Te samochody nie wjadą do miasta. To pierwszy taki zakaz w Polsce

Samochody wyprodukowane przed 2000 rokiem nie będą mogły wjechać do pierwszej w Polsce strefy czystego transportu. Kraków zdecydował, że na terenie całego miasta zacznie obowiązywać SCT. W praktyce oznacza to zakaz wjazdu dla aut z silnikiem Diesla i benzynowych o określonej normie emisji...
- #
- #
- #
- #
- #
- 509
Komentarze (509)
najlepsze
W Polsce średni wiek samochodów w Polsce to dzisiaj 14 lat (w 2026 pewnie będzie jeszcze większy). Ktoś, kto wprowadza takie przepisy jest
czyli średnio na luza kraków dalej będzie zakorkowany
Nie widze tu jakiegos strasznego dysonansu.
https://filarybiznesu.pl/sredni-wiek-aut-w-polsce-155-roku/a16253 - tutaj jeszcze więcej
https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-jaki-jest-sredni-wiek-auta-w-polsce-wszystko-o-samochodach-w,nId,5746527
12 lat ma średni wiek samochodu importowanego z zachodu.
Komentarz usunięty przez moderatora
@xaliemorph: w Anglii chyba jeszcze lepiej. Wystarczyło zamontować LPG do samochody by stać się "ekologicznym". Kiedyś dokument nawet o tym było, forma reklamy.
Nie Kraków zdecydował, tylko konkretne osoby w urzędzie, i ich nazwiska powinny zostać upublicznione, aby ludzie wiedzieli kto podejmuje tak idiotyczne decyzje.
Gdzieś na początku artykułu
@damianooo8: Mało tego, cały Kraków jest temu przeciwny, ale nawet protesty nie pomogły.
U mnie w Kielcach, (właściwie teraz po przeprowadzce to już pod Kielcami) takich samochodów praktycznie nie ma, a co dopiero w wielkim i znacznie zamożniejszym mieście
nawet nie z powodu SCT, ale ogólnego tłoku, przeludnienia, niewydolnej infrastruktury, przepieprzania kasy na bzdury, remonty bez planu jak i generalnie - zabudowę bez planu.
transformatory na nowych ulicach/osiedlach wywala jak tylko przychodzą święta i kilka piekarników się uruchomi. mieszkasz sobie 10 lat spokojnie, nagle dowalą na ulicy
https://300gospodarka.pl/news/wykluczenie-komunikacyjne-w-polsce-mapa-miejscowosci
@naspam00: a co, mieszkańcy Krakowa nie są już istotni dla Krakowa?
Mieszkańcy podkrakowskich miejscowości w ostateczności wsiądą na podmiejskim przystanku kolejowym i dojadą do centrum. A powiedz co mają zrobić Krakowianie, którzy zostaną pozbawieni samochodu i nie będą już mogli ruszyć się za miasto?
Co to za geriatrokracja? Dlaczego takie osoby są uprzywilejowane i nie są objęte zakazem? Do pracy już zazwyczaj nie jeżdżą na uczelnie się uczyć też nie, dlaczego ta grupa dostała takie przywileje?
@Cierniostwor: bo głosuje właściwie
Ba! W Niemczech okazało się że umwelt zone nie poprawiło powietrza
Air pollution is worse in the winter because colder and drier air traps more pollution. Our habits during the winter months also contribute to increased pollution levels. Ensuring good ventilation and staying away from pollutants are effective ways to combat air pollution.
Nie wiem czy pamiętacie, ale "aż" dekadę temu nikt nie słyszał o magicznych aplikacjach na telefon do mówienia mi czy jest magiczny syf w powietrzu czy
Obetną może 10% samochodów zakładając, że każdy krakowiak posłusznie pozbędzie się starego diesla bo niby konstytucja gwarantuje mu wolność, ale jakichś 3 oligarchów za łapówę dekadę temu powiedziało, że nie wolno mu jeździć gdzie chce swoją własnością która za tabliczką "obszar zabudowany" jest w pełni legalna. I w sumie zgodnie z hierarchią prawa na terenie miasta też.
Na jakim świecie ty żyjesz? Na podziemnym też nigdy
Krakowa nie "czadzi" Kraków per se, ale okoliczne gminy ze względu na ukształtowanie terenu.
Z jednej strony: kwarantanna pokazała, że transport samochodowy nie jest główną przyczyną smogu.
Z drugiej: stary park maszynowy to też nie powód do dumy.
Ale obejmować całe miasto strefą to już trochę przerost formy nad treścią.
Rozumiem, że trzeba dać przykład i zacząć działanie, ale lepiej byłoby zacząć od ścisłego centrum (może z ostrzejszymi
@dodatkowy-chromosom-admina: Radze sprawdzić dokładnie. Otóż jest całkowicie na odwrót niż piszesz.
( https://gazetakrakowska.pl/smog-w-krakowie-to-wina-braku-wiatru-i-zniczy-na-cmentarzach/ar/9059213 )