będzie stać jakiś promil Polaków, a reszta będzie jeździła samochodami.
Pendolino Kraków - Warszawa kosztuje 200zł. To ile miałby kosztować ten polski shinkansen i ile ludzi byłoby go na niego
generalnie to ten artykuł jest trochę niedopowiedzeniem, to nie jest tak że rząd postawił na komunikację samochodową kosztem kolejowej tylko na prywatną kosztem "publicznej".Przecież jakby policzyć ile powstało dróg dla PKSów to pewnie by się okazało że jeszcze mniej niz to 50 km.
No i jak chcemy porównać do Niemiec to tamten kraj jest kompletnie inny:
- po pierwsze nie
@ostatni_lantianin: na kolei odwrotnie, rękami i nogami się zapierają, żeby nie wpuścić prywatnych przewoźników na tory ( ͡° ͜ʖ ͡°)
No... PKP jest drogi
Szczytem tego była sytuacja gdzieś w okolicy Euro 2012 złożyliśmy pismo o transfer środków UE pierwotnie przeznaczonych na kolej - no i zgadnijcie gdzie te pieniądze środki miały trafić (