Szalony pomysł Japończyków, który zmienił oblicze kolei. Zapoczątkował rewolucję
Japoński pomysł zbudowania szybkiej kolei między Tokio i Osaką był początkowo uważany przez wielu ekspertów za szalony i zupełnie nieopłacalny. inwestycja okazała się olbrzymim sukcesem. W trakcie pierwszych trzech lat shinkansen przewiózł ponad 100 mln pasażerów, a obecnie milion pasażerów dziennie
missolza z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 89
- Odpowiedz
Komentarze (89)
najlepsze
@olszus: ziomal wtedy by się okazało, że z----------ą 12h na darmo
Japończycy są pracowici, ale cholernie nieefektywni
Taki Niemiec ma 8h roboty, uwinie się w 6
Japończyk ma też 8h i robi
¯_(ツ)_/¯
Ot jedna z wielu tam z rzeczy, których nikt z Japończyków nie jest w stanie wytłumaczyć racjonalnie.
@urzad_kontroli_skarbowej: Twój link z jakiejś niejapońskiej strony sprzedającej bilety kolejowe w wielu krajach świata wymienia tylko na jeden rodzaj Shinkansena - Nozomi - jeżdżącego pomiędzy Tokio a Osaką. Poza Nozomi, jest jeszcze Kodama i Hikari.
Np. https://global.jr-central.co.jp/en/info/timetable/_pdf/shinkansen_west_bound2212.pdf
Czasem odjeżdżają dwa o tej samej godzinie/minucie, w godzinach szczytu jeżdżą co 3 minuty.
Kolejny dowód na to żeby brać poprawkę na to co mówią "eksperci"
@Andrzejuniedenerwuj: Tak trochę nie do końca. Ważna jest też ilość. Zapewne nie brali pod uwagę, że dziennie będzie milion pasażerów, a to wiele zmienia.
Londyńskie metro, dość nieźle sobie radziło, aż przyszedł covid. Jakieś 5 milionów podróżnych dziennie - kupa kasy z biletów tylko. Nagle lock-down, a teraz mają problemy z finansowaniem.
6 czerwca 2016. Tokio->Osaka.