Realny zasięg elektryków na autostradzie. Porównano 36 samochodów
![](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_1661670267JmV0ZGuYAvm1XODW812Mm7,w300h194.jpg)
Zero zaskoczenia? Żadną tajemnicą nie jest to, że spalanie samochodów podawane w testach WLTP można włożyć pomiędzy bajki. To samo dotyczy z resztą tych samych pomiarów w odniesieniu do samochodów elektrycznych - ich zasięgu oraz zużyc...
![](https://wykop.pl/cdn/c3397992/BlackControl_Ote5rs2May,q52.jpg)
- #
- #
- 450
Komentarze (450)
najlepsze
Płacenie 30-40% więcej na ładowarkach stojąc tam 3x dłużej niż deklaracja producenta też jest w pytę, nie?
- zjedzenie obiadu;
- drzemkę;
- spacer;
- oglądanie filmów...
Wszyscy raczej chcą dojechać jak najszybciej.
Na wsi: "źmioki".
No fajnie. Czyli zasieg zawyzony o 80 procent. Tragedia te elektryki. Te auta są niepewne. Jazda nimi to loteria. Ja mieszkam w gorwch. Ciekawe jak się tu ma zasieg z komputera do realnego
@jozinzbazin2: ale chyba każdy, kto ma IQ powyżej 85 i robi jakiś research przed zakupem samochodu, dowiaduje się czym jest procedura WLTP i że nie oznacza ona ciągłego #!$%@? po autostradzie, a sprawdzenie auta w cyklu mieszanym i to dość specyficznym, którego doświadczyć mogą co najwyżej mieszkańcy podmiejskich sypialni. Czyli generalnie - pic na wodę.
Można także wykonać jazdę testową autem przed zakupem
Spalinuwki dobre, koncerny paliwowe są naszymi zbawicielami.
średnio wychodzi 300 km. Pewnie przy idealnych warunkach pogodowych - czyli ~20 stopni a nie poniżej 0 bo wtedy pewnie zasięg trzeba podzielić przez 2.
Spalinowe nigdy nie osiągają deklarowanego spalania bo kierowca "zawsze coś zrobi nie tak" jak przewidzieli w laboratorium ( ͡º ͜ʖ͡º).
Obecnie LPG mam na jakieś 500km, a dalej mogę jechać na PB.
Auta elektryczne może i są przyszłością transportu, ale średnio mi się podoba polityka zmuszania społeczeństw do ich używania.
No kurła poziom instali.pl.... kto jeszcze czyta takie gówna.
WLTP - warunki laboratoryjne identyczne dla każdego pojazdu.
instalki.pl - Janusze na niemieckiej autostradzie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Aby to zrozumieć wymagana jest podstawowa wiedza o efektywności silników. Silniki spalinowe mają optymalną sprawność w zakresie 1800-3000 obrotów. Natomiast mają fatalną sprawność poniżej 1300. Więc ruszanie samochodem spalinowym zużywa ogromne ilości paliwa. A silnik elektryczny efektywnie przekształca
Wszystko zależy do czego auto potrzebne. Jeśli ktoś codziennie lata wiele kilometrów autostradą, to faktycznie, diesel może być lepszy. Ale większość użytkowników, w tym ja, robi dziennie jakieś 100km do pracy, sklepu, przedszkola itp. Zasięg 250 km dla mnie jest zupełnie akceptowalny, wystarczy. No i mieszkam w domu, auto mogę spokojnie ładować w nocy w garażu, rano
Przypadek czy nie pasowało pod tezę?